Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблеми с поредния алтернатор на Фиат пунто

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблеми с поредния алтернатор на Фиат пунто

    Нормално ли за няколко месеца да сменя три алтернатора на пунтото?Първия просто блокира един ден.Втория имаш изгоряла диодна плочка и не зареждаше.Смених го преди няма и месец и сега третия отново не зарежда,но не свети лампата на акумулатора.Просто го изцежда за два дена.Днес го замерих в сервиз и казаха,че не зарежда.Та сега въпроса е, от колата ли идва пустия проблем с тия алтернатори или просто е лош късмет и попадам на дефектни?Някой имал ли е толкова чести проблеми от този тип?Знам,че ще кажете,че трябва да се отвори и провери,но свалянето е толкова трудно,а се случва толкова често.Вече се чудя,дали да не взема нов и да се приключи с въпроса.Чета,че правят рециклиране,но може ли да се вярва на такъв алтернатор?
    FIAT PUNTO 1,7 TD

    #2
    Нов стар искаш да купиш, който почти сигурно ще е пак същия, решението е сваляне и цялостен ремонт на алтернатора и забравяш за проблемите, аз имам проблем с моя и другата седмица вероятно го почвам, нови лагери, нова диодна плочка, ново реле с четки и ако колектора е износен също и него, че да не си играя след 10 000км. пак да го свалям. Щом не зарежда първото за което се сещам е да се погледнат четките и ако са износени да се сменят, ако не са най-вероятно е релето то върви комплект с четките...
    Теоритиците си лаят, голфа си върви!

    Коментар


      #3
      Знам,че се нуждае от цялостен ремонт,но възможно ли е да са такива боклуци?Този, който сложих последно беше ремонтиран.Исках просто да знам,дали при мен е проблема,или всички с този модел фиат страдат от този проблем.
      FIAT PUNTO 1,7 TD

      Коментар


        #4
        stelyna написа:
        Знам,че се нуждае от цялостен ремонт,но възможно ли е да са такива боклуци?Този, който сложих последно беше ремонтиран.Исках просто да знам,дали при мен е проблема,или всички с този модел фиат страдат от този проблем.
        Кола на 200 000+++ км. какво очакваш, вътре има износващи се части, не е само при теб проблема, алтернатор се сменя само ако е станало нещо сериозно с него, например спукан корпус и т.н. при такива случаи едно цялостно ревизиране и си става "нов" Тези алтернатори които си купила, са от стари коли така че не виждам какво ти е чудно :D
        Теоритиците си лаят, голфа си върви!

        Коментар


          #5
          А колко ампера ти е акумолатора?
          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

          Коментар


            #6
            Има фирми който рециклират алтернатори.Около 100 лв + твот старият излизаше преди време.Аз реших сам да си рециклирам - лагери 36 лв по спомени , и регулатор 45лв.Ако не ти се занимава, ходи им дай твойте двата старите, и ще ти легне и по евтино сигурно.Даваха и 6 месеца гаранция по спомени. Около сточна гара имаха магазини.Ако си вземеш втора употреба, може да попаднеш на същияткато твоят.Поздрави.
            Bravo JTD 105 '98

            Коментар


              #7
              А като дадеш контакт, светва ли индикацията за акумулатора ? Ако не, трябва да се провери дали е закачен тънкия кабел към алтернатора ( може да се е откачил ) и крушката в таблото. С изгоряла крушка, алтернатора не може да заработи, съответно и не зарежда, а всъщност е напълно здрав.
              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

              Коментар


                #8
                Вече не очаквам нищо от стари боклуци.Няма да купя повече втора употреба.Знам за тази фирма на Сточна гара.Те имат магазин и на Антим 1.Но цената вече не 100лв,а около 160-240лв. Което си е доста.Обаждах се да ги питам даже.Иначе лампата на акумулатора на контакт си свети нормално,но когато запаля вече не свети.И съвсем случайно открих,че пак не зарежда - просто се усети малко по-мудно запалване веднъж и аз го сложих на зарядното да проверя.И естествено беше изтощен до край акумулатора /72амп/.Отидох на замерване и казаха че не зарежда - показва 12, което е много малко. Аз мислех,че колата дава оттечка-някъде от алармата или от касетофона,но не.Мислех да мина с по-малък разход,но явно ще трябва да се бръкна по-дълбоко.
                FIAT PUNTO 1,7 TD

                Коментар


                  #9
                  Ми моя си е чук ( за сега несам го пипал колата е на 170 000 ...) Ма се някога ще се отели .С времето почват да се обаждат ...
                  >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                  Коментар


                    #10
                    Сигурно реле-регулатора на алтернатора е за смяна, той е в комплект с четките и четкодържателя и струва около 35лв.
                    stelyna написа:
                    Вече не очаквам нищо от стари боклуци.Няма да купя повече втора употреба.Знам за тази фирма на Сточна гара.Те имат магазин и на Антим 1.Но цената вече не 100лв,а около 160-240лв. Което си е доста.Обаждах се да ги питам даже.Иначе лампата на акумулатора на контакт си свети нормално,но когато запаля вече не свети.И съвсем случайно открих,че пак не зарежда - просто се усети малко по-мудно запалване веднъж и аз го сложих на зарядното да проверя.И естествено беше изтощен до край акумулатора /72амп/.Отидох на замерване и казаха че не зарежда - показва 12, което е много малко. Аз мислех,че колата дава оттечка-някъде от алармата или от касетофона,но не.Мислех да мина с по-малък разход,но явно ще трябва да се бръкна по-дълбоко.
                    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                    Коментар


                      #11
                      По принцип не е за препоръчване да се взима генератор на старо.Това,че твоят не работи,съвесем не означава че не може да се оправи.Това,което им се износва неминуемо,са четките.При голям пробег се износват и четковите пръстени,както и лагерът откъм страната на ремъчната шайба.В много редки случаи се получават междунавивкови къси съединения в намотките.Регулаторът на възбуждането е вечен.Съветът ми за да нямаш проблеми с генератора-двигателят на автомобила ти трябва да работи на празни обороти(незадействан педал за газ) когато даваш ток на друг автомобил да запали;в противен случай диодите на генератора се повреждат и се пробиват след време.

                      Коментар


                        #12
                        Проблемът е,че колата ми трябва непрестанно. На такова място съм,че транспорта е ужасен. Този алтернатор,който в момента е на колата не зарежда,но за да го свалим и оправим това иска доста време,през което аз не мога да мръдна от нас.И каква е гаранцията,че няма да е доста повреден?От другите два алтернатора,които имам единия е със счупен корпус и не може да се направи,а втория най-вероятно,поне така ми казаха е с изгорял диоден блок. Та сега съм в дилема-дали да правя някой от всичките или направо да се бръкна по-надълбоко и да взема рециклиран?Каква е гаранцията,обаче че този рециклирания след 6м ще работи?Има нещо друго,което забелязах.Първия алтернатор,с който си взех колата беше малко по-голям като размери от втория и третия. Но такъв не можах никъде да намеря. Не знам дали това има някакво значение...
                        FIAT PUNTO 1,7 TD

                        Коментар


                          #13
                          Размерът винаги има значение. Не в смисъла на габаритни размери, а какъв ток подава. А също е важен и акумулатора да бъде с подходящите параметри. Аз за съжаление не мога да кажа за този автомобил какви трябва да са параметрите.Но какво бих направил аз: Щом колата ти трябва постоянно (и при мен е така), бих дал на майстор стария си алтернатор за цялостен ремонт. Четки, плочка, лагери и т.н. И да искам гаранция. На хартия написана. След това карам колата, желателно е при същия майстор или негов доверен. Те обикновено работят в комбина. Смяната отнема час, не повече. Та, тези неща се ремонтират. Майстори бол. Няма смисъл да купуваш чисто нов. А и втора ръка също. Та ти имаш стари вече три. И... след смяната, замерване как зарежда и пак гаранция.
                          Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
                          Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
                          Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX

                          Коментар


                            #14
                            Щом пробива е във диодния блок-от двата свободни генератора правиш един.През това време зареждаш акумулатора на изправител,сменяш четките ако е нужно ,лагери ако тези ,,ръмжат, и си имаш готов генератор.С един помощник го качвате на колата за под час време и.....100 000км,,
                            Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

                            Коментар


                              #15
                              От трите генератора сигурно ще направиш един,че ще ти останат и доста годни резервни части.Това оба4е изисква известно време.Другият вариант е бъркаш дълбоко и купуваш нов.Ако избереш първия вариант,трябва да намериш някой компетентен майстор;най-добре да ти е познат.Майстори бол но малко са онези които ги разбират и усещат нещата.

                              Коментар

                              Working...
                              X