Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

проблем с моторче на задната чистачка

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    проблем с моторче на задната чистачка

    Хораа, помагайте!Значи задната чистачка беше заяла, вследствие от ръждясала ос, реставрирах я, както е описано в тази тема, но след като я сглобих, монтирах и включих ми гори бушона на чистачките.Свалих обувките на моторчето, така че да остане само електрониката(релето), тогава бушона не гори..Как мога да оправя проблема? Каква е вероятността моторчето да е сдало багажа?BTW: включих моторчето директно в запалката и там си върти без проблем, така че къде може да се крие проблема?

    #2
    Re: проблем с моторче на задната чистачка

    Botev666 написа:
    Хораа, помагайте!Значи задната чистачка беше заяла, вследствие от ръждясала ос, реставрирах я, както е описано в тази тема, но след като я сглобих, монтирах и включих ми гори бушона на чистачките.Свалих обувките на моторчето, така че да остане само електрониката(релето), тогава бушона не гори..Как мога да оправя проблема? Каква е вероятността моторчето да е сдало багажа?BTW: включих моторчето директно в запалката и там си върти без проблем, така че къде може да се крие проблема?
    Колега пиши за коя фиатка това ?
    >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

    Коментар


      #3
      на fiat marea weekend нагласих всичко по задницата и, в момента слагам нови щипки по корите, но остана пустото моторче...едно приятелче ми казва че моторчето е за смяна, и да сложа бушон с 5А повече, демек оригиналният бушон е 20 ампера, и да стане 25, за да доизстискам всичкият живот от моторчето, но си мисля да не се прецакат нещо и предните чистачки, понеже са на 1 бушон предни, задни и пръскалки?забравих да спомена, че миналата седмица преди реставрацията, когато бях свалил кората ми направи впечатление, че кожуха но моторчето беше загряло

      Коментар


        #4
        е никой ли не знае как да помогне?

        Коментар


          #5
          Това "приятелче", което говори такива глупости, виждал ли е как изгаря кола на светофара? Той наясно ли е с някои елементарни положения в електротехниката? Бушонът, който прекъсва, истински ли е?

          Коментар


            #6
            ogi28b написа:
            Това "приятелче", което говори такива глупости, виждал ли е как изгаря кола на светофара? Той наясно ли е с някои елементарни положения в електротехниката? Бушонът, който прекъсва, истински ли е?
            Бушонът, който изгоря, изглежда като всички останали бушони, които са наредени по таблото, цвят, маркировка 20 и 20 наобратно. След това взех нов бушон пак 20А на който нищо не пише, но пак изгоря, след това откачих буксата на задната чистачката, и сложих нов бушон и чак тогава не изгоря.а колкото до тва приятелче, аз си взимам само съвети, не съм си и помислял да сложа 25А, токовиж са се стопили кабелите :D

            Коментар


              #7
              има ли начин да пусна моторчето без електрониката в бялата пластмасова кутийка?

              Коментар


                #8
                Значи пичове, колеги, има напредък по темата с моторчето за задната чистачка, презапоих всички спойки, смених двата керамични елемента, почистих медните четки с финна шкурка, за съжаление не знаех как се сваля платката и я спуках, но я залепих и презапоих пистите.В крайна сметка резултата е следният:бушона не гори, НО моторчето се завърта само веднъж в едно положение, и спира.. други движения няма, освен ако не върна зъбното колело на друго положение и пак го пребира в същото положение, и спира движението..Моля, сега някой който има някакви предположения да ги каже, защото съм хем щастлив, хем ми е тъпо, че не работи коректно.

                Коментар


                  #9
                  Подаваш му маса на единия и +12 на другите два извода и прави само един оборот? Значи пластините не контактуват с колелото. По-точно тая с импулса от лоста.Всъщност как очакваш да работи? Нали това е целта - да се прибере в начална позиция и да чака следващия импулс.

                  Коментар


                    #10
                    ogi28b написа:
                    Подаваш му маса на единия и +12 на другите два извода и прави само един оборот? Значи пластините не контактуват с колелото. По-точно тая с импулса от лоста.Всъщност как очакваш да работи? Нали това е целта - да се прибере в начална позиция и да чака следващия импулс.
                    Буксата за чистачката има 3 пина, 12 в. и маса, мисля че връзката там е стабилна, но ще проверя отново.Пластините, които се подават от кутииката с платката, съм ги зачистил, и мисля, че контактуват с металната част на зъбното колело, но ако има някакви трикове, споделете, моля!Чакай, чакай, да разбирам ли, че рогцата отпред на волана са проблемни?Попринцип и те имат запазен час за ортопед, че дългите създават проблеми, но за сега не ми се занимава.Чудя се как така се разваля тая чистачка, и си го тълкувам, като ръждяса оста, и вече не може да се върти, от напрежението избива някой елемент по платката. Има ли нещо вярно в тва?Мисля си, дали да не пробвам да сложа на някоя друга мареа моторчето и да видя дали ще върти, или ще прави само 1 оборот, както сега.Ако има колеги от Карлово с мареа(комби), защото на брава, е различна буксата и биха ми услужили с задницата на колцата си за малко, нека пишат тук в темата или на ЛС.

                    Коментар


                      #11
                      Така, реших да се сборя за последно с моторчето, сега си мисля за сменя релето.Какво бихте ми препоръчали да взема? за 12в. някви други особености има ли?

                      Коментар


                        #12
                        На мен лично не ми е ясно - като подадеш постоянно 12 волта на другите два извода, освен масата, тогава ли прави един оборот и спира без да продължи? Ако не се лъжа - мисля, че има възможност да се види къде точно спира колелото и защо не поема импулса, ако спира на място. Ако не спира на място - значи нещо му пречи да се върти свободно докрай. Да не би да подаваш 12 В само на един от двата извода и да очакваш да се върти постоянно? Проверил ли си дали идва импулс от лоста на буксата на моторчето? Ако този импулс идва - отпред не пипай нищо, проблемът е в моторчето или платката. Като цяло ясно ли ти е каква е идеята на трите пластини, на колелото с пистите по него и въобще - как работи механизмът, или не?

                        Коментар


                          #13
                          до буксата идват постоянните 12 волта, до колкото успях да замеря. Импулса от лоста на таблото не знам как да го замеря. Моторчето е напълно изправно, почистена е ръждата, има смазка и се върти много мазно без да се запира никъде. Самата чистачка си я пребира просто в дясно и спира да върти, трябва да я върна ръчно, та пак да завърти и да си я прибере. Проверих го като го пуснах директно на 12 волта, така че проблема да бъде в моторчето го изключваме. Обясни и какво правят 3-те пластинки, аз предполагам че те са нещо като сигнални, но може и да се лъжа. Пластинките контактуват с колелцето. И ако може да обясниш и това как да замеря дали идва сигнал от лоста на таблото.В крайна сметка мога ли да си намеря само платката без моторчето?

                          Коментар


                            #14
                            Изключително лесен начин е да дадеш контакт, да включиш врътката на лоста и да мериш отзад с мултицет. Едната пластина (по нея идва импулса от лоста) служи за да задвижи колелото първоначално, колкото то да се завърти така, че втората пластина, по която идват постоянни 12 волта, да влезе в контакт с пистата на колелото, а по третата пластина се предава токът към мотора. Така той се върти, докато пластината с постоянното напрежение вече не е в контакт с пистата и към мотора спира да има ток и той спира. При това спиране, пластината с импулса отново контактува с пистата на зъбното колело и ако лостът е включен, ще последва нов оборот. Надявам се, че става ясно. Ако не е - ще чертая. А всъщност ти сглоби ли всичко за да пробваш, или пробваш като с външни кабели подаваш + и - на буксата на мотора? Трябва да подадеш два плюса, на двете крачета, и един минус на третото, нали така правиш?Най-добре е да покажеш с клип какво точно се случва, защото на мен наистина не ми е ясно какво и как свързваш. Питах дали при пробата си подал маса на съответния кабел и +12 на другите два извода от буксата, но нямаше отговор. Ако подаваш +12 само на единия от другите два - моторът или ще помръдне едва-едва, или ще направи 1/2 - 1 оборот, докато пластината излезе от пистата на зъбното колело. Зависи на кой извод подадеш тези +12. Трябва и на двата свободни. Третият си е маса.

                            Коментар


                              #15
                              Всичко съм сглобил колега, и директно в буксата на багажника, никакви удължаващи проводници не ползвам. точно тва прави мотора прави 1/2 - 1 оборот и спира, иначе как да подам маса, като вържа буксата трябва да е замасен мотора?!Не мога да загрея нещоиначе ще заснема клипче, надявам се да улесня решението на загадката

                              Коментар

                              Working...
                              X