Здравейте,От скоро съм собственик на Фиат Мултипла 1,6 16v.Дава ми висок разход на бензин и газ - 15/100 и 25/100 съответно.Това е в София при нормален трафик и без задръстване и без бързане.Четох във форума различни мнения за този двигател и тръгнах по диагностики.Днес ми дадоха кабел и със софтуера ФЕС сам получих следните резултати - при загряла кола и празен ход.Имам вече някои тълкувания , но ми е любопитно да чуя и вашето мнеение.Моля за извинение, ако съм в грешен раздел или грешен стил.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Коментар на резултати от ФЕС за 1.6 16v
Collapse
X
-
Като за начало пробвай да ресетнеш еку то от Adjusments Иначе показанията са малко странни но може би е заради неработеща ламбда сонда. И все пак да знаеш че след палене на ламбда сондата и трябва известно време за да почне да работи. Ако току що е запалена колата ще показва това. Другото което виждам е че от долу пише еку IAW 49f на ФЕС който имам аз за Мултипла излизат други еку та
-
Изчаках доста време (повече от 20мин.). Температурата стигна 91 градуса (4бр. чертички на таблото) и въпреки всичко сигналът беше 0.001-0.002V.Ще пробвам ресет довечера. На ФЕС зададох модела и той се свърза. Някакъв особен избор на ЕКУ не съм правил. Свалил съм безплатната версия от сайта вчера.Ще трябва да я намеря къде е ламбда сондата (в Крафт ми казаха, че са две ...) и да проверя кабела от нея (тях).А другите данни, виждат ли се да са правдоподобни? Например големите разлики в knock sensor signal ?Фиат Мултипла 1.6 16V/2002 с нефабричен ГИ Тартарини
Коментар
-
Когато я закачи написа ли ти грешен исо код? Данните изглеждат доста странни.както и времената на бенз инжектори. Аз съм с мареа 1,6 със същото еку като това към което си се свързал , и данните нямат нищо общо. Потърси си друга версия на ФЕС и я закачи правилно. Когато стартираш ФЕС има възможност да закачиш виртуално(без да е вързана с еку) с контрол и F10. Да не би да си се вързал така? Тогава показва разни измишльотини. Погледни внимателно за мултипла 2002 еку то е съвсем друго, и наистина е с две ламбда сонди.Fiat multipla 1998-2001 IAW49fFiat multipla 1998-2004 IAW4AF EOBDFiat multipla 1998-2004 IAW59AF EOBDFiat multipla 1998-2004 IAW5AF EOBDТова са 1,6 мотори.
Коментар
-
Aз имам просто обяснение на нещата,както видяхме колата е записала грешка за датчика на разпр.вал,ако датчика е фира,ЕКУ-то почва да управлява всички дюзи едновременно,при което се получават сериозни аномалии в газовете които отчита сондата,и затова е забила в това състояние.Според мен трябва да се премери датчика на РВ или с осцилоскоп или с диод и ако не работи да се смени,и нещата ще се оправятFiat Idea 05" 1.9 JTDm
Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
Ventura garage
Коментар
-
Да, дава грешка в исо. Софтуера ФЕС е последна версия от официалния сайт. Някои параметри като оборотите са си съвсем реални. Преди моята "диагностика" ходих в Слатина на диагностика и там ми казаха съмнения за ламбда сонда, респ. катализатор и датчик разпр.вал.Там доколкото видях софтуера беше Делфи. Между другото колата пали без никакви проблеми и си има мощност и на газ и на бензин.Упорито ми се върти през главата нов термостат. Все ми се струва че загрява бавно (в сравнение с другите коли които съм карал последните години).Сега в топлото време ми се струва, че разхода на газ ще се получи по-малък (още не е свършила газта за да кажа).Утре пак ще имам разни консултации с познати и непознати майстори и тогава ще пиша.Благодаря за мненията и препоръките на този етап.Фиат Мултипла 1.6 16V/2002 с нефабричен ГИ Тартарини
Коментар
-
Фазовият датчик показва на еку то коя двойка бутала е тръгнала към ГМТ , и няма начин от показанията на този датчик да разбереш дали ти е правилно зацепен ремъка. Ако все пак знаеш как ще помогнеш на много хора Аз си карах 1 г с неправилно зацепен ремък и единствения начин по който това може да се разбере е пети за зацепване и сервиз в който си разбират от работата(знам такъв). Относно еку то най-добре прочети на него какво пише и с ФЕС се закачи точно за това. И газовата фабрична ли е(слагана в завода) или придобита в последствие? Защото ако е фабрична еку то е общо за газта и бензина и с ФЕС единствено можеш да видиш някои параметри и да чистиш грешки, настройки се правят само в сервиз който има специализиран софтуер.П.П Теорията на Mury изглежда съвсем логична и правилна. А неработещ термостат със сигурност вдига разхода , ама чак пък толкова.
Коментар
-
Газовата е Тартарини и е с отделен компютър. Намерих сервиз в Люлин, София (алтернативите са Пловдив и Сливница), но когато отидох се оказа, че лицензът им за тартаринския-софт е изтекъл. Преди два дни ми се обадиха и ми казаха, че са го подновили, но за съжаление аз пък не мога да стигна до тях (и аз трябва да работя и да изкарвам пари ...). Не ми остава време и за лични интервенции. За сметка на това колата си върви и си ми върши екстра работа. На ден минавам между 30 и 50 км. След последното зареждане преди три дни е на път да даде нормален по моите разбирания разход от около 10/100 газ - софийско-градско (без да броим бензина, който си смуква първия окло километър). Имам съмнения и относно измерването на нивото в газовата бутилка - т.е. дали газта предния път е свършила наистина, когато колата автоматично си мина на бензин, дали нещо не се е разсърдила защото тогава я заредих до горе, а сега само 15литра .... Мисля ако сменя термостата и ако на газ гори 10/100 , а на бензин 15/100 , въпреки странните ЕКУ резултати да забавя всякакви интервенции за доста дълго време. Изобщо много въпроси, на които ще получа отговори в близките седмици.Фиат Мултипла 1.6 16V/2002 с нефабричен ГИ Тартарини
Коментар
-
и аз понеже имам кабел за диагностика....за първи път като стартирах ФЕС-а и се конектвам уж към ЕКУ-то и ми показва някви щуротии сумати записани грешки и си викам "въйййййй тая кола как работи с толкова грешки"...пак то се конектвало във виртуален режим при който се показват някви измислени стойности...за моята кола модела на ЕКУ-то беше маркиран с червени букви което означава че този двигател не се поддържа във ФРИИ версията и трябва да се заплатят 50 евро за програмата и тогава се поддържа вече...виж и при тебе да не е маркиран с червено надписа за модела на еку-то тиFiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
Да, ще видя номера. Сега малко офтопик:След 100км+100км междуградско в неделя имам друга належаща работа - термостат.Показанието на термометъра през целия път не мина една чертичка.В града стават бавно 3 чертички. След внимателно проучване в интернет и консултация с майстора вече съм поръчал термостат Wahler .Вдругиден трябва да е в София.Фиат Мултипла 1.6 16V/2002 с нефабричен ГИ Тартарини
Коментар
-
Сложих термостат Валер. Вече загрява до 4бр. чертички. Втората чертичка се появява на първия километър. Разхода на газ в момента (след няколко засичания) е около 8.5-9/100 междуградско и 10-11/100 градско-софийско.Този разход ме устройва. Скоро няма да имам новини за работа по компютъра на колата или газовия компютър.Фиат Мултипла 1.6 16V/2002 с нефабричен ГИ Тартарини
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар