Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Неделна занимавка с бавните ел. стъкла.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Неделна занимавка с бавните ел. стъкла.

    Здравейте. Днес от нямане какво да правя реших да се позанимавам малко с бавните ел. стъкла които до болка са познати на всички с моделите Браво преди 1999 година...казвам 1999 защото съм се возил на браво 2000 година и нямаше никакъв проблем със стъклата. Действията ми бяха в посока измерване на напрежението към моторчето на дясната врата защото имах дълбоки съмнения, че нещо не му достига напрежение на моторчето...и съмненията ми бяха напълно основателни.По-долу ще дам линкове към клипове с доказателствен материал. На клипа със стандартното управление със бутоните съм снимал управление от шофьорската врата. Резултатите се виждат...8 волта при сваляне и под 7 волта при вдигане...при управление от дясната врата резултата е 10 волта при сваляне и 8-9 при качване...ето защо от дясната врата се вдига по-бързо стъклото. Но сега въпроса е къде се губят тези волтове...не може при напрежение 12.4 от акумулатора да има толкова голям пад, че да се подават едвам едвам 6 волта от шофиорската врата...после оголих малко жиците на моторчето и чрез сондите на мултицета подавах директен + от акумулатора и масата я взех от един болт от вратата...резултата се вижда от втория клип....чувствително и видимо по бързо движение на прозореца (вижда се ясно на клипа).....а сега основните въпроси..защо подяволите пада толкова напрежението....какъв е принципа на управление...тока през бутоните ли минава директно или бутоните просто задействат някакво реле което реле захранва двигателчетата....ако тока минава директно през бутоните единственото което се сещам е за мега загорели контакти и от там да има пад на напрежение....но ако тока не минава директно през бутона ами задейства реле...защо тогава пък от релето ще има пад на напрежение след като ролята му е само да съединява вериги...Аааа пропуснах да спомена най-важното дори при извадена букса от моторчето при щракане на копчетата също има пад на напрежение без да има абсолютно никакъв товар...при позиция надолу на буксата се подава 11 волта...при позиция нагоре 9 волта.......ако приемем, че греста в моторчето е спекла и водачите на стъклото за силно замърсени и това оказва по голям товар и респективно по голям пад на напрежение....зашо тогава без товар пак има пад....Въобще ще съм много благодарен ако някой колега ми разясни принципа на работа на тези стъкла...моя модел е 1.4 12в , но не вярвам и при другите модификации да е по-различно след като и те имат същия проблем....та ако има някой колега който е наясно нека сподели и да оправим този дразнещ проблем веднъж за винаги....Единственото което на мен ми идва на ум като вечно решение е като се постави схема с регулируемо повишаване на напрежението....продават се такива в Deal Extreme за по 7-8 долара....идеята е следната на входа на схемата се подава напрежението което захранва бутона на стъклата.....шунтираме връзката на буксата на моторчето с бутона за стъклата а изхода на схемата го свързваме към моторчето....има си потенциометър с който се регулира напрежението...напрежението се наглася под товар и го нагласяме на 12-13 волта и си решаваме проблема с пада на напрежение и бавно движещото се стъкло....сега някой ще кажат че като вали и схемата ще се повреди...ами и тва има решение....схемичките са по-малки от компютърна мишка и може елементрите им да се "облеят" стабилно със силикон....според мене тва е най-удачния вариант, който ще реализирам веднага ако не се намери друго по интелигентно решение....варианта с прокарване на релета които се захранват директно от акумулатора, отпада, защото не виждам от къде ще орекарам допълнителните кабели, така, че да минат през пантите на вратата....та коелги ще съм благодарен ако се включите активно и да решим заедно проблема...мисля, че съм ви дал насоката на мислене, но само един акъл не стига Клип: стандартно управление:http://www.youtube.com/watch?v=x6Zft...tu.beКлип: с директно захранване:http://www.youtube.com/watch?v=FgAj-...ature=youtu.be
    Fiat Bravo 1.9 JTD 100

    #2
    При мен е същата работа, дясното стъкло никакво го няма при вдигане, преди 2 седмици отварях да прегледам механизмите и да видя дали няма криви водачи, но нищо съмнително не открих. Преди време четох в една тема, че един от проблемите е копчето за стъклото, което е на дясната врата.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...F2%FA%EA%EB%E0
    Fiat Bravo 1.6 16V '99
    Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm Q-Tronic '09
    Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
    ------------------------------------------------------------
    Безсмъртен съм до доказване на противното, а след това няма да ме засяга!

    Коментар


      #3
      Flaidas написа:
      При мен е същата работа, дясното стъкло никакво го няма при вдигане, преди 2 седмици отварях да прегледам механизмите и да видя дали няма криви водачи, но нищо съмнително не открих. Преди време четох в една тема, че един от проблемите е копчето за стъклото, което е на дясната врата.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...F2%FA%EA%EB%E0
      знаеш ли, че може би си прав...защото когато захраних директно моторчето от акумулатора забравих първоначално да откача буксата от копчето....и прозореца се движеше още по-бавно...като махнах буксата направо "литна"...сега ще сляза да откача буксата на дясната врата да видим дали от шофьорското копче ще има разлика
      Fiat Bravo 1.9 JTD 100

      Коментар


        #4
        Спомням си, че бях чел, че с почистване на пластинките на самото копче, се оправял донякъде проблема, но поне при мен нямаше ефект
        Fiat Bravo 1.6 16V '99
        Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm Q-Tronic '09
        Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
        ------------------------------------------------------------
        Безсмъртен съм до доказване на противното, а след това няма да ме засяга!

        Коментар


          #5
          Към mitkosoft, гледах клиповете и ми направи впечатление, че си срязал найлона на вратите, бих те посъветвал да си намериш цял и да го сложиш. Аз патих от премахнат найлон, чудех се от къде ми се мокри задна лява страна в краката на пасажера, без да осмисля че там липсва найлона. Бях я отварял многократно и знаех че няма, някой преди мен го е махнал. но не бях се замислял за последиците, Та като си вали водата която минава м/у уплътненията на прозореца се стича по всички дупки и капе по тапицерията и влиза в купето, найлона е точно за тази цел, да пренасочи водата към дъното на вратата.
          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

          Коментар


            #6
            Също забелязах, че релето за десния прозорец което се намира под жабката силно нагрява когато колата е на контакт дори без да използвам прозорците...някакви мнения ?
            Fiat Bravo 1.9 JTD 100

            Коментар

            Working...
            X