Здравейте колеги. Моля за помощ!!! Става въпрос за Фиат браво 1.4, 96г. Имам проблем с фаровете - не светят на къси и дълги само габарит! Няма проблем с крушките и бушоните, но ме притеснява лоста - всичко работи мигачи и светкавица врътката включва габаритите, но не знам какво да гледам. Има едно реле до таблото с бушоните с 4 крачета мисля да не е от него, но не съм сигурен.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с фарове
Collapse
X
-
Гледали сме го този филм, вариантите са 2:1. нагорели пластини в управлението на фаровете2. нагорял куплунг към модула за управлениеИ давта случая сме ги патили, и затова сложихме по едно реле за разтоварване на модула след ремонта.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
-
kluchar написа:Да буксите и крушките трябва да са хубаво почистени понякога хващат окис и не светят и после другото е самия механизъм с лоста почисти го и него буксите също като отвориш кората виж и релетатаFIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Проблема е решен! Вчера разгобих всичко и се оказаха пластинките, които се движат от самия лост по платката и дават контакт. Та тези пластинки са в пластмасови гнезда и имат пружинки, които ги натискат надолу за по-добър контакт. Разтегнах малко пружинките, зачистих основата и стана. Благодаря на всички за мненията!
Коментар
-
slavikodanov написа:Проблема е решен! Вчера разгобих всичко и се оказаха пластинките, които се движат от самия лост по платката и дават контакт. Та тези пластинки са в пластмасови гнезда и имат пружинки, които ги натискат надолу за по-добър контакт. Разтегнах малко пружинките, зачистих основата и стана. Благодаря на всички за мненията!FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
NikMar написа:slavikodanov написа:Проблема е решен! Вчера разгобих всичко и се оказаха пластинките, които се движат от самия лост по платката и дават контакт. Та тези пластинки са в пластмасови гнезда и имат пружинки, които ги натискат надолу за по-добър контакт. Разтегнах малко пружинките, зачистих основата и стана. Благодаря на всички за мненията!
Коментар
-
Тази схемата ЩЕ свърши работа, но не е добра. Използваш едно реле, за да захранваш друго реле. Релето за къси става безсмислено. По-добре е да се изкара сигнал от елемент 7, куплунг C, краче 2 (гледано отляво надясно на схемата, когато тя не е настрани), който да захранва елемент 317 през краче 86 (кабел LR).Другото, което не е добре, е това, че релето за дълги е свързано преди бушонното табло. По-добре да е някъде отпред при самия фар, така кабелите между акумулатора и фара ще са най-къси. По-добре да са дълги кабелите за бобината на релето, защото там загубите не пречат, докато на силовата верига - пречат. Същия ефект има и при релето 317, но то си е заводско и местенето му се обезсмисля, освен ако този, който го прави - има доста време и нерви. Обаче ако се добавят нови релета - поне да са след бушоните, иначе...
Коментар
-
ogi28b написа:Тази схемата ЩЕ свърши работа, но не е добра. Използваш едно реле, за да захранваш друго реле. Релето за къси става безсмислено. По-добре е да се изкара сигнал от елемент 7, куплунг C, краче 2 (гледано отляво надясно на схемата, когато тя не е настрани), който да захранва елемент 317 през краче 86 (кабел LR).Другото, което не е добре, е това, че релето за дълги е свързано преди бушонното табло. По-добре да е някъде отпред при самия фар, така кабелите между акумулатора и фара ще са най-къси. По-добре да са дълги кабелите за бобината на релето, защото там загубите не пречат, докато на силовата верига - пречат. Същия ефект има и при релето 317, но то си е заводско и местенето му се обезсмисля, освен ако този, който го прави - има доста време и нерви. Обаче ако се добавят нови релета - поне да са след бушоните, иначе...FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Нали това казвам за 317? Щом имаш реле, което включва късите - по-разумно е да го използваш да ги вклюва винаги, а не само като си на дълги. Това става, като се вземе сигналът от изхода за задна светлина за мъгла и се захрани бобината на релето с него. А ти предлагаш да се добави второ реле, което се управлява от първото реле (което е безсмислено по същество) и при вклюване на дълги - пак има превключване на главното реле 317. На практика с новото реле за къси - нищо не правиш. С него, без него - все тая. С него разтоварваш другото реле и прехвърляш товара на новото реле. Късите си работят по един и същи начин. Това решение - с използването на сигнала от задната светлина за мъгла, е изпълнено от завода и още преди няколко години е обсъдено тук във форума. Ето темата: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=36808 В тази тема само съм описал къде какво да се пипне, като с времето колегите са намерили и по-добри варианти, те също са описани. Аз не съм измислил почти нищо. Други хора го измислиха, аз само го записах. Това е за късите. Ето картинка, на която се вижда откъде да се вземе захранване за фабричното реле. Както се вижда - по този начин късите и дългите се разделят и стават независими едно от друго. За дългите - както вече казах - щом се добавя нещо ново - добре е то да е близо да акумулатора и фара (след бушоните), за да се избегнат загуби по кабелите. Още в предния си пост казах, че това, което предлагаш, ще свърши работа, но има по-добро и правилно решение. Не съм казал, че няма да проработи. Иначе решения и варианти има още много, много, но с използване на заводската инсталация - това е най-доброто, което би могло да се направи. В твоя вариант - като присветнеш на някой, късите пак ще се активират. Това как е решено при теб? Никак. А като превключваш от дълги на къси - фаровете примигват. Това как е решено? Също никак. Някои слагат кондензатори срещу това.Мисля, че е добре ти да разгледаш внимателно схемите, както твоята, така и тази в темата от линка по-горе, да откриеш разликите и ще видиш че в завода са го измислили по-добре. Аз съм ги гледал достатъчно. Накратко - предложението ти е универсално и важи за всички марки и модели коли. На която и кола да го пробваш - ще проработи. Но всяка кола си има особености, защото различните електроинженери са мислели по различен начин. Тези особености трябва да се прегледат внимателно, за да се избере най-подходящият за дадената кола вариант. При Браво/а/Мареа - той е описаният в онази тема, за късите светлини. За дългите е ясно - добавя се по едно реле близо до фара и така се минимизират загубите. Още преди време като я пусна тази схема за първи път, много се чудих защо си го направил така, като е много по-лесно и подходящо другото, за този модел автомобил, но вероятно не си прочел онази тема, която от години е важна. В случая - просто си открил топлата вода с тази схема, която всички автосервизи прилагат, под път и над път. Но за Браво/Мареа - не е добра.
Коментар
-
Честита Нова Година, да сте живи и здрави вие и всички около вас! Имам проблем и аз с тези фарове. Както карам на къси светлини и превключа на дълги и край изгасват и пред мен е тъмнина само на габарит ми остава колата. Като върна на къси късите светват. Фиат Мареа 1,9 ТД е колата. Кажете какво и къде да диря.Фиат МАРЕА 1.9 ТД100
харчи: DOSTA
Коментар
-
Отвори капака на бушоните и най-горе вдясно от допълнителните бушони трябва да има едно реле. Ако то не работи или го няма - се случва така - нямаш къси, като включиш на дълги. Ето на картинката - посоченото със стрелка реле Но. 317:Сложи реле, ако няма или го подмени с ново, ако не работи.
Коментар
-
Сега... За схемата която предложих колегата ogi28b ме критикува яко, НО някой забеляза ли, че това е схемата при включване на дълги светлини, а липсват обозначенията за включени къси /затова писах да погледне добре схемата/, та наистина при включване на дълги ogi28b е прав, че се дублират релетата, което не е грешка и схемата си работи, проследете схемата при включване САМО на къси и ще разберете че има смисъл в това, което съм направил. Колкото до мигането на фаровете при превключване не съм забелязал такова, аз нямам ксенон който да ми прави проблеми. За светлинния клаксон нищо не се променя спрямо заводската схема, така че няма да светнат късите в този момент. В крайна сметка идеята ни беше да разтоварим клемите на управлението и то да управлява само бубините на релетата, което сме и направили. Иначе всичко си минава през бушони и промяната на фабричната схема е минимално. Не налагам мнението си на никого, всеки може да си твори както си желае, това написах само в защита от критиките, всеки осъден има параво на последна дума.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар