Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за алтернатор: как да проверя диодния блок

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за алтернатор: как да проверя диодния блок

    Колата е Фиат Типо 1.8, с генератор Мagneti Marelli 12V/65A, интересува ме реле-регулатора ли е диодния блок или аз нещо се бъркам и как да установя дали е здрав моя диоден блок ?
    Теоритиците си лаят, голфа си върви!

    #2
    Re: Въпрос за алтернатор

    Valiosport написа:
    Колата е Фиат Типо 1.8, с генератор Мagneti Marelli 12V/65A, интересува ме реле-регулатора ли е диодния блок или аз нещо се бъркам и как да установя дали е здрав моя диоден блок ?
    Реле-регулатора не е диоден блок, а електронния модул който регулира тока към ротора. Той е комплект с четките. Тоест, това което се сваля заедно с четките. Диодният блок е под този регулатор и е необходимо разпояване за да го свлаиш и измериш диодите. Без демонтаж не може да ги провериш. Кажи какъв е проблема, за да опитаме да помогнем.
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      #3
      Проблема е че съм с над 1KW музика и ми трябва перфектен генератор и акумулатор, както и инсталация за възможно най-малко падове на напрежение и изкарване на възможно най-висока мощност
      Теоритиците си лаят, голфа си върви!

      Коментар


        #4
        Е ти таямузика не я слушаш нон-стоп на максимална мощност, нали ? Колко ампера иска усилватела ? Ако искаш да стане перфектно, ти препоръчвам да добавиш един малък акумулатор от порядъка на 40 Ah непосредствено до усилватела, а до акумулатора и от него до усилватела да пуснеш кабел 16 мм2. Смятай сечението на кабела така, че да има по 1 мм2 за всеки 7 ампера. Иначе ще имаш осезаем пад на напрежение според дължината на кабела. То за това ти препоръчвам акумулатор до усилватела, за да може да компенсира пиковите мощности. Все пак и до акумулатора кабела трябва да може да носи максималната мощност без да загрява. Ще трябва да го пуснеш директно от алтернатора. Остава и да си намериш достатъчно мощен алтернатор, който да можеш да монтираш на мястото на твоя. Да дава ток от порядъка на 110 А . На АУДИ А4 1.8Т алтернатора е 90 А Валео, може и да ти свърши добра работа.
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          #5
          Наш’те са по 100 или 120. 120 е марейски от модел HLX.До автора - на теб половината ток ти изчезва за осветление

          Коментар


            #6
            С два усилватела съм, единия е със 80А бушон, другия с 40, прекарал съм 35 квадрата до единия който ми захранва двата суб-а, а другия е с 16 квадрата който ми е за предна и задна линия, масата към купето ми е подсилена с 50 квадрата, ще подсилвам и кабела от алтернатора до акумулатора, трудно ли се сваля този диоден блок, как да разбера здрав ли е ?
            Теоритиците си лаят, голфа си върви!

            Коментар


              #7
              Пусни си маса директно от акумулатора. А за диодния блок ти трябва поялник 60W или повече с дебела човка и остра плоска отвертка, за да разпоиш краищата на намотките от клемите на диодния блок. След това трябва да измериш диодите с мултицет. Не е трудно, но не е и лесно. Допълнително, оригиналния алтернатор на Типо, едва ли дава повече от 65А, така че е добре да се снабдиш с достатъчно мощен алтернатор и да не се занимаваш с измерване на диодния блок на твоя.Налага се да пуснеш и директен кабел от алтернатора до акумулатора, защото по принцип от кабела от алтернатора отива в стартера, а от там друг кабел отива до акумулатора. Кабелните обувки трябва да са запоени към кабелите, освен запресовани, за да намалиш загубите по тези връзки.
              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

              Коментар

              Working...
              X