Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Присветва лампата за акумулатора

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    ogi28b написа:
    Местя темата, не знам как не съм я видял толкова време, че е в грешен раздел.Ето един алтернатор на парчета, не знам дали ти помага с нещо. В името на снимката пише какъв е. Съвсем неангажиращо ще предположа, че някой диод е станал двупосочен.Не съм разглобявал никога електромотори от този вид, ама колко комплекта четки трябва да минат през ротора, за да се износи и да подлежи на подмяна? Според мен не може да е от там проблемът. Ако правиш ремонтът сам - може да снимаш и внимателно после да обясниш и да стане една полезна тема.
    Снимката ми дава напредстава кое как е, долу горе се ориентирвам. И мен ме съмнява, че е пробил някой диод, честно казано не знам колко комплекта четки са минали, но си личи че сегашните са почти "нови", имат над 10 милиметра, а в ръководството дават, че минималната им дължина е 5мм. Направи ми впечетление обаче, че едната четка е износена с около 2мм повече от другата, не знам дали е нормално... Ремонта ще го правя сам, само чакам да взема пари другата седмица и го свалям от фиата и го разглобявам Радвам се, че ще ми помагате с каквото можете, имам един въпрос, за изваждането на лагерите, четох че трябва специална скоба, а аз нямам, някакви идеи ?
    Теоритиците си лаят, голфа си върви!

    Коментар


      #32
      По принцип да. То е едно като ръка на кран, хваща лагера в три точки отвън, а в средата едно с резба избутва в обратна посока оста, на която е набит лагера. Потърси от някой комшия.Виж ТУК.

      Коментар


        #33
        Доколкото знам на новите машини лагерите влизат свободно.Като разглобиш генератора,трябва да провериш диодите един по един с пробна лампа.След това провери изолацията на намотките спрямо корпус(пак с пробна лампа).Измери и съпротивлението на възбудителната намотка-трябва да е от порядъка на седем-осем ома.

        Коментар


          #34
          Ventzi212 написа:
          Доколкото знам на новите машини лагерите влизат свободно.Като разглобиш генератора,трябва да провериш диодите един по един с пробна лампа.След това провери изолацията на намотките спрямо корпус(пак с пробна лампа).Измери и съпротивлението на възбудителната намотка-трябва да е от порядъка на седем-осем ома.
          Не разбрах кво трябва да направя и как точно :D Момчета ходих да си купувам "акумулаторче" и грАбнах най-гОлемия 100AH обаче проблема е, че не влиза в тавата Мерих ги всичките и максимално големия който се побира е 77AH, та въпроса ми е дали тавата при дизеловите типота е по-голяма или е същата, че никъде в ръководството не пише, или евентуално на някой друг фиат като Браво/а, Мареа, знам че на Мареа има големи алтернатори, някой може ли да даде размерите на тавата на такава Мареа, мисля че бяха с 1.9 JTD мотор
          Теоритиците си лаят, голфа си върви!

          Коментар


            #35
            Явно на Мареа тавата не е по-голяма, щом предишния ми акумулатор 72Аh почти я уплътняаше.
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #36
              Valiosport написа:
              Ventzi212 написа:
              Доколкото знам на новите машини лагерите влизат свободно.Като разглобиш генератора,трябва да провериш диодите един по един с пробна лампа.След това провери изолацията на намотките спрямо корпус(пак с пробна лампа).Измери и съпротивлението на възбудителната намотка-трябва да е от порядъка на седем-осем ома.
              Не разбрах кво трябва да направя и как точно :D Момчета ходих да си купувам "акумулаторче" и грАбнах най-гОлемия 100AH обаче проблема е, че не влиза в тавата Мерих ги всичките и максимално големия който се побира е 77AH, та въпроса ми е дали тавата при дизеловите типота е по-голяма или е същата, че никъде в ръководството не пише, или евентуално на някой друг фиат като Браво/а, Мареа, знам че на Мареа има големи алтернатори, някой може ли да даде размерите на тавата на такава Мареа, мисля че бяха с 1.9 JTD мотор
              Ами взимаш една крушка,примерно за фар,свързваш единия и край към единия край на акумулатора(или някой друг 12 волтов източник,достатъчно мощен).Свързваш другия и край към единия такъв на диода(монтиран на плочката!).Втория край на диода свързваш към другия извод на акумулатора.Лампата светва или не светва.След това разменяш двата края на диода;ако преди тази размяна лампата е светнала,след нея трябва да не свети,или обратното.Може да вкчиш във веригата и микроамперметър;обратният ток на диода трябва да е от порядъка на няколко десетки микроампери.Правиш това за шестте диода и си ти.

              Коментар


                #37
                А на колко ви зареждат на вас алтернаторите на Типотата?Онзи ден ми направи впечатление,че волтметъра показва по-малко.Направих замервания и наистина зареждането ме усъмни дали е достатъчно.Реших да си сменя релето+четките,които знаех,че са поизносени.Смених ги,същевременно зачистих клемите на акумулатора,зачистих връзките в кутийката на шофьорското бомбе и резултатите са следните:Студен без консуматори около 14.2.При включване на фарове,работещо ЦД и парно на 4та - 13.8Загрял автомобил на празен ход около 14,а със същите консуматори горе - 13.6Ако нацъкам заедно с фаровете и парното на 4та и халогени,светлини за мъгла и реотан на задното стъкло напрежението пада на 13.0-13.2,но все товарът е огромен,а алтернатора с неговите 65А си е откровено хилав,за да удържа на постоянната работа на всичко де що иска ток в колата.Днес възнамерявам да почистя и масата както и самата кабелна обувка на шпилката на алтернатора,защото вчера замръкнах,но успях да замеря,че м/у напрежението на алтернатора и това на клемите има разлика от около 0.2-3 волта.Съмненията ми обаче се въртят около следното:Или има някъде кофти връзка,която не съм почистил или самите кабели,които са запресовани в клемата са окислени и не дават добър контакт.Това важи освен за + и за -.Другото е дали просто в топлото време не е нормално зарядът да е по-нисък,за да не кипи акумулатора.Гледах диаграмата (приложена долу) за зареждането на алтернатор Марели спрямо температурата и влизам в границите ако приемем,че данните са без консуматори или с минимални такива,а не всичко на МАХ.Другото е,че волтметъра го сложих зимата и сефте в жегите забелязвам,че има намаление на напрежението...може би просто си вкарвам филм и е нормално всичко.И все пак ще почистя връзките и евентуално ако положението е подобно обмислям допълнителен кабел директно от алтернатора до акумулатора,за да елиминирам максимално загуби по трасето.Между другото ако някой има точна представа какъв е пътя на тока от алтернатора докато стигне акумулатора може да сподели,защото в тая кутийка има 2-3 кабела идващи/заминаващи от/на някъде и не съм убеден,че от алтернатора влиза в кутията и отива на плюсовата клема.По-скоро влиза по гофретата някъде вътре,след това излиза,минава през тая кутия и чак тогава на клемата...Ако имате други идеи и предложения къде да търся проблем коментирайте на воля
                Прикачени файлове
                EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
                Fiat Punto 1.2 16v Sporting

                Коментар


                  #38
                  Не забравяй, че напрежението в автомобила се диктува от акумулатора. В топло време, оловния акумулатор има склонност да му пада напрежението. Същото се случва още по осезаемо когато времето е топло, мотора е в работна температура а акумулатора не е изолиран от температурата на двигателя. Всички цифри написани от теб се диктуват изцяло от акумулатора и факта че се случват, означава че връзките ти са ок.
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    #39
                    И все пак почистих всички плюсови връзки,масите към купето и мотора и работата вече е 1:1 като показатели и на полюса на акумулатора и на изхода на алтернатора.Няма нужда от допълнително окабеляване :D
                    EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
                    Fiat Punto 1.2 16v Sporting

                    Коментар


                      #40
                      white_shark написа:
                      И все пак почистих всички плюсови връзки,масите към купето и мотора и работата вече е 1:1 като показатели и на полюса на акумулатора и на изхода на алтернатора.Няма нужда от допълнително окабеляване :D
                      Мисля че се вкарваш точно в филм.Ако те съмнява например дали има голямо преходно съпротивление между генератора и блока на двигателя(съответно масата),достатъчно е да го пипнеш с ръка-там ще бъде значително по-загрято от всичко наоколо ако има такова съпротивление(при включени консуматори разбира се).По същия начин пипни и връзката на силовия блок с шасито на автомобила;по същия начин и клемите на акумулатора и всичко което се сетиш-всичко трябва да е студено или леко топличко.Колкото до приведените от теб числа,не казваш дали това е при празни обороти или при подаване на газ,но мисля че всичко е ОК.Само поглеждай отвреме навреме окото на акумулатора.

                      Коментар

                      Working...
                      X