Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

проблем с моторче на задната чистачка

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Добре разбрахме се. Провери дали идва импулс от лоста. Лоста включен и на два от изходите на буксата (не на релето) трябва да има +12.

    Коментар


      #17
      ако съм разбрал правилно къде да меря, защото аз друга букса нямам. Имам 2 обувки само към мотораснимка

      Коментар


        #18
        Буксата на колата има само 2 извода? Това не е възможно. Тогава бялата кутийка става излишна а точно тя командва нещата. Я снимай тогава всичко по-подробно, изглежда, че имаш някакво моторче, което не е за тая кола.

        Коментар


          #19
          не, не 3 са изходите от буксата, просто не съм се изказал правилно, след кутииката има 2 обувки за моторчетоии btw това бялото на платката е хартия.снимкаснимкаснимкаснимкаснимкаа не мога ли примерно да вържа моторчето директно на буксата, към кабела който дава импулс от лостчето на таблото, и когато е завъртяно лостчето да включва и задната чистачка? Мен интервали и скорости на задната чистачка не ме интересуват, само да върти и да почисти и си ги спирам.

          Коментар


            #20
            Така... Моторчето го остави, не мисли за него. Сега се опитваме да разберем дали са налични постоянните 12 волта и управляващия сигнал от лоста. За да не стават недоразумения, да приемем, че "моторче" наричаме цялото това нещо, което виждаме на СНИМКА 4 от твоят пост. Бялата пластмасова кутийка, която е монтирана на металния корпус и в която влиза буксата с трите кабела от колата, от една страна, и двата кабела за електродвигателя, от друга страна - наричаме "реле". Всичко останало, без бялата кутийка, наричаме "механизъм". Част от "механизма" е електродвигателят, който се задвижва през двата кабела (червен и зелен на цвят). Приемаме също, че всичко е оригинално и ги няма тези кабели по платката на релето. Сега, да разгледаме буксата, която се вижда на снимка 1, която по принцип влиза в релето. На тази букса трябва да имаш на единия кабел (черен) - маса, на друг кабел трябва да имаш +12 при контакт. На третия кабел трябва да има + 12 при контакт и при завъртяна врътка на лоста отпред (това ще го наричаме "импулс от лоста", или само "импулс"). Провери дали тези три сигнала са налични на буксата. Така веднага ще знаеш дали проблемът е в моторчето или извън него. Сега, да си обясним и как работи самото моторче, за целта поглеждаме картинката в края на това мнение. На нея е изобразено зъбното колело. В синьо са пластините, които контактуват с него. По едната пластина идва постоянното +12 от акумулатора при контакт. По втората - идва импулсът. Третата пластина се явява своеобразен "изход" за тока от зъбното колело. Когато подадеш импулс, той влиза по средната пластина в зъбното колело и е в контакт с метална писта, която провежда тока към друга метална писта (най-вътрешната), по която токът излиза и отива към електродвигателя. Той се завърта и от своя страна завърта зъбното колело. При това завъртане, пластината, която подава импулс излиза от металната писта, която в нейния случай е доста къса (средната). Обаче, първата пластина, по която има постоянно +12, вече е в контакт със своята писта и съответно токът от първата пластина преминава през зъбното колело към третата пластина и така електродвигателят получава ток и се върти. Да приемем, че вече си изключил импулса (върнал си лоста на 0). Зъбното колело продължава да се върти, защото първата пластина си контактува с пистата. Прави един цял оборот и стига до момента, в който първата писта е прекъсната. Както казахме, лостът е на нула, значи и на втората пластина няма напрежение, а тя вече е отново в контакт със своята писта и очаква нов импулс. Съответно електродвигателят няма откъде да получава ток и спира движението си. Това е причината чистачката да се връща сама в изходна позиция - когато не е в изходна, получава постоянно захранване по първата писта и се движи докато се върне в изходна позиция. Така най-общо работи задната чистачка, без да разглеждаме релето, което всъщност е една схема, в която има кондензатор, реле, ала-бала, дрън-дрън и други компоненти, които се грижат за забавянето между отделните импулси. Ако при налични сигнали на буксата чистачката прави един оборот и спира в изходна позиция и не тръгва повече - трябва да се провери внимателно дали пластината с импулса контактува добре с пистата си и да се проверят другите компоненти, които отговарят за забавянето. По принцип има един кондензатор, който управлява едно реле, което от своя страна прекъсва цялата верига, но не съм ги изследвал подробно кое какви проблеми може да предизвика. В твоя случай, обаче, трябва да се проверят внимателно и допълнителните кабели, дали са добре свързани, а също и цялата платка - внимателно. Възможно е да свържеш двата кабела (червения и зеления) на електродвигателя направо към кабелите на буксата с трите кабела, но ако го направиш - чистачката ти няма да има забавяне между импулсите и като я включиш - ще трябва да дебнеш кога е долу, за да я изключиш, защото като елиминираш зъбното колело, спира да работи схемата за автоматичното връщане в изходна позиция. Успех и ако нещо е неразбираемо - питай без да се притесняваш, ще обясняваме до откат, но да решиш проблема!
            Прикачени файлове

            Коментар


              #21
              благодаря за описателното мнение. Кабелите са добре запоени здрави са спойките!И какво сега, електролита ли да е сдал багажа? Не бяха подути, или спукани. Иначе мисля днес да пробвам директно на кабелите от буксата, пък все пак тва е задна чистачка, няма да се пуска редовно. Но имам и друг въпрос, дали няма от напрежението да се стопят или деформират нещо ламелите в лостчето на таблото?И кабелите от моторчето ги свързвам с кой кабели на буксата?

              Коментар


                #22
                А защо не провериш дали има съответните напрежения на пластините на релето? Ако ги има - провери дали изходната пластина получава напрежение, което да предаде нататък по платката. Жалко, че си далече, иначе досега да го бяхме оправили тоя мотор. Аз не бих свързал директно електродвигателя към буксата. Считам го за опасно и няма да ти кажа как да го направиш. Извини ме, за което.

                Коментар


                  #23
                  ogi28b написа:
                  А защо не провериш дали има съответните напрежения на пластините на релето? Ако ги има - провери дали изходната пластина получава напрежение, което да предаде нататък по платката. Жалко, че си далече, иначе досега да го бяхме оправили тоя мотор. Аз не бих свързал директно електродвигателя към буксата. Считам го за опасно и няма да ти кажа как да го направиш. Извини ме, за което.
                  слизам до колата да замеря какви напрежения ще има на пластинките, след релето. Но в крайна сметка какво е опасното ако се върже директно моторчето?

                  Коментар


                    #24
                    Ако е по-голям токът - ще ти повреди конзолата с лостовете. Единия кабел от електромотора се свързва към кабела с импулса от буксата, другият - към маса. Но си го правиш на твоя отговорност.

                    Коментар


                      #25
                      добре, свалих механиката в моторчето, като оставих само платката и започнах да меря на напрежението от пластинките които се подават след релето. Като допрях на 1-ва и 3-та пластинка имам +12, и пак така, като допра 2 и 3-та пластинка също имам +12в, но на 1ва и 2-ра няма никой, така ли трябва да бъде?А когато допрях 2-ра и 3-та пластинка моторчето се завъртя!тази пластинка най-отвътре е 1-вата

                      Коментар


                        #26
                        Колега, препоръчвам ти да прочетеш темата за работа с мултицет. Това е една от важните теми в раздела. Хубаво е човек да има инструменти и апаратура, но още по-хубаво е да може да работи с тях правилно. Така, като гледам какво си написал, мисля, че нямаш представа какво и защо мериш. Не се засягай, но е така. - Измерване на напрежение - завъртаме копчето на "напрежение на прав ток", обхват - 20, и допираме червената сонда до мястото на което смятаме че трябва да има ток, например + на акумулатора, или захранваща жица на фара, или някоя друга жица. Черната сонда допираме на място на което сме сигурни че е МИНУС, например купето , или минуса на акумулатора. На екрана трябва да се изпише някакво напрежение, например 13.85. Какви са тея измервания на 1-ва и 2-ра, на 2-ра и 3-та, на 1-ва и 3-та, които правиш? Значи измерванията, които трябва да направиш, са следните:- На една пластина, при всички букси включени и колата на контакт, трябва да има непрекъснато +12. Това може да не е непременно първата пластина, може да е средната.- На друга пластина трябва да има +12 когато колата е на контакт и врътката на лоста за чистачки е завъртяна така, все едно искаш да включиш чистачката. - На последната пластина остава да няма никакво напрежение. - Ако до тук всичко отговаря, продължи нататък - колата на контакт и врътката включена, релето сглобено и монтирано на място, трябва да имаш достъп по някакъв начин до пластината, на която до преди малко не е имало никакво напрежение. Сега, когато всичко е сглобено - измери дали на тази пластина вече има постоянно +12. Ако да - проблемът е някъде по платката. Ако не - проблемът е в контактуването на пластините със зъбното колело.

                        Коментар


                          #27
                          не се засягам, бос съм!Иначе до последното тире всичко е така, мултицета е нагласен на прав ток, обхват 20в и меря, на 2 пластини отчете по 13 и нещо волта, на другата нищо.А да се похваля имобилайзера спря да ми разчита ключа, голям ужас :D

                          Коментар


                            #28
                            И моята на бравото прави разни мизерии, ту работи ту-не... мамицата им италианска. Ще го отварям пак тоя механизъм... и ... сложили релето у мотора... абе мамка ви толква ли нямаше место в колата та събрахте всичко в едно
                            Браво 1.9JTD 2000г.

                            Коментар


                              #29
                              Що се занимавате с глупости?!Отиваш до Италианеца ,мяташ 30 лева ,взимаш моторче и си го монтираш!

                              Коментар


                                #30
                                ivoivcho написа:
                                Що се занимавате с глупости?!Отиваш до Италианеца ,мяташ 30 лева ,взимаш моторче и си го монтираш!
                                Е как не сме се сетИли по-рано?! Италианеца сигурно ги отваря и ги почиства и смазва вместо теб? Предлагам, с такива съвети като твоите, направо да закриваме форума, защото е безполезен. За какъвто и да е проблем - отиваш до Италианеца или друг търговец, купуваш си нови части, после в сервиз за монтаж и "пей сърце". Мнението ти е съвсем излишно. При следващо подобно - ще те предупредя официално.HF - а къде да сложат релето? Нали трябва да има физически контакт със зъбното колело с пистите?

                                Коментар

                                Working...
                                X