Преди няколко дена си взех една брава 1.4 сх 1996. Преди малко ми се наложи да сменя гумите,че беше на зимни и забелязах,че има две много тънки кабелчета които са отрязани а явно са отивали в спирачките.Първо си помислих,че са някакви допълнително слагани, ама сега като се зачудих възможно ли е да са за някакав сензор за износено феродо?Някой ако може да ме осветли за какво служат ще съм много благодарен.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Отрязан кабел/жица към предните спирачки
Collapse
X
-
Възможно е предишния собственик да е сложил накладки без датчик и да е решил, че тези е по-лесно да се махнат така. Иначе не виждам причина да ги реже.Fiat Bravo 1.6 16V '99
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm Q-Tronic '09
Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
------------------------------------------------------------
Безсмъртен съм до доказване на противното, а след това няма да ме засяга!
Коментар
-
Ти ако не се обадиш неподготвен - просто няма да се наричаш Ключаря Знаеш ли в кой раздел беше темата, та отсече, че е правилен? Rokus - ако това наистина е кабелът за лампата за износени накладки - не се занимавай с него. Изолирай го да не ти светка по таблото и проверявай накладките визуално. Тая система за предупреждение има смисъл само ако има датчици на всяка от 4-те плочки, не само на една, както е в този модел.
Коментар
-
ogi28b написа:Rokus - ако това наистина е кабелът за лампата за износени накладки - не се занимавай с него. Изолирай го да не ти светка по таблото и проверявай накладките визуално.Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
Коментар
-
Не че искам да започвам спор, ама защо трябва да се изолира този кабел? Какво като е само от едната страна? По тази логика да взема да си изолирам примерно лампата за бензина и да си го проверявам визуалноFiat Bravo 1.6 16V '99
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm Q-Tronic '09
Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
------------------------------------------------------------
Безсмъртен съм до доказване на противното, а след това няма да ме засяга!
Коментар
-
Не е подходящ примерът. Резервоарът е само един и трудно се следи визуално. Ако имаш 4 резервоара, а само една лампа и водещ е най-празния резервоар, а лампата е на друг - ще те подведе. Ако имаш система за следене износването на гумите и тя следи само една гума, няма ли да ги следиш визуално? Това е идеята, че като не се следят всички - е безсмислена. Не казвам, че като работи трябва да се изолира и да се прецака, а че щом се е прецакала - няма голям смисъл да се хвърлят време и нерви и пари, за да се възстанови. Ако имаш банка с 4 врати - само на една ли ще сложиш охрана? Ако разчиташ на системата за изн. накладки - може да се подведеш и да се окаже, че тази с датчика е най-дебела. Теоретично - тази откъм буталото на лявото колело се износва най-бързо, ама...Аз също имам такава система, но не разчитам на нея. Не съм я развалил умишлено, но в момента не работи.Когато лампата светна, имаше материал да карам поне още 2-3000 км, ако не и повече. Смених веднага, но ако не бях - през цялото това време да ми свети лампа на всяко спиране, нямаше да ме кефи.Най-точно се изказа Ключаря - не се хабят еднакво, но за обща представа - става. Но визуалната инспекция си е над всичко.
Коментар
-
Няма спор тук, колеги. Просто изказваме мнения тези, които (който) имаме опит. (Обърквам се, след четене на някой постове).Хубаво е всеки да го прави, за да е полезен на другите. На Стилото не знам дали има на всяка накладка. Не ми е светкала лампа. Но знам колко дебелина на накладките имам. Видял съм ги.На Типото също не ми светеше нищо, но при инспекция видях и аз висящ кабел и малко оставащо феродо. Случай като на колегата, пуснал темата.В магазина ми предложиха два вида - с и без кабел. С различна цена. Е, взех без. И разчитах вече само на себе си.На задните, с барабана е доста по-трудно. Затова и имам в мазето един комплект чисто нови. Нямаше нужда от смяна. Но това е друга тема.Типото така беше дошло от Австрия.Колко често инспектирам спирачките - ами постоянно се налага да спирам и...Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар