Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

"Умният" контролер за акумулатор с многофунк.LED

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    "Умният" контролер за акумулатор с многофунк.LED

    Това е Разработката за контрол на автомобилният акумулатор, посредством която е особенно подходящо в настъпващия зимен сезон да сме спокойни във всеки момент за състоянието на заряда и следенето на волтажа на акумулатора и при незапален двигател. Разработката е с двуцветен светодиод монтиран на свободно място вътре в таблото при уредите (както съм показал на клипа ) и работата му се управлява от процесор.Няма нищо общо с китове реализирани с 3 те светодиода ,които не мерят никак коректно ,а и трудно биха се вградили 3 диода в самото табло, запазвайки естетиката . Идеята е резултат от това ,че консуматорите в автомобила са достъчно да товарят алтернатора в този предстоящ сезон и недостатъчното му дозареждане от късите разстояние. Тяхната непрестанна консумация за, които отнасяме фаровете , редом с включването на парно и подгряването на задното стъкло и странични огледала в условията на градско каране и при не редки случаи на дълги зимни стартове ще ни информира, как дори да ползваме тези консуматори след като визуално виждаме как се движи напрежението на акумулатора.Разработката е построена с микропроцесор,който следи 4 предварително зададени прага на напрежения:1-праг -под критичен минимум : мига в червено ;задал съм под 12.3V2-праг-в норми ,не запален мотор,отсъства заряд-свети в червено ;от 12.3 - 13.73-праг-в норма на зареждане ,запален двигател -свети в зелено ;13.8-14.44 -праг над нормата на зареждане ,т.е . налице е презареждане ,опасно за акумулатора ,мига в оранжево над 14.5 Всичко това е направено с двуцветен светодиод управлявам от микропроцесор, който измерва осреднената стойност на напрежението в рамките на зададен интервал от време. Според това дали водача на автомобила се дразни от непрестанното светенето на зеленият светодиод е предвидена екстра, с джъмпер, след като отчете всичко в норми да угасва след секунди. Това не се отнася за аварийните случаи на червено или оранжево. За вашите нужди можеме да добавиме и други входове, за контрол при пускане на консуматори ,които работят при неналичен контакт .Такива са при някои автомобили фаровете и аудио системата.Стоене на фарове или слушане на музика дълго на място акумулатора се изтощава и схемата подсказва на водача да запалим и така дозаредиме акумулатора.Всички прагове по напреженията можеме да ги задаваме по ваш избора .Най-подходящо е пускането на отделно кабелче от акумулатора(което е през предпазител ) и стига да е вазможно при вас ДО КОНТРОЛЕРА НА АКУМУЛАТОРА.Така ще имаме най коректната стойност. Може да стане и от проводник с постоянен +12 идващ при таблото вътре в автомобила ,а другите проводници са входовете от консуматори и маса.Прилагам и клип реализиран на автомобил .Линка е : http://www.youtube.com/watch?v=z3uLl...ature=youtu.be

    #2
    а с какво тая схема е по-добра от един волтметър или пък даже от лампата за зареждане на таблото.ако видиш че напрежението е примерно 13,4 - тоест според вас "не зарежда" и свети червено , но напълно нормално състояние при много консуматори и празен ход, какво ще те накара да изключиш - фаровете ли, подгрева на стъклата ли, чистачките ли, отоплението ли ????

    Коментар


      #3
      Относно волтметър спор няма и аКО намериш подходящо място за такъв,за да излежда всичко естетически,няма проблем да бъде монтиран.Основната цел която обаче остава са няколкото прага на напрежения,които следя ТУК И те са напълно достъчни за моментното състояние.Лампата на автомобила не е коректна , при някои марки да отчита презреждане. Все пак тук е направено с котролер и с него можеме да следиме и състоянието на акумулатора при незапален двигател,според това за кой консуматори сме закачили схемата/ ЦД,ФАРОВЕ/Също така светодиода се монтира на празно място от таблото със съответен символен знак.Ако трябва да избираш с приоритет кои консуматор да пускаш ,за пример ще ти кажа .Достъчно е да се досети човек и да намали на по ниска степен парното,ако види че акумулатора не може да се зареди при дълги зимни стартове и къси разстояния в града.При които едвали ще получи пълна зарядка,ако сутринта си го по-изтощил.

      Коментар


        #4
        и как така ще намалиш парното като точно от него при къси разстояния очакваш максимално бързо да свали конденза от стъклата пък и малко да те стопли че нали си човек.реално единствените постоянни консуматори които можеш да изключиш при тези условия са радиото и подгрева на седалките ако има такъв, а те и не са кой знае какви консуматори.една изрядна зарядна система при голяма консумация може да падне и до 13 волта , а без консуматори да стои на 14,8 и тия стойности са съвсем нормални и няма проблем. реално теб те интересува алтернатора дава ли достатъчно ток за консуматорите и за зареждане на акумулатора или системата черпи ток от акумулатора. затова и конструкторите са предвидили и са решили че лампата на таблото е напълно достатъчна.

        Коментар


          #5
          Преди години и аз бях си направил на Лада-та нещо подобно, но с ИС 4011 (4 бр И-НЕ), два ценера и няколко дискретни елемента. Доста полезна шукарийка. Предимството на диода/лампата пред волтметъра е, че се хваща с периферното зрение. Ще си позволя обаче да отправя една забележка към автора на темата. Идеята на съвременните индикации в автомобила е колкото се може по-малко да отклоняват вниманието на шофьора. Поради това, когато всичко е наред със зареждането на автомобила, НЕ е нужно да свети каквото и да било. При мен беше така: незарежда или под някакъв праг (напр. 13,4 В) - свети; между 13,4 и 14,5 В - НЕ СВЕТИ; над 14,5 - мига. И всичко в червено.
          Stop giving directions, just say "Follow me."
          Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
          Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

          Коментар


            #6
            Във връзка с това кои консуматори да включваш е въпрос на избор.Относно праговете на напреженията,които си задал,можеме да наистина да посочиме в софруера ,такива каквито сте предложили,всмисъл да разширя този обхват на под 13.8 и над 14,4.Но ако го направя до 13 волта,това е неефективно зареждане,и трябва подълго каране докато волтажа влезе в норми.Защото всеки зимен ден ако си до работа и обратнои все си на заряд от 13 волта примерно ,и си мисли човек ,че системата му е наредм след известно време при по труден старт/често срещано явление/ очаквай някоя сутрин и да не запали.Лампата светнели ,това е вече при свършен факт.А ако презарежда и не си в час и светне лампата ,караш и си мислиш че не зарежда,докато акумулатора може да почне да кипи и го хвърлиш,по лошият случай от незареждане.

            Коментар


              #7
              зареждане

              А колата си е наред не ти трябват никакви допълнителни работие може да се сложи един цифров волтмер Преди старите коли имаха подобни със стрелка
              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

              Коментар


                #8
                kolev написа:
                а с какво тая схема е по-добра от един волтметър или пък даже от лампата за зареждане на таблото.ако видиш че напрежението е примерно 13,4 - тоест според вас "не зарежда" и свети червено , но напълно нормално състояние при много консуматори и празен ход, какво ще те накара да изключиш - фаровете ли, подгрева на стъклата ли, чистачките ли, отоплението ли ????
                Лампата за зареждане гасне, когаго от другата страна и подадеш дори и 10 волта. Също така - като и подадеш 15.8 - пак гасне. Дотук имаш 2 случая на повреда и никаква индикация за нея, ако разчиташ на лампата. А пък 13.4 волта въобще не е нормално състояние. При загрял автомобил зимно време, трябва да включа всичко до дупка за да има такъв спад -къси, дълги, за мъгла, задни за мъгла, за задна скорост, нагреватели, вентилация на макс... кога караш по този начин? Иначе нормално както и да го смяташ, харчиш 140-150 вата за осветление, още толкова за задния нагревател, и 30-40 вата за вентилация. Няма и 400 вата. А моя алтернатор е изчислен да храни 3 200-ватови свещи без да пречи на зареждането. Така че, ако има спад на напрежение с обикновено ползване на консуматори, по-скоро има проблем с алтернатора.

                Коментар


                  #9
                  нали колата е за да ти служи. ако е недозареден акумулатора какво ще направиш. ще караш по-дълго до работа ли. няма как да стане. като го усетиш да върти мудно, качваш си го вечерта на зарядното и това е. а и да се случва така че да не дозарежда, значи разстоянията са под километър.отделно при презареждане/което е почти невъзможно да се случи/ първо ще издумка електрониката преди да забележиш лампичката, да не говорим за кипенето на акумулатора. нали не става въпрос за лада с чукче и механична бензинова помпа и карбуратор.

                  Коментар


                    #10
                    За издумкване на електрониката е относително да говориме,все пак съм електрончик,най малкото че процесорите в компютърния блок работят на ниски напрежения,от стабилизтори на напреженията .Ако е замислено включват се защити .Например на преставеният клип ел.хидравлика спира да работи, колата ограничава вървенето си до 2000 оборота . стрелките спирад да показват .

                    Коментар


                      #11
                      ogi28b написа:
                      kolev написа:
                      а с какво тая схема е по-добра от един волтметър или пък даже от лампата за зареждане на таблото.ако видиш че напрежението е примерно 13,4 - тоест според вас "не зарежда" и свети червено , но напълно нормално състояние при много консуматори и празен ход, какво ще те накара да изключиш - фаровете ли, подгрева на стъклата ли, чистачките ли, отоплението ли ????
                      Лампата за зареждане гасне, когаго от другата страна и подадеш дори и 10 волта. Също така - като и подадеш 15.8 - пак гасне. Дотук имаш 2 случая на повреда и никаква индикация за нея, ако разчиташ на лампата. А пък 13.4 волта въобще не е нормално състояние. При загрял автомобил зимно време, трябва да включа всичко до дупка за да има такъв спад -къси, дълги, за мъгла, задни за мъгла, за задна скорост, нагреватели, вентилация на макс... кога караш по този начин? Иначе нормално както и да го смяташ, харчиш 140-150 вата за осветление, още толкова за задния нагревател, и 30-40 вата за вентилация. Няма и 400 вата. А моя алтернатор е изчислен да храни 3 200-ватови свещи без да пречи на зареждането. Така че, ако има спад на напрежение с обикновено ползване на консуматори, по-скоро има проблем с алтернатора.
                      проблем с алтернатора-реле регулатора не работи - лампата свети-износени четки или проблем с ротора-лампата свети-няма я някоя фаза - лампата свети-диодна плочка- лампата светиима ли други случаи когато алтернатора не зарежда а пък лампата не свети щото аз май не се сещам.а какво значи 10 волта. тая лампа къде отива че да има там такава стойност.ако искаш да видиш как ти работи алтернатора - на празен ход включи габарити +основни светлини+подгрев прозорец+вентилатор купе , пусни аварийките /съвсем нормална ситуация/ и измери напрежението и го сподели.

                      Коментар


                        #12
                        Аз па съм намислил да си взема една такава джаджа.Има си и аларма за спад на батерията,подсветка в два цвята ,вътрешен и външен термометър и часовник.
                        FIAT FORUM BULGARIA
                        Ракията е над политиката

                        Видео от Италфест 2011

                        Коментар


                          #13
                          excitron написа:
                          За издумкване на електрониката е относително да говориме,все пак съм електрончик,най малкото че процесорите в компътърния блок работят на ниаски напрежения,от стабилизтори на напреженията .ко е замислено включват се защити .Например на преставеният клип ел.хидравлика спира да работи, колата ограничава вървенето си до 2000 оборота . стрелките спирад да показват .
                          но това ти няма да го усетиш и затова ти трябва мигаща индикация. така ли е.при положение че можеш да си купиш цифров китайски волтметър барабар с часовник и термометър за под 20лв от който информацията ще ти е много по-полезна, не виждам смисъл от устройство със светодиодна индикация.не желая да споря с теб или с когото и да е. просто изразявам мнение че информацията която дава това устройство първо е безполезна и второ е непрактична. не разбирам също тая "микропроцесорна" мания, след като такова устройство може да се проектира и реализира с части за 30 стотинки, да има същите габарити и да няма нужда от писане на софт и програмиране.

                          Коментар


                            #14
                            krasio_79bs написа:
                            Аз па съм намислил да си взема една такава джаджа.Има си и аларма за спад на батерията,подсветка в два цвята ,вътрешен и външен термометър и часовник.
                            не е лошо устройството. волтметъра е доволно точен и доста бърз. ъгъла под който се чете дисплея обаче не е много голям.

                            Коментар


                              #15
                              Добре и аз няма да споря които каквото си реши.При мен разни циганийки с подобни китайски модули,закичени тук и там около таблото или до сенниците ,не ме кефят. От посоченото твое заключение във връзка за самата лампа .Теоретично това което казваш е вярно,но практично не е изпълнено така и при призареждане не свети .Ако съм точен на руските автомобили ,тази лампа се държеше много по коректно,все пак всеки има и впечетление от слаби места при марките автомобили. Относно аналоговите елементи .който иска да го прави.Поне това което е изпълнено замества компартори и таймери като 555. А за едното предимство , което лампата няма как да ти покаже. е ситуацията ако си слушаш музика. Слушай дълго на място ,от личен опит,после неможах и да запаля .На всеки може да се случи,затова когато червеният диод започне да мига -ни припомня да запалваме периодично.Този праг неможеш да го следиш с лампата ,освен с волтметър. А пък и прага може да се задава ,кой както поръча.Всеки сам си избира .

                              Коментар

                              Working...
                              X