Добър ден колеги. Акумулатора ми падна, няма ток да запаля. Взех едно зарядно заводско което вкарва 3а. Акумулатора ми е 45А модел Варта и няма дупки мисля че му викат сух акумулатор. Въпросеът ми е колко време трябва да го зареждам, преди малко го сложих.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ЗАРЕЖДАНЕ НА АКУМУЛАТОР???
Collapse
X
-
siluro написа:Значи на 45Ah акумулатор щом зарядното ти дава 3 А повече от 15 часа не можеш да го държиш. Мисля, че "ключар" е прав, до довечера (20-21 часа) би трябвало да си ок.
Коментар
-
ogi28b написа:Мери се с уред. Докато напрежението на клемите е под 14.4 волта - зареждай го. Ако мине над 14.4, спри го. Не може да кажеш просто така 6 часа или 12 часа. Ами ако не зарежда с 3, а с 2.5 или 3.5? Това също се измерва с уред.
Коментар
-
Зависи зарядното какво е намаля ли тока при достигане на пълен заряд ,изклщчва ли ,разрежда ли преди заряд.Винаги съм се чудил като някой каже "Ами не знам на 5 години е и не съм зареждал"Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Като си купувах сегашния акумулатор (който е мъртвец) в книжката пишеше. За пълен заряд на изтощен акумулатор се зарежда с ток 1/10 от Ач и за 10 часа трябва да е готов. Което в твоя случай ще рече 4.5А за 10 часа. Сметни сам за 3 ампера колко повече време ще ти трябва. 3.0А не са толкова голям ток, може да се премери с обикновен мултицет и да се види аджеба точно с колко А зарежда. Това ако трябва да сме точни де. Но ако ти е умрял от веднъж акумулатора (до вчера пали - днес не) най-вероятно си за нов. Предишния ми умря точно така.Ако имаш мултицет и докато се зарежда мериш колко V дава както е казал ОГИ ако стигне до 14.4 за 1-2-3 часа значи вероятноста да е пътник също е голяма.След като се зареди и го закачиш на колата свързваш волтметъра и гледаш до колко ще падне напрежението при палене. Ако падне под 10В пак си за нов.Това го казвам за информация да си провериш и да си знаеш какво да очакваш идната зима. Да няма изненади пак.Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
-
Важно е да не превишава 1/10 (~ 5 A) от капацитета му, защото тогава зарядът няма да е особено пълноценен. От тази отправна точка - колкото по-малък ток му пуснеш - толкова по-добре. Въпрос и на това колко време и нерви имаш да го чакаш. Моето зарежда с ток 1.55-1.60-1.70 А. Зареждал съм средно разреден 60 Ач акумулатор на Рено Сценик (без да слиза от колата и без да се кара тя) в продължение на 3 дни по 6.5-7 часа на ден, като в края на третия ден стигна до 14.2 В на клемите. Започнахме от 11.8. В друг случай съм зареждал 100 Ач непрекъснато над 40 часа, само с 1/2 час почивка на 24-я час. Ако имаш време, пускай му 2 ампера и като стигне 14.4, ще е поне на 80-85% зареден.
Коментар
-
VoDo написа:Имам и аз един въпрос, имам хоби зарядно до 5ампера за LIPO батерии, което зарежда и автомобилни акумулатори.С какъв ампераж да пусна да се зарежда акумулатора като той е 52Аh на браво 1.2?I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар