Здравейте колеги. От два дни лампичката на ключа за отоплението на задния прозорец не спира да свети, дори и при изваден ключ. Явно ще трябва да се ходи до майстор, но надали ще успея до края на седмицата. Има ли вариант това нещо да съсипе нещо по инсталацията или да умре акумулаторът от това?Извинявам, се за навярно глупавия въпрос, но съм абсолютен лаик!П.С. Иде реч за FIAT BRAVO 1.6 103k.c. 1996г.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
лампа на ключ за отопление на задно стъкло свети
Collapse
X
-
Не е нито за време, нито за температура.Релето е електромагнитно - когато протече ток през намотката - контакта се затваря и към задния реотан отива напрежение и започва да грее. Когато изключиш копчето за подгрев на задното стъкло или изгасиш колата спира се напрежението през намотката на релето и контакта отпуска(демек прекъсва веригата). А ако този контакт на релето залепне може ти отиде акумулатора, както каза колегата доста бързо. При мен беше обратния случай. В релето имаше разпоена връзка и на копчето ми светеше че е пуснат реотана и се чува как си трака релето - демек затваря веригата, но до реотана напрежение не стигаше.Ако имаш мултицет ходи и виж на задното стъкло дали има напрежение в двата края, дори и да не си свалял корите и да слагаш точно на буксите - просто сложи на възможно по-отдалечени краища по пътечките на реотана и ако при изгасена кола имаш напрежение ще трябва да вземеш спешни мерки. Ако пък при запалена кола непрестанно работи, което също е хубаво да провериш може в някой слънчев ден като го напече стъклото и работи реотана да ти гръмне стъклото, тъй че се хвани да видиш къде е проблема.
Коментар
-
Колегата по-горе е обяснил за релето как работи. В твоя модел автомобил има един контролер, който следи колко време е работило това реле и като мине това време, контролерът започва да включва и изключва релето на всеки две минути-горе долу. Самият бутон, ако се съсредоточиш върху начина, по който работи, ще установиш, че не е като обикновен ключ за лампа да има отворено и затворено положение, а е като ключ за стълби - постоянно е отворен, а като го натиснеш - прави верига да подаде сигнал към контролера, после пружина го връща в изходна позиция. Затова го виждаш да включва и изключва.
Коментар
-
Колегата по-горе е обяснил за релето как работи. В твоя модел автомобил има един контролер, който следи колко време е работило това реле и като мине това време, контролерът започва да включва и изключва релето на всеки две минути-горе долу. Самият бутон, ако се съсредоточиш върху начина, по който работи, ще установиш, че не е като обикновен ключ за лампа да има отворено и затворено положение, а е като ключ за стълби - постоянно е отворен, а като го натиснеш - прави верига да подаде сигнал към контролера, после пружина го връща в изходна позиция. Затова го виждаш да включва и изключва.
Коментар
-
Ако нямаш време да ходиш по майстори отвори кутията с бушоните в ляво под волана и извади предпазителя за тази верига. Той е 30 ампера и се намира по спомен на предпоследна позиция от ляво на дясно на първия ред (при мен бушона е е зелен на цвят)Play Golf ,but not drive golf!!!
Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар