Здравейте колеги! Ето какво правят стрелките http://www.youtube.com/watch?v=IJbpB...ature=youtu.be ! Дори не завърта стартера... Колата е Fiat Brava 1.9 75TDДнес за съжаление акумулатора ми сдаде багажа! Неочаквано при -5 градуса изобщо не върти, днес след като се прибрах от работа опитах да врътна пак и същия резултат... Оказа се, че 4 години откакто съм купил колата, която дойде с акумулатора не е имало проблем - дори миналата зима при -24градуса! По-интересното в случая е, че се оказа че акумулатора ми е слаб и не е за дизелов двигател - параметрите му са 510 ампера пусков ток и 61 ампера друг някакъв... Допреди не съм обръщал внимание, но днес се наложи и видях на коя марка ми е акумулатора и кога е поставен - 01.04.2004г.!Въпросът ми е следния имам един майстор, който ми каза че мога от него да си купя акумулатор и днес му се обадих и го питах и ми предложи някакъв който за първи път чувам - FIAMM! Каза че е Италиански и че е "истински" акумулатор! По негови думи - пусков ток 680 или 740 ампера и 74 друг ток. Може да ми го даде на цена 150лв.Имам оферта за акумулатор BOSH S5 74Ah - 740 пусков ток за 180лв. Аз си мисля, че BOSH е логичния избор, но все пак...Кой от двата да избера?P.S. Доколкото знам акумулатора Bosh S5 е с желиран пълнеж, което означава че е необслужваем, това означава ли че не трябва да го заредя преди да го сложа?Също трябва ли да гледам колко е стоял, тоест кога е произведен акумулатора преди да го купя?Благодаря!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Fiamm vs Bosh S5 - какъв акумулатор да си взема?
Collapse
X
-
Не е с "желиран пълнеж", но ако си сигурен, че е нов за тея пари си е направо подарък. Необслужваем значи, че ще си изкара гаранцията без нужда от доливане и не може да отвориш капака му. Аз мъчих моя с една отвертка да видя какво е положението и се отказах. Капакът е лепен и е от някаква мека пластмаса и направо се къса. Иначе моя S5 е от 3 год и 7 месеца и засега няма признаци да си ходи.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
-
spark написа:Не е с "желиран пълнеж", но ако си сигурен, че е нов за тея пари си е направо подарък. Необслужваем значи, че ще си изкара гаранцията без нужда от доливане и не може да отвориш капака му. Аз мъчих моя с една отвертка да видя какво е положението и се отказах. Капакът е лепен и е от някаква мека пластмаса и направо се къса. Иначе моя S5 е от 3 год и 7 месеца и засега няма признаци да си ходи.
Коментар
-
Виж кой е с по-до6рата гаранция - по-сигурна и с по-голям срок.Хич не "лежи" на тая, че това е Бош - точно такъв С5 се скапа за 2 години. Вярно, че после го смениха с нов 6ез про6леми, но е взиман от голям магазин.Ex Fiat 126P
Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.
Коментар
-
Отнасяй го, аз моя преди 3 год го взех точно от Практикер за 154лв, а е 54Ан. Комшията ми кара Пежо 405 1.9 дизел точно с такъв какъвто мислиш да взимаш вече 5-та година.Viiipeer написа:spark написа:Не е с "желиран пълнеж", но ако си сигурен, че е нов за тея пари си е направо подарък. Необслужваем значи, че ще си изкара гаранцията без нужда от доливане и не може да отвориш капака му. Аз мъчих моя с една отвертка да видя какво е положението и се отказах. Капакът е лепен и е от някаква мека пластмаса и направо се къса. Иначе моя S5 е от 3 год и 7 месеца и засега няма признаци да си ходи.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
На мен ми искаха алтернатора да зарежда от 13.8V до 14.5V и консумацията в режим покой да не надвишава 100мА.Viiipeer написа:Здравейте! Преди да отида да заверя акумулатора - какво трябва да знам за съответния акумулатор, тоест какви данни трябва да показва без потребление и съответно със всичко включено в колата (парно, фарове, музика) - за да знам да не ме излъжат нещо. Благодаря!Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Благодаря - днес минах заверката - казаха ми само при изключен двигател и изключено радио - да заключа колата и после да я отключа, после само да светна фаровете и да запаля колата...Казаха ми че всичко е наред, само да си сменя клемата, че до 2 дни, ако не го направя ще ми иде акумулатора...също, че това може да е било причината за смяната на стария, но едва ли... Отидох веднага в сервиз и понеже нямаха клема - с ключ стиснаха клемата и я затегнаха.
Коментар
-
С дизела шега не бива. Намери си нови качествени клеми и ги сменяй час по-скоро. Много пъти съм виждал гръмнал полюс на акумулатор заради калпави или незатегнати клеми. Като монтираш новите клеми, задължително ги намажи с технически вазелин или медицински в краен случай. А аз изкарах една зима с акумулатор 45А/ч на 1,7ТД, но беше чисто нов. После го смених с 70А/ч, който е в момента на пета зима и държи все още.
Коментар
-
omnabg написа:С дизела шега не бива. Намери си нови качествени клеми и ги сменяй час по-скоро. Много пъти съм виждал гръмнал полюс на акумулатор заради калпави или незатегнати клеми. Като монтираш новите клеми, задължително ги намажи с технически вазелин или медицински в краен случай. А аз изкарах една зима с акумулатор 45А/ч на 1,7ТД, но беше чисто нов. После го смених с 70А/ч, който е в момента на пета зима и държи все още.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар