Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Автоматични фарове на Punto MK2 ELX

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Автоматични фарове на Punto MK2 ELX

    Здравейте, за пръв път пускам тема в този форум и се надявам да съм уцелил правилния раздел.Искам да попитам някой дали някой знае как да направя най-лесно автоматично включване на късите светлини на Punto MK2 ELX?Имам схема и ще си направя платката за времезакъснение след запалване на двигателя, но не знам от къде да взема плюс(+) след запалване за стартиране на схемата? Трябва ли да човъркам около контактния ключ или има някъде по-налесно кабел с + след запалване (например в кутията с релетата)?Схемата ми е тази:
    Прикачени файлове

    #2
    Плюс след запалване има единствено на изхода на алтернатора (масата на лампата от таблото). С такава схема за закъснение може да използваш и плюс след контакт. Не си уцелил раздела, затова ще преместя темата в правилния.В този раздел може да потърсиш разни теми за DRL, има обяснения и схеми кой кабел къде може да се свърже и мисля, че ще ти е от полза.

    Коментар


      #3
      ogi28b написа:
      Плюс след запалване има единствено на изхода на алтернатора (масата на лампата от таблото). С такава схема за закъснение може да използваш и плюс след контакт.
      А къде е най-лесно и достъпно без или с минимално разглобяване. Минуса ще е директен от бобината на релето за късите.Идеята е да се включват късите светлини 10-15 секунди след запалване на двигателя, а не след даването на ключа на контакт.П.П. Извинявам се за объркания раздел.

      Коментар


        #4
        Предполагам, че по някой от конекторите на таблото с бушони, но само ако кабелът минава през него. Ако не - на някой от конекторите на самото табло, но ще трябва да видиш по самата схема на кой кабел излиза лампата. Ако го монтираш някъде при двигателя - там е ясно - от тънкия кабел на алтернатора, или по-точно - от самия извод на алтернатора вземаш захранване за схемата ти, а маса за схемата вземи от плюса на габаритите. Така като включиш габарити - схемата губи маса и спира да работи -> оставаш само на включени габарити. Ако вземеш + след контакт, може да се случи така, че да дадеш контакт и да не запалиш, а след определеното време - светлините ще си светнат. Ако вземеш + от алтернатора - колкото и да стоиш на контакт - няма да светнат, без да работи алтернатора.Всъщност не ми се рови да видя как работи NE555, ама може да има и по-интелигентно решение, ако следи входното напрежение.

        Коментар


          #5
          ogi28b написа:
          Ако го монтираш някъде при двигателя - там е ясно - от тънкия кабел на алтернатора, или по-точно - от самия извод на алтернатора вземаш захранване за схемата ти, а маса за схемата вземи от плюса на габаритите. Така като включиш габарити - схемата губи маса и спира да работи -> оставаш само на включени габарити.
          Изглежда най-елементарно решение. Платката ще е съвсем малка и ще се намира в кутията с релетата.А защо минуса да не е директен, а от + на габаритите? Така няма ли да има голям пад на напрежение за чипа?

          Коментар


            #6
            Е, както си решиш, аз само споделям лично мнение, че така трябва, за да спира да работи, когато включиш габарити. Ако му дадеш директен минус, ще работи винаги, дори и да искаш да си само на габарити някой път. Според мен не е добре така.

            Коментар


              #7
              колееега много сложно го правиш :D аз бях си монтирал само че беше на Халогените ето ти и Линк
              Шофирай разумно, на пътя не си сам.
              Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
              Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
              Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

              Коментар

              Working...
              X