каква е разликата между диодна плочка и реле-регулатор?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблеми с поредния алтернатор на Фиат пунто
Collapse
X
-
Не знам защо трябва да се сменя плочката с диодите ако четките на регулатора са заминали.Аз какво направих като се развали моят алтернатор.Имах съмнения че му е пукнат корпуса и направо си купих втора употреба един за 60 лв.Разглобих го.Напръсках всички части с меглио и на автомивка го измих хубаво.Проверих му намотките за късо и за не късо. Проверяват се и за късо към корпуса.Проверява се роторната намотка за късо към корпуса и за не късо.Проверяват се диодите на изправителя дали са наред.Релерегулатора не знам как се проверява като е разглобено всичко. Този който купих нещо не сработи и си купих нов.Смених му лагерите, старите бяха пътници.Ако не е изяден "колектора" се тръква със финна шкурка да се зачисти.Ако има много големи канали се сменя. Продавали се такива пласмасови тела с пръстените. Отдолу се запоява към роторната намотка.Трудното е да се развие гайката на шайбата. Трябва ударен винтоверт.Трябва по мощен поялник за да се разпоят намотките на статора които са запоени на диодният блок.Регулатора го проверяват като завъртят алтернатора на стенд.Мисля си че може и с бормашина да се завърти, ако оста на вала позволява да се вкара някъкъв накрайник .Захранват алтернатора и свъзват крушка за индикацията.Като не се върти крушката севти,като го завъртят и трябва да изгасне.И гледат напрежението като го завътят.Bravo JTD 105 '98
Коментар
-
Прежали 1 ден без кола не е повече труда И даже му е много. И без това не може да я караш така колата. Алтернатора се сваля за 20 мин на канал 2-3 часа до 5 най - много да отнеме отремонтирането му. Особено като имаш още 2 за резервни части ... ( за 2 часа и 30 мин свалихме цялата скоростна кутия и я върнахме на мястото и обратно. Алтернатора е песен )>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
-
Същото дизелоюо климатично пунто. Преди 7 години извадиха оригиналния алтернатор със спукан корпус - това им е слабата черта. Купих си от Косер /май беше/ оригинален италиански в кутията със стиропорите итн - 280 лв. 5 месеца и почнаха да вият лагерите. Обаче имам един фен електро-монтьор, който го извади, самият той го ремонтира, смени му лагерите, прегледа го целия и го върна. Важно е ролката на новия да има същият брой писти като стария. Ако няма се разменят - при мен беше така, защото в противен случай почва да изяжда ремъка. Самото сваляне и качване е изкльчително бездарно и тегаво, та никак не си заслужават експериментите с незнайни рециклирани алтернатори.Та си мисля, че е най-добре да се отремонтира оригиналния или ако той не съществува съответният електро-монтьор хем да го отремонтира, хем да го де/монтира.Поздрав и весели празници на всичкиАрх. Стаменов &
Пунто ELX, 1.7 ТД 70
Коментар
-
mr. Nikoi написа:Не знам защо трябва да се сменя плочката с диодите ако четките на регулатора са заминали.Аз какво направих като се развали моят алтернатор.Имах съмнения че му е пукнат корпуса и направо си купих втора употреба един за 60 лв.Разглобих го.Напръсках всички части с меглио и на автомивка го измих хубаво.Проверих му намотките за късо и за не късо. Проверяват се и за късо към корпуса.Проверява се роторната намотка за късо към корпуса и за не късо.Проверяват се диодите на изправителя дали са наред.Релерегулатора не знам как се проверява като е разглобено всичко. Този който купих нещо не сработи и си купих нов.Смених му лагерите, старите бяха пътници.Ако не е изяден "колектора" се тръква със финна шкурка да се зачисти.Ако има много големи канали се сменя. Продавали се такива пласмасови тела с пръстените. Отдолу се запоява към роторната намотка.Трудното е да се развие гайката на шайбата. Трябва ударен винтоверт.Трябва по мощен поялник за да се разпоят намотките на статора които са запоени на диодният блок.Регулатора го проверяват като завъртят алтернатора на стенд.Мисля си че може и с бормашина да се завърти, ако оста на вала позволява да се вкара някъкъв накрайник .Захранват алтернатора и свъзват крушка за индикацията.Като не се върти крушката севти,като го завъртят и трябва да изгасне.И гледат напрежението като го завътят.
Коментар
-
Щом оригиналният ти генератор е блокирал,вероятно лагерите му са отишли на кино и трябва просто да се сменят.Тук е мястото да кажем че ремъкът не трябва да е натегнат.Третият ти генератор дава напрежение(щом лампата на таблото угасва) но не отива ток в системата-прекъсната връзка в силовата част.
Коментар
-
ogi28b написа:Ventzi212 написа:Какво е това меглио с което си измил генератора?Bravo JTD 105 '98
Коментар
-
Англичаните имат една поговорка "Твърде съм беден за да си копувам ефтини неща". Това го казвам във връзка с трите алтернатора, които си сменил. Аз си купих готов рециклиран(струваше ми 170 лв.) и чесно казано не си спомням, като ми обесняваха, кое е старо по алтернатор, защото статора, агерите и електрониката бяха нови със сигурност. Та сега си карам с този рециклирания и съм си доволен, иначе наистина много трудно се сменя пущината, ако не си в сервиз.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар