Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем вентилатора на парното

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем вентилатора на парното

    За съжаление в най-неподходящия момент, вентилаторът за парното спря. Случвало ми се е и преди, но след 2-10 дни се оправя. Лошото, е че съм в планината на почивка и утре сутрин ще трябва да се прибирам. Близо 200км без парно не е оферта...Бушоните и релетата са здрави. До вентилатора има 12V ток - независимо дали е на контакт или не. Преди 3-4 месеца свалих ключетата (врътките) за степените на вентилатора и градусите - бяха си читави - не са нагаряли и прочие. При теста за климатика (два пъти на контакт - един път на първа степен - два пъти на втора или там както беше) пак всичко е ОК. Интересното е, че винаги когато спира или вали или има сняг. Сега открих, че в "комина" в който влиза вентилаторът има някакъв реостат, наподобяващ радиаторче - 4 алуминиеви пластини в които влизат две букси. Може ли проблема да е там някъде, защото нямам никаква идея къде може да е проблема. Става въпрос за fiat marea.Като отчаян опит, извадих клемите на акумулатора и оставих до печката самият вентилатор (да не би в него да има някаква влага в него)При при принудително даване на ток - директно на вентилатора - върти- вържа ли го към системата - не работи...Някакви съвети?

    #2
    кола

    В краен случай вържи 12 волта докато се прибереш.Иначе в уред виж от бушона до вентилатора дали има връзка При мен една букса правеше проблем Ама докато го открия беше едно навеждане, залягане .
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      Ако като подадеш 12в директно и завърта, следвай съвета на ключаря. После търси проблема на спокойствие.
      Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
      Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
      Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

      Коментар


        #4
        Криво-ляво се прибрах. Някой може ли да ми обясни, за какво служи реостата (алуминиевото радиаторче), който стои в кухината, в която се намира перката на вентилатора?Става въпрос за:Ще използвам снимките на колегата emzo В него влизат няколко тънки цветни жички (може би те са свързани със степените на вентилатора ) и един сив кабел. По този кабел, трябва ли да тече ток, защото от буксата в която той влиза, излиза и един черен кабел, който влиза в "+" на вентилатора. По него няма ток, но по червения кабел, влизащ в "-" на вентилатора тече ток. Не е нормално по червения, кабел, отиващ в минуса на вентилатора да тече ток, а по плюса - черния - нищо. Интересното е, че когато сложа уреда - на буксата, влизаща във вентилатора ми отчита 12V и аз затова си мислех, че всичко е ОК. Лошото е че масата идва от плюса а тока от минуса ....След като изчетох доста, видях, че въпросното радиаторче е блокът с резисторите.

        Коментар


          #5
          Почисти си отайника под предното стъкло. Задръстен и водата влиза през отвора за филтъра на климатика.
          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

          Коментар


            #6
            Да, и преди ме беше посъветвал да го направя, затова отделих няколко часа преди месеци и го изчистих и подсуших. Сега ще видя какво е състоянието. Извадих блока с резисторите, всичко вътре изглежда наред и непокътнато. Само не разбрах по сивия кабел, влизащ в блока с резисторите, дали трябва да тече ток? От блока излиза къс черен кабел, който отива в плюса на вентилатора. По червения кабел, който отива в минуса, продължава да си има 12V ===Слизам в снега, отново да чиста утайниците, пък дано отлепи на някъде....

            Коментар


              #7
              Извадих блока с резисторите, имаше малко паста, покриваща две спойки. Избутах пастата от тях и включих една духалка - с презумпцията да изпари някаква влага, настанила се в блока. Събрах системата и "О, ЧУДО" ! Взе, че тръгна! Така и не разбрах какъв е бил проблема - влага ли се събира в блока с резисторите, пастата по платката ли ебаваше системата... По-важното е, че утре (дано) няма да мръзна

              Коментар


                #8
                Ужас и безумие! Отново изчезна парното и отново се отоплявам с жици от акумулатора :DТок до вентилатора си има - като замеря червения и черния кабел влизащи в самия вентилатор ми показва 12 V. Но въпреки това перката не върти. Явно липсва масата, но защо ми отчита 12V постоянно напрежение, с минус, взет именно от черния кабел (масата)идваща от блока с резисторите...(това с разменената маса и захранване от горния пост не е вярно, просто съм объркал кабелите)Може ли проблемът да бъде в блока с резисторите? (направо да търся от някоя морга нов такъв блок)

                Коментар


                  #9
                  Колега, вентилаторът взема директен плюс от таблото с предпазителите. Този блок с резисторите дава на минус вентилатора и така го включва и управлява. Но по електрическата схема това се води електронен регулатор на оборотите. Не съм отварял такъв блок но предполагам щом се води електронен освен товарни съпротивления ще има и мощни транзистори, възможно е да има и студени спойки по платката, огледай ги внимателно. Може проблемът да е в него но също и в централата на климатика която го управлява.
                  Прикачени файлове
                  FIAT Marea Weekend HLX TD100

                  Коментар


                    #10
                    в това нещо няма товарни резистори,а мосфет транзистори които се управляват със ШИМ и така се регулират оборотите на вентилатора.

                    Коментар


                      #11
                      До колкото разбирам, от клучето за степенните , до блока с резисторите няма никакви допълнителни компоненти, които да дадат някакъв дефект. Искам да попитам, от къде идва минусът (реално сивият кабел, на схемата оцветен със тъмно синьо). Защото дори когато свържа вентилатора директно с минуса (означеното с тъмно синьо) пак не работи...Също така да попитам, къде и какво представлява тази "централа на климатика"?

                      Коментар


                        #12
                        Тази централа е компютър, който на база информация от сензорите за външна температура и температура на въздуха в купето, и от зададена температура определя оборотите на вентилатора, положение на клапата за смесване на топъл и студен въздух, включването на компресора. Мисля че имаше и други функции, но в момента не се сещам. Когато избереш степен на вентилатора информацията от превключвателя се подава на централата а тя съответно на блока за регулиране на оборотите (въпросната кутия) Колегата kolev е прав че е с ШИМ управление, понеже в режим AUTO вентилаторът има широк диапазон от обороти. Можеш да пробваш следното: в буксата с двата дебели кабела която влиза в блока за регулиране на оборотите да сложиш кабел за мост (да дадеш на късо тази букса) по този начин ако всичко е наред вентилаторът трябва да тръгне на 100% мощност.
                        FIAT Marea Weekend HLX TD100

                        Коментар


                          #13
                          Да, именно това направих, за да имам парно в студа тези дни. Само, че това е временно решение - работи нон стоп, дори когато загася колата и трябва ръчно да го гася. Освен блока с резисторите, не намира друг логичен проблем. Кабелът с масата влиза в блока и до там - кабелът за вентилатора, който излиза от блока няма маса - на контакт, без контакт, на първа, трета степен - не...утре ще взема друг блок, дано нещата се оправят

                          Коментар


                            #14
                            Провери гнездото на предпазителя за вентилатора. Борих се с подобен случай. Меря на конектора към вентилатора - има 12 волта. Включвам - не работи.Оказа се че на таблото с предпазителите има предпазител за вентилатора. От лош контакт клемите на гнездото на предпазителя са загрявали. И до такава степен че са се зацапали с разтопена пластмаса. Бушонът като влезе в гнездото контактува на магия и ми излизат 12 волта на конектора. Обаче когато се включи вентилатора тия 12 волта стават 0 и вентилаторът не може да върти.
                            Bravo 1.6 / 16

                            Коментар


                              #15
                              Не може да е от предпазител, защото той като замости електронния регулатор и си бачка вентилатора. Аз залагам на лоши спойки в регулатора и по-специално на MOSFET-a.

                              Коментар

                              Working...
                              X