Това е Разработката за контрол на автомобилният акумулатор, посредством която е особенно подходящо в настъпващия зимен сезон да сме спокойни във всеки момент за състоянието на заряда и следенето на волтажа на акумулатора и при незапален двигател. Разработката е с двуцветен светодиод монтиран на свободно място вътре в таблото при уредите (както съм показал на клипа ) и работата му се управлява от процесор.Няма нищо общо с китове реализирани с 3 те светодиода ,които не мерят никак коректно ,а и трудно биха се вградили 3 диода в самото табло, запазвайки естетиката . Идеята е резултат от това ,че консуматорите в автомобила са достъчно да товарят алтернатора в този предстоящ сезон и недостатъчното му дозареждане от късите разстояние. Тяхната непрестанна консумация за, които отнасяме фаровете , редом с включването на парно и подгряването на задното стъкло и странични огледала в условията на градско каране и при не редки случаи на дълги зимни стартове ще ни информира, как дори да ползваме тези консуматори след като визуално виждаме как се движи напрежението на акумулатора.Разработката е построена с микропроцесор,който следи 4 предварително зададени прага на напрежения:1-праг -под критичен минимум : мига в червено ;задал съм под 12.3V2-праг-в норми ,не запален мотор,отсъства заряд-свети в червено ;от 12.3 - 13.73-праг-в норма на зареждане ,запален двигател -свети в зелено ;13.8-14.44 -праг над нормата на зареждане ,т.е . налице е презареждане ,опасно за акумулатора ,мига в оранжево над 14.5 Всичко това е направено с двуцветен светодиод управлявам от микропроцесор, който измерва осреднената стойност на напрежението в рамките на зададен интервал от време. Според това дали водача на автомобила се дразни от непрестанното светенето на зеленият светодиод е предвидена екстра, с джъмпер, след като отчете всичко в норми да угасва след секунди. Това не се отнася за аварийните случаи на червено или оранжево. За вашите нужди можеме да добавиме и други входове, за контрол при пускане на консуматори ,които работят при неналичен контакт .Такива са при някои автомобили фаровете и аудио системата.Стоене на фарове или слушане на музика дълго на място акумулатора се изтощава и схемата подсказва на водача да запалим и така дозаредиме акумулатора.Всички прагове по напреженията можеме да ги задаваме по ваш избора .Най-подходящо е пускането на отделно кабелче от акумулатора(което е през предпазител ) и стига да е вазможно при вас ДО КОНТРОЛЕРА НА АКУМУЛАТОРА.Така ще имаме най коректната стойност. Може да стане и от проводник с постоянен +12 идващ при таблото вътре в автомобила ,а другите проводници са входовете от консуматори и маса.Прилагам и клип реализиран на автомобил .Линка е : http://www.youtube.com/watch?v=z3uLl...ature=youtu.be
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
"Умният" контролер за акумулатор с многофунк.LED
Collapse
Заключена тема
X
X
-
а с какво тая схема е по-добра от един волтметър или пък даже от лампата за зареждане на таблото.ако видиш че напрежението е примерно 13,4 - тоест според вас "не зарежда" и свети червено , но напълно нормално състояние при много консуматори и празен ход, какво ще те накара да изключиш - фаровете ли, подгрева на стъклата ли, чистачките ли, отоплението ли ????
-
Относно волтметър спор няма и аКО намериш подходящо място за такъв,за да излежда всичко естетически,няма проблем да бъде монтиран.Основната цел която обаче остава са няколкото прага на напрежения,които следя ТУК И те са напълно достъчни за моментното състояние.Лампата на автомобила не е коректна , при някои марки да отчита презреждане. Все пак тук е направено с котролер и с него можеме да следиме и състоянието на акумулатора при незапален двигател,според това за кой консуматори сме закачили схемата/ ЦД,ФАРОВЕ/Също така светодиода се монтира на празно място от таблото със съответен символен знак.Ако трябва да избираш с приоритет кои консуматор да пускаш ,за пример ще ти кажа .Достъчно е да се досети човек и да намали на по ниска степен парното,ако види че акумулатора не може да се зареди при дълги зимни стартове и къси разстояния в града.При които едвали ще получи пълна зарядка,ако сутринта си го по-изтощил.
Коментар
-
и как така ще намалиш парното като точно от него при къси разстояния очакваш максимално бързо да свали конденза от стъклата пък и малко да те стопли че нали си човек.реално единствените постоянни консуматори които можеш да изключиш при тези условия са радиото и подгрева на седалките ако има такъв, а те и не са кой знае какви консуматори.една изрядна зарядна система при голяма консумация може да падне и до 13 волта , а без консуматори да стои на 14,8 и тия стойности са съвсем нормални и няма проблем. реално теб те интересува алтернатора дава ли достатъчно ток за консуматорите и за зареждане на акумулатора или системата черпи ток от акумулатора. затова и конструкторите са предвидили и са решили че лампата на таблото е напълно достатъчна.
Коментар
-
Преди години и аз бях си направил на Лада-та нещо подобно, но с ИС 4011 (4 бр И-НЕ), два ценера и няколко дискретни елемента. Доста полезна шукарийка. Предимството на диода/лампата пред волтметъра е, че се хваща с периферното зрение. Ще си позволя обаче да отправя една забележка към автора на темата. Идеята на съвременните индикации в автомобила е колкото се може по-малко да отклоняват вниманието на шофьора. Поради това, когато всичко е наред със зареждането на автомобила, НЕ е нужно да свети каквото и да било. При мен беше така: незарежда или под някакъв праг (напр. 13,4 В) - свети; между 13,4 и 14,5 В - НЕ СВЕТИ; над 14,5 - мига. И всичко в червено.Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
-
Във връзка с това кои консуматори да включваш е въпрос на избор.Относно праговете на напреженията,които си задал,можеме да наистина да посочиме в софруера ,такива каквито сте предложили,всмисъл да разширя този обхват на под 13.8 и над 14,4.Но ако го направя до 13 волта,това е неефективно зареждане,и трябва подълго каране докато волтажа влезе в норми.Защото всеки зимен ден ако си до работа и обратнои все си на заряд от 13 волта примерно ,и си мисли човек ,че системата му е наредм след известно време при по труден старт/често срещано явление/ очаквай някоя сутрин и да не запали.Лампата светнели ,това е вече при свършен факт.А ако презарежда и не си в час и светне лампата ,караш и си мислиш че не зарежда,докато акумулатора може да почне да кипи и го хвърлиш,по лошият случай от незареждане.
Коментар
-
kolev написа:а с какво тая схема е по-добра от един волтметър или пък даже от лампата за зареждане на таблото.ако видиш че напрежението е примерно 13,4 - тоест според вас "не зарежда" и свети червено , но напълно нормално състояние при много консуматори и празен ход, какво ще те накара да изключиш - фаровете ли, подгрева на стъклата ли, чистачките ли, отоплението ли ????
Коментар
-
нали колата е за да ти служи. ако е недозареден акумулатора какво ще направиш. ще караш по-дълго до работа ли. няма как да стане. като го усетиш да върти мудно, качваш си го вечерта на зарядното и това е. а и да се случва така че да не дозарежда, значи разстоянията са под километър.отделно при презареждане/което е почти невъзможно да се случи/ първо ще издумка електрониката преди да забележиш лампичката, да не говорим за кипенето на акумулатора. нали не става въпрос за лада с чукче и механична бензинова помпа и карбуратор.
Коментар
-
За издумкване на електрониката е относително да говориме,все пак съм електрончик,най малкото че процесорите в компютърния блок работят на ниски напрежения,от стабилизтори на напреженията .Ако е замислено включват се защити .Например на преставеният клип ел.хидравлика спира да работи, колата ограничава вървенето си до 2000 оборота . стрелките спирад да показват .
Коментар
-
ogi28b написа:kolev написа:а с какво тая схема е по-добра от един волтметър или пък даже от лампата за зареждане на таблото.ако видиш че напрежението е примерно 13,4 - тоест според вас "не зарежда" и свети червено , но напълно нормално състояние при много консуматори и празен ход, какво ще те накара да изключиш - фаровете ли, подгрева на стъклата ли, чистачките ли, отоплението ли ????
Коментар
-
excitron написа:За издумкване на електрониката е относително да говориме,все пак съм електрончик,най малкото че процесорите в компътърния блок работят на ниаски напрежения,от стабилизтори на напреженията .ко е замислено включват се защити .Например на преставеният клип ел.хидравлика спира да работи, колата ограничава вървенето си до 2000 оборота . стрелките спирад да показват .
Коментар
-
krasio_79bs написа:Аз па съм намислил да си взема една такава джаджа.Има си и аларма за спад на батерията,подсветка в два цвята ,вътрешен и външен термометър и часовник.
Коментар
-
Добре и аз няма да споря които каквото си реши.При мен разни циганийки с подобни китайски модули,закичени тук и там около таблото или до сенниците ,не ме кефят. От посоченото твое заключение във връзка за самата лампа .Теоретично това което казваш е вярно,но практично не е изпълнено така и при призареждане не свети .Ако съм точен на руските автомобили ,тази лампа се държеше много по коректно,все пак всеки има и впечетление от слаби места при марките автомобили. Относно аналоговите елементи .който иска да го прави.Поне това което е изпълнено замества компартори и таймери като 555. А за едното предимство , което лампата няма как да ти покаже. е ситуацията ако си слушаш музика. Слушай дълго на място ,от личен опит,после неможах и да запаля .На всеки може да се случи,затова когато червеният диод започне да мига -ни припомня да запалваме периодично.Този праг неможеш да го следиш с лампата ,освен с волтметър. А пък и прага може да се задава ,кой както поръча.Всеки сам си избира .
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар