Колко пълни заряда ще направи зарядно за телефон предвидено за запалка 5 волта захранвано от акумулатор 12 волта 5Ah да зареди батерия 1300 mAh 3,7 волта.Данни за зарядното - USB 1A power output- Output: DC 5V±5%, Max.1000mA- Input: DC 12~24VНа снимката данните на акумулатора.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос свързан електротехниката.
Collapse
X
-
Ами 1300мА/ч = 1,3А/ч . 1,3А/ч х 2 = 2,6А/ч. КПД на адаптера e около 40%. 5А/ч х 40% = 2А/ч. Това означава, че в адаптера ще се разсейва повече енергия, отколкото влиза в акумулатора. При ток на зареждане около 0,13А, разсейваната мощност от адаптера е (12V-5V) х 0,13A = 0,91W. Съответно към акумулатора се подава 5V x 0,13A = 0,65W. КПД е малко по-ниско от 40%, но ако на някой му се занимава, нека изложи различна теория тук. Не така стоят нещата с импулсните преобразователи на напрежение. При тях КПД-то е твърдо над 90%, като при мощните е дори повече. За съжаление обаче не казваш какъв тип е преобразователя, затова предположих, че е класически тип.
Коментар
-
Е да бе, ти го изкара, че едва ли не 12 волта / 5 Ач (60 ватчаса) ще зареди веднъж 3.7 В / 1.3 Ач ( около 4.9 ватчаса) и всичко останало ще се изгуби при преобразуването? Нали говорим за преобразуване, а не за разсейване?Торнадо, подобно нещо правихме в работата - с един акумулатор от UPS 12V / 3.6 A, който беше сдал багажа и не ставаше за UPS, зареждахме едно радио с литиева батерия със зарядно за запалка, като го зареждахме поне 3 пъти, а по време на заряд, радиото си работеше, а зарядното не го изключвахме. На него имаше светодиод и светеше непрекъснато, не е за пренебрегване и този разход на енергия.
Коментар
-
Торнадото не е указал с какъв тип адаптер разполага, та затова предположих, че става въпрос за стабилизатор на напрежение от последователен тип. Разсейваната мощност при последователно свързани резистори, какъвто в частност се явява прехода на регулиращия транзистор е правопропорционална на пада на напрежение върху съответния резистор. Обикновено акумулаторите се зареждат с ток, равен на 1/10 от капацитета им. Именно оттам се появява зарядния ток 0,13А, който формира съответен пад на напрежение върху зареждания акумулатор и върху прехода на регулиращия транзистор. Да, по-голямата част от енергията на 12В акумулатор се превръща в топлина, именно затова хората са измислили стабилизаторите с ключов елемент или т.н. импулсни стабилизатори. Освен това никога не се разполага с пълния капацитет на акумулатора, тъй като при разряд вътрешното му съпротивление нараства много и тока, потребяван от него съответно пада рязко. При импулсните стабилизатори на напрежение имаме доста по-високо КПД, а освен това автоматична компенсация на промяната на захранващото напрежение, в случая на 12В акумулатор. При тях е възможно почти напълно да се използва капацитета на 12В акумулатор и тогава спокойно може да се получи трикратен заряд на малкия акумулатор.
Коментар
-
Според мен този адаптер не е твърде подходящ, тъй като в мобилните телефони има автоматика за зареждането. Ако го оставиш без надзор, вероятно е малкия акумулатор да прегрее или да се презарежда, което не е твърде полезно за здравето му. Най добре да се направи опит, като се измери тока на заряд, както и загряването на адаптера.
Коментар
-
omnabg написа:Според мен този адаптер не е твърде подходящ, тъй като в мобилните телефони има автоматика за зареждането. Ако го оставиш без надзор, вероятно е малкия акумулатор да прегрее или да се презарежда, което не е твърде полезно за здравето му. Най добре да се направи опит, като се измери тока на заряд, както и загряването на адаптера.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Ами ако не ти се занимава, зареди го веднъж и по състоянието на 12В акумулатор ще се разбере накъде вървят нещата. Ако е паднало твърде напрежението, например до около 10,2В, то едва ли ще зареди повече от веднъж. Едва ли може по етикета да се познае капацитета му колко е реален, че то напоследък какви ли не ментета са ми попадали в ръцете. Както се казва, опита ще покаже. А докторите имат друга приказка - От какво боледува пациента ли? Ами аутопсията ще покаже!
Коментар
-
Следи напрежението на батерията да не превиши 4.2V. Над това напрежение може да имаш неприятности - подуване и опасност от запалване. Също не бива да пада под 2.8V - презареждане и изтощаване под това намалват драстично живота на тези батерии.http://www.youtube.com/watch?v=C5_-eBbDE0sПредпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
Коментар
-
Зарядното е с импулсен чип ! Поне мойто energizer. КПД му е над 80 %Според мен грубо около 3 заряда.За по точни сметки трябва да уточниш данните- Колко Аh е реално този акумулатор, включен ли е телефона докато се зарежда, какъв е чипа в зарядното.Не вярвам все пак китаеца да е сложил вътре 7805 - ще грее зверски при товар.http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Тъкмо завърших зареждането на GPS си който е побългарен китаец защото неотдавна е са батерия от SE 750 mAh.Зареждането се извърши със зарядното за 12-24 V от комплекта на устройството на което е изписано - input DC 12-24v ,output DC 5V 1500 mAЗареждането продължи около 70 минути.Напрежението на акумулатора преди включването беше 12,65vСлед включването постепенно падна до 12,24 vСлед 60 минути беше се покачило до 12,29 vПреди да изключа зарядното беше 12,31 vСлед като го изключих в рамките на 10 минути се покачи до 12,50 v.В първия си пост съм дал характеристиките на акумулаторчето 12 v /5 Ah /20 HRЧипа е MC34063A http://www.onsemi.com/pub_link/Colla...итането ми относно колко пъти ще мога да си заредя телефона или GPS е свързано с оцеляване в условия където няма възможност за друга алтернатива ,а не ,че ей така всеки ден да го правя.Теглото на въпросния акумулатор е 1,65 кг. и няма чак толкова да ми натежи раницата да речем.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар