Бах ти терминологията,луд станах.Нищо не разбирам от тея неща но ми беще интересно да го чета.Дано имаш успех в начинанието.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Fiat Live Data Reader [Bosch EDC15 ECU протокол ?]
Collapse
X
-
vgeorgiev написа:...Това е 6848622 десетично число. Въпроса е как да го сметна ??? километража в момента е на 198997км."scaling unsigned 3" scaled числата са мащабирани. Тоест би трябвало да го разделя на 3 или на 10^3, не съм сигурен, но и по двата начина не става....Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
-
sok1 написа:vgeorgiev написа:...Това е 6848622 десетично число. Въпроса е как да го сметна ??? километража в момента е на 198997км."scaling unsigned 3" scaled числата са мащабирани. Тоест би трябвало да го разделя на 3 или на 10^3, не съм сигурен, но и по двата начина не става....
Коментар
-
Здравейте,Успях да покажа данни и на диспея!Това е първия опит да изкарам нещо на дисплея.Дисплея е 20 колони по 4 реда.Ето клипчеКакто виждате оборотите са около 130, което не е реално.Проблема е или в кода на програмата или в преобразуването на данните.Ето снимки на устройството:04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
Коментар
-
Браво, страхотна работа! Изчисляването на разхода е с текущи данни, нали? Може би е добре да вземеш средна стойност от 4 или 5 поредни стойности. Така значително ще намалеят големите разлики, които виждаме при рязко отпускане и натискане на педала. Ето какво имам предвид: в лявата колона са данните от около 30 секунди от видяното на дисплея, а в дясната - средно от последните 5 стойности от лявата колона, от същия ред - нагоре. На графиката лявата и дясната колони са синя и розова. Розовата е значително по-плавна. Колкото повече се увеличава времето за средно отчитане, толкова по-плавна става. С 10 стойности е съвсем гладка, но това вече е доста голямо забавяне в показанието на дисплея и излиза от определението за "моментен разход".
Коментар
-
Благодаря за отговора,Идеята е добра. На контролера му трябват 20ms за едно измерване.Правя три последователни измервания (гориво, скорост и обороти)и чак тогава показвам данните.Това прави 60ms + 100ms (писане по дисплея) = 160ms. Би трябвало да сменя стойностите най-малко 5 пъти в секунда. Но на практика не е така, защото дисплея е много бавен. Рефрешва на всяка секунда, без значение какво му подавам за тази една секунда (5 показания).В този случай мога да направя 16 измервания на трите показателя и да осредня резултата преди да го покажа.Контролера има възможност да пише на SD карта, но вече залях всичко с епоксидна смола....Ако направя нова платка, ще опитам да свържа SD карта и да записвам всичко в .csv файл.Ето малко изводи от мен:1. На първа скорост макс. разход е 55 л/100км.2. На втора скорост какс. разход е 35 л/100км.=> Не е нужно да се ускорява много на първа.3. Разхода на 4та при 1500 оборота е много по-голям от същия при 2000 оборота на 3та.=> Няма нужда да се кара на висока предавка на всяка цена. 4. Намаляване на скорост -> 0 л/100км. Това е ясно, защото дюзите са затворени.Намаляване на свободна -> 1.5-2 л/100км. => Няма нужда да се изключва от скорост преди светофарите.04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар