ogi28b написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Присветва лампата за акумулатора
Collapse
X
-
Теоритиците си лаят, голфа си върви!
-
Доколкото знам на новите машини лагерите влизат свободно.Като разглобиш генератора,трябва да провериш диодите един по един с пробна лампа.След това провери изолацията на намотките спрямо корпус(пак с пробна лампа).Измери и съпротивлението на възбудителната намотка-трябва да е от порядъка на седем-осем ома.
Коментар
-
Ventzi212 написа:Доколкото знам на новите машини лагерите влизат свободно.Като разглобиш генератора,трябва да провериш диодите един по един с пробна лампа.След това провери изолацията на намотките спрямо корпус(пак с пробна лампа).Измери и съпротивлението на възбудителната намотка-трябва да е от порядъка на седем-осем ома.Теоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
-
Valiosport написа:Ventzi212 написа:Доколкото знам на новите машини лагерите влизат свободно.Като разглобиш генератора,трябва да провериш диодите един по един с пробна лампа.След това провери изолацията на намотките спрямо корпус(пак с пробна лампа).Измери и съпротивлението на възбудителната намотка-трябва да е от порядъка на седем-осем ома.
Коментар
-
А на колко ви зареждат на вас алтернаторите на Типотата?Онзи ден ми направи впечатление,че волтметъра показва по-малко.Направих замервания и наистина зареждането ме усъмни дали е достатъчно.Реших да си сменя релето+четките,които знаех,че са поизносени.Смених ги,същевременно зачистих клемите на акумулатора,зачистих връзките в кутийката на шофьорското бомбе и резултатите са следните:Студен без консуматори около 14.2.При включване на фарове,работещо ЦД и парно на 4та - 13.8Загрял автомобил на празен ход около 14,а със същите консуматори горе - 13.6Ако нацъкам заедно с фаровете и парното на 4та и халогени,светлини за мъгла и реотан на задното стъкло напрежението пада на 13.0-13.2,но все товарът е огромен,а алтернатора с неговите 65А си е откровено хилав,за да удържа на постоянната работа на всичко де що иска ток в колата.Днес възнамерявам да почистя и масата както и самата кабелна обувка на шпилката на алтернатора,защото вчера замръкнах,но успях да замеря,че м/у напрежението на алтернатора и това на клемите има разлика от около 0.2-3 волта.Съмненията ми обаче се въртят около следното:Или има някъде кофти връзка,която не съм почистил или самите кабели,които са запресовани в клемата са окислени и не дават добър контакт.Това важи освен за + и за -.Другото е дали просто в топлото време не е нормално зарядът да е по-нисък,за да не кипи акумулатора.Гледах диаграмата (приложена долу) за зареждането на алтернатор Марели спрямо температурата и влизам в границите ако приемем,че данните са без консуматори или с минимални такива,а не всичко на МАХ.Другото е,че волтметъра го сложих зимата и сефте в жегите забелязвам,че има намаление на напрежението...може би просто си вкарвам филм и е нормално всичко.И все пак ще почистя връзките и евентуално ако положението е подобно обмислям допълнителен кабел директно от алтернатора до акумулатора,за да елиминирам максимално загуби по трасето.Между другото ако някой има точна представа какъв е пътя на тока от алтернатора докато стигне акумулатора може да сподели,защото в тая кутийка има 2-3 кабела идващи/заминаващи от/на някъде и не съм убеден,че от алтернатора влиза в кутията и отива на плюсовата клема.По-скоро влиза по гофретата някъде вътре,след това излиза,минава през тая кутия и чак тогава на клемата...Ако имате други идеи и предложения къде да търся проблем коментирайте на воляEX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
Fiat Punto 1.2 16v Sporting
Коментар
-
Не забравяй, че напрежението в автомобила се диктува от акумулатора. В топло време, оловния акумулатор има склонност да му пада напрежението. Същото се случва още по осезаемо когато времето е топло, мотора е в работна температура а акумулатора не е изолиран от температурата на двигателя. Всички цифри написани от теб се диктуват изцяло от акумулатора и факта че се случват, означава че връзките ти са ок.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
white_shark написа:И все пак почистих всички плюсови връзки,масите към купето и мотора и работата вече е 1:1 като показатели и на полюса на акумулатора и на изхода на алтернатора.Няма нужда от допълнително окабеляване :D
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар