Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiamm vs Bosh S5 - какъв акумулатор да си взема?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiamm vs Bosh S5 - какъв акумулатор да си взема?

    Здравейте колеги! Ето какво правят стрелките http://www.youtube.com/watch?v=IJbpB...ature=youtu.be ! Дори не завърта стартера... Колата е Fiat Brava 1.9 75TDДнес за съжаление акумулатора ми сдаде багажа! Неочаквано при -5 градуса изобщо не върти, днес след като се прибрах от работа опитах да врътна пак и същия резултат... Оказа се, че 4 години откакто съм купил колата, която дойде с акумулатора не е имало проблем - дори миналата зима при -24градуса! По-интересното в случая е, че се оказа че акумулатора ми е слаб и не е за дизелов двигател - параметрите му са 510 ампера пусков ток и 61 ампера друг някакъв... Допреди не съм обръщал внимание, но днес се наложи и видях на коя марка ми е акумулатора и кога е поставен - 01.04.2004г.!Въпросът ми е следния имам един майстор, който ми каза че мога от него да си купя акумулатор и днес му се обадих и го питах и ми предложи някакъв който за първи път чувам - FIAMM! Каза че е Италиански и че е "истински" акумулатор! По негови думи - пусков ток 680 или 740 ампера и 74 друг ток. Може да ми го даде на цена 150лв.Имам оферта за акумулатор BOSH S5 74Ah - 740 пусков ток за 180лв. Аз си мисля, че BOSH е логичния избор, но все пак...Кой от двата да избера?P.S. Доколкото знам акумулатора Bosh S5 е с желиран пълнеж, което означава че е необслужваем, това означава ли че не трябва да го заредя преди да го сложа?Също трябва ли да гледам колко е стоял, тоест кога е произведен акумулатора преди да го купя?Благодаря!

    #2
    Не е с "желиран пълнеж", но ако си сигурен, че е нов за тея пари си е направо подарък. Необслужваем значи, че ще си изкара гаранцията без нужда от доливане и не може да отвориш капака му. Аз мъчих моя с една отвертка да видя какво е положението и се отказах. Капакът е лепен и е от някаква мека пластмаса и направо се къса. Иначе моя S5 е от 3 год и 7 месеца и засега няма признаци да си ходи.
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    Коментар


      #3
      spark написа:
      Не е с "желиран пълнеж", но ако си сигурен, че е нов за тея пари си е направо подарък. Необслужваем значи, че ще си изкара гаранцията без нужда от доливане и не може да отвориш капака му. Аз мъчих моя с една отвертка да видя какво е положението и се отказах. Капакът е лепен и е от някаква мека пластмаса и направо се къса. Иначе моя S5 е от 3 год и 7 месеца и засега няма признаци да си ходи.
      Нов е от Praktiker със специална карта за намаление!

      Коментар


        #4
        Виж кой е с по-до6рата гаранция - по-сигурна и с по-голям срок.Хич не "лежи" на тая, че това е Бош - точно такъв С5 се скапа за 2 години. Вярно, че после го смениха с нов 6ез про6леми, но е взиман от голям магазин.
        Ex Fiat 126P
        Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
        Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
        Alfa Romeo 147 1.6 TS
        Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.

        Коментар


          #5
          Отнасяй го, аз моя преди 3 год го взех точно от Практикер за 154лв, а е 54Ан. Комшията ми кара Пежо 405 1.9 дизел точно с такъв какъвто мислиш да взимаш вече 5-та година.
          Viiipeer написа:
          spark написа:
          Не е с "желиран пълнеж", но ако си сигурен, че е нов за тея пари си е направо подарък. Необслужваем значи, че ще си изкара гаранцията без нужда от доливане и не може да отвориш капака му. Аз мъчих моя с една отвертка да видя какво е положението и се отказах. Капакът е лепен и е от някаква мека пластмаса и направо се къса. Иначе моя S5 е от 3 год и 7 месеца и засега няма признаци да си ходи.
          Нов е от Praktiker със специална карта за намаление!
          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

          Коментар


            #6
            Благодаря за мненията! Взех си Bosh - малко голям ми дойде като габарити, но след като махнах задната скоба, която държи кабелите към тавата, го намуших... Сега остава да измисля как да го закрепя (с колана), въпреки че като гледам - няма накъде да мърда...

            Коментар


              #7
              режеш и при обущаря да ти го удължи.
              браво 1,6/90 - 09 г.

              Коментар


                #8
                Да удължи кое? Самия акумулатор е по-дълъг и по-широк. Дължината не е проблем, по-скоро ширината и сега скобата не може да се завие, понеже винта идва къс, а и акумулатора пречи на скобата да хване...Иначе стария ми акумулатор беше CTR... Не знам каква марка е това...

                Коментар


                  #9
                  Здравейте! Преди да отида да заверя акумулатора - какво трябва да знам за съответния акумулатор, тоест какви данни трябва да показва без потребление и съответно със всичко включено в колата (парно, фарове, музика) - за да знам да не ме излъжат нещо. Благодаря!

                  Коментар


                    #10
                    Аз също ще питам - и моят АК си заминава,даже вчера ме остави на пътя и след зареждане работи,но докога ???.Похваляха ми турските МУТЛУ сивите 44А за 90 лв. Някой има ли наблюдение над тази марка.Колата е ФИАТ Пунто 55.

                    Коментар


                      #11
                      На мен ми искаха алтернатора да зарежда от 13.8V до 14.5V и консумацията в режим покой да не надвишава 100мА.
                      Viiipeer написа:
                      Здравейте! Преди да отида да заверя акумулатора - какво трябва да знам за съответния акумулатор, тоест какви данни трябва да показва без потребление и съответно със всичко включено в колата (парно, фарове, музика) - за да знам да не ме излъжат нещо. Благодаря!
                      Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                      Коментар


                        #12
                        Благодаря - днес минах заверката - казаха ми само при изключен двигател и изключено радио - да заключа колата и после да я отключа, после само да светна фаровете и да запаля колата...Казаха ми че всичко е наред, само да си сменя клемата, че до 2 дни, ако не го направя ще ми иде акумулатора...също, че това може да е било причината за смяната на стария, но едва ли... Отидох веднага в сервиз и понеже нямаха клема - с ключ стиснаха клемата и я затегнаха.

                        Коментар


                          #13
                          С дизела шега не бива. Намери си нови качествени клеми и ги сменяй час по-скоро. Много пъти съм виждал гръмнал полюс на акумулатор заради калпави или незатегнати клеми. Като монтираш новите клеми, задължително ги намажи с технически вазелин или медицински в краен случай. А аз изкарах една зима с акумулатор 45А/ч на 1,7ТД, но беше чисто нов. После го смених с 70А/ч, който е в момента на пета зима и държи все още.

                          Коментар


                            #14
                            omnabg написа:
                            С дизела шега не бива. Намери си нови качествени клеми и ги сменяй час по-скоро. Много пъти съм виждал гръмнал полюс на акумулатор заради калпави или незатегнати клеми. Като монтираш новите клеми, задължително ги намажи с технически вазелин или медицински в краен случай. А аз изкарах една зима с акумулатор 45А/ч на 1,7ТД, но беше чисто нов. После го смених с 70А/ч, който е в момента на пета зима и държи все още.
                            Последвах съвета на човека от заверката и в най-близкия сервиз - майстора се учуди като му казах че до два дни ще сдаде багажа и веднага след като отвори капака - потвърди че трябва да се смени, но ми каза че ще я оправи и я затегна с един ключ посредством пристягане на скобата и след това имаше известна трудност да я закрепи - тоест беше я стегнал добре и ми каза че проблема е решен - за да го казва, предполагам че е съвестен!Между другото направих снимка на стария акумулатор просто от интерес - дали знаете за такава марка или е някакъв "noname" Принципно преди да сменя акумулатора - сутринта когато реших да паля колата при около -5 градуса дори не се чу звук от акумулатора, а само стрелката както се вижда от видеото полудява...Пробвах я вечерта - резултата беше същия и вече на другия ден преди да купя акумулатора, опитах отново да запаля и отново нямаше никакъв звук или признах, че се опитва да завърти стартера... Това означава, че си е заминал акумулатора, но от друга страна, на маркировката пише кога е сложен и съответно все още индикатора, ако е изобщо работещ свети зелено.... дали наистина съм бил за нов, или е можело да си играя (да го дам за зареждане)?

                            Коментар


                              #15
                              Най-вероятно има "мъртва" клетка. Индикатора е сложен на една от клетките и тя може да е съвсем наред, затова показва зелено. Едно време сменяха клетка, но сега никой не се занимава с подобни неща, още повече че на новите акумулатори това е почти невъзможно.

                              Коментар

                              Working...
                              X