Здравейте, за пръв път пускам тема в този форум и се надявам да съм уцелил правилния раздел.Искам да попитам някой дали някой знае как да направя най-лесно автоматично включване на късите светлини на Punto MK2 ELX?Имам схема и ще си направя платката за времезакъснение след запалване на двигателя, но не знам от къде да взема плюс(+) след запалване за стартиране на схемата? Трябва ли да човъркам около контактния ключ или има някъде по-налесно кабел с + след запалване (например в кутията с релетата)?Схемата ми е тази:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Автоматични фарове на Punto MK2 ELX
Collapse
X
-
Плюс след запалване има единствено на изхода на алтернатора (масата на лампата от таблото). С такава схема за закъснение може да използваш и плюс след контакт. Не си уцелил раздела, затова ще преместя темата в правилния.В този раздел може да потърсиш разни теми за DRL, има обяснения и схеми кой кабел къде може да се свърже и мисля, че ще ти е от полза.
-
ogi28b написа:Плюс след запалване има единствено на изхода на алтернатора (масата на лампата от таблото). С такава схема за закъснение може да използваш и плюс след контакт.
Коментар
-
Предполагам, че по някой от конекторите на таблото с бушони, но само ако кабелът минава през него. Ако не - на някой от конекторите на самото табло, но ще трябва да видиш по самата схема на кой кабел излиза лампата. Ако го монтираш някъде при двигателя - там е ясно - от тънкия кабел на алтернатора, или по-точно - от самия извод на алтернатора вземаш захранване за схемата ти, а маса за схемата вземи от плюса на габаритите. Така като включиш габарити - схемата губи маса и спира да работи -> оставаш само на включени габарити. Ако вземеш + след контакт, може да се случи така, че да дадеш контакт и да не запалиш, а след определеното време - светлините ще си светнат. Ако вземеш + от алтернатора - колкото и да стоиш на контакт - няма да светнат, без да работи алтернатора.Всъщност не ми се рови да видя как работи NE555, ама може да има и по-интелигентно решение, ако следи входното напрежение.
Коментар
-
ogi28b написа:Ако го монтираш някъде при двигателя - там е ясно - от тънкия кабел на алтернатора, или по-точно - от самия извод на алтернатора вземаш захранване за схемата ти, а маса за схемата вземи от плюса на габаритите. Така като включиш габарити - схемата губи маса и спира да работи -> оставаш само на включени габарити.
Коментар
-
колееега много сложно го правиш :D аз бях си монтирал само че беше на Халогените ето ти и ЛинкШофирай разумно, на пътя не си сам.
Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар