Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблеми с поредния алтернатор на Фиат пунто

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    каква е разликата между диодна плочка и реле-регулатор?
    Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

    Коментар


      #17
      продават ли се колектори и лесно ли се сменят?
      Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

      Коментар


        #18
        Диодната плочка е шестте диода на трифазния ларионов изправител.Реле-регулатора е ,,нещото ,,което се грижи за правилния заряд на акумолатора
        Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

        Коментар


          #19
          диодната плочка трябва ли да се сменя ако не е създавала проблеми досега?
          Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

          Коментар


            #20
            ако четките са пътници да сменя се

            Коментар


              #21
              Не знам защо трябва да се сменя плочката с диодите ако четките на регулатора са заминали.Аз какво направих като се развали моят алтернатор.Имах съмнения че му е пукнат корпуса и направо си купих втора употреба един за 60 лв.Разглобих го.Напръсках всички части с меглио и на автомивка го измих хубаво.Проверих му намотките за късо и за не късо. Проверяват се и за късо към корпуса.Проверява се роторната намотка за късо към корпуса и за не късо.Проверяват се диодите на изправителя дали са наред.Релерегулатора не знам как се проверява като е разглобено всичко. Този който купих нещо не сработи и си купих нов.Смених му лагерите, старите бяха пътници.Ако не е изяден "колектора" се тръква със финна шкурка да се зачисти.Ако има много големи канали се сменя. Продавали се такива пласмасови тела с пръстените. Отдолу се запоява към роторната намотка.Трудното е да се развие гайката на шайбата. Трябва ударен винтоверт.Трябва по мощен поялник за да се разпоят намотките на статора които са запоени на диодният блок.Регулатора го проверяват като завъртят алтернатора на стенд.Мисля си че може и с бормашина да се завърти, ако оста на вала позволява да се вкара някъкъв накрайник .Захранват алтернатора и свъзват крушка за индикацията.Като не се върти крушката севти,като го завъртят и трябва да изгасне.И гледат напрежението като го завътят.
              Bravo JTD 105 '98

              Коментар


                #22
                Прежали 1 ден без кола не е повече труда И даже му е много. И без това не може да я караш така колата. Алтернатора се сваля за 20 мин на канал 2-3 часа до 5 най - много да отнеме отремонтирането му. Особено като имаш още 2 за резервни части ... ( за 2 часа и 30 мин свалихме цялата скоростна кутия и я върнахме на мястото и обратно. Алтернатора е песен )
                >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                Коментар


                  #23
                  дано да нямам много проблеми с ремонта
                  Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                  Коментар


                    #24
                    Същото дизелоюо климатично пунто. Преди 7 години извадиха оригиналния алтернатор със спукан корпус - това им е слабата черта. Купих си от Косер /май беше/ оригинален италиански в кутията със стиропорите итн - 280 лв. 5 месеца и почнаха да вият лагерите. Обаче имам един фен електро-монтьор, който го извади, самият той го ремонтира, смени му лагерите, прегледа го целия и го върна. Важно е ролката на новия да има същият брой писти като стария. Ако няма се разменят - при мен беше така, защото в противен случай почва да изяжда ремъка. Самото сваляне и качване е изкльчително бездарно и тегаво, та никак не си заслужават експериментите с незнайни рециклирани алтернатори.Та си мисля, че е най-добре да се отремонтира оригиналния или ако той не съществува съответният електро-монтьор хем да го отремонтира, хем да го де/монтира.Поздрав и весели празници на всички
                    Арх. Стаменов &
                    Пунто ELX, 1.7 ТД 70

                    Коментар


                      #25
                      mr. Nikoi написа:
                      Не знам защо трябва да се сменя плочката с диодите ако четките на регулатора са заминали.Аз какво направих като се развали моят алтернатор.Имах съмнения че му е пукнат корпуса и направо си купих втора употреба един за 60 лв.Разглобих го.Напръсках всички части с меглио и на автомивка го измих хубаво.Проверих му намотките за късо и за не късо. Проверяват се и за късо към корпуса.Проверява се роторната намотка за късо към корпуса и за не късо.Проверяват се диодите на изправителя дали са наред.Релерегулатора не знам как се проверява като е разглобено всичко. Този който купих нещо не сработи и си купих нов.Смених му лагерите, старите бяха пътници.Ако не е изяден "колектора" се тръква със финна шкурка да се зачисти.Ако има много големи канали се сменя. Продавали се такива пласмасови тела с пръстените. Отдолу се запоява към роторната намотка.Трудното е да се развие гайката на шайбата. Трябва ударен винтоверт.Трябва по мощен поялник за да се разпоят намотките на статора които са запоени на диодният блок.Регулатора го проверяват като завъртят алтернатора на стенд.Мисля си че може и с бормашина да се завърти, ако оста на вала позволява да се вкара някъкъв накрайник .Захранват алтернатора и свъзват крушка за индикацията.Като не се върти крушката севти,като го завъртят и трябва да изгасне.И гледат напрежението като го завътят.
                      Какво е това меглио с което си измил генератора?

                      Коментар


                        #26
                        Щом оригиналният ти генератор е блокирал,вероятно лагерите му са отишли на кино и трябва просто да се сменят.Тук е мястото да кажем че ремъкът не трябва да е натегнат.Третият ти генератор дава напрежение(щом лампата на таблото угасва) но не отива ток в системата-прекъсната връзка в силовата част.

                        Коментар


                          #27
                          Ventzi212 написа:
                          Какво е това меглио с което си измил генератора?
                          Най-вероятно е било жълто. Обезмаслител Мелио:

                          Коментар


                            #28
                            Аз не знам какво е това,камо ли да знам цвета му.Става въпрос това е домакински препарат или такъв специално за миене на намотки на електрически машини.

                            Коментар


                              #29
                              ogi28b написа:
                              Ventzi212 написа:
                              Какво е това меглио с което си измил генератора?
                              Най-вероятно е било жълто. Обезмаслител Мелио:
                              Точно така.Има и Медикс, малко по евтин.Всички части втора употреба които си купувам и са омазани яко с прахоляк и масло си ги мия с меглио.Пръскам ги и ги оставям да постоят малко. После в една кофа и на автомивка по едно левче.Понякога има нужда и да се повтори процедурата.Стават като нови. И двигателя така си мия.Поздрави.А и още нещо, колкото повече разглобиш нещото , толкова по хубаво се измива . Ама после трябва да го събираш наново.
                              Bravo JTD 105 '98

                              Коментар


                                #30
                                Англичаните имат една поговорка "Твърде съм беден за да си копувам ефтини неща". Това го казвам във връзка с трите алтернатора, които си сменил. Аз си купих готов рециклиран(струваше ми 170 лв.) и чесно казано не си спомням, като ми обесняваха, кое е старо по алтернатор, защото статора, агерите и електрониката бяха нови със сигурност. Та сега си карам с този рециклирания и съм си доволен, иначе наистина много трудно се сменя пущината, ако не си в сервиз.

                                Коментар

                                Working...
                                X