Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Перката на радиатора не спира да върти

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Перката на радиатора не спира да върти

    Здравейте! Снощи бях навън с колата. Когато се опитах да я запаля видях, че акумулатора ми е паднал, като си помислих, че явно акумулатора си заминава и от студа е паднал. Бутнахме я и запали. Прибрах се вкъщи и забелязах, че след като изгасих колата и извадих ключа перката на радиатора продължава да върти. Тази сутрин ставам, ток няма - акумулаторът е паднал отново. Викнах едни приятел да ми даде ток с кабелите и в момента, в който закачихме кабелите веднага се пусна перката, а колата не може да запали, защото няма ток. Явно перката остава да работи, докато не изцеди акумулатора. Днес я оставих и утре най-вероятно ще се ходи в сервиза. Може би релето на перката е сдало багажа, друго не знам какво може да е. Някой с някакви идеи или препоръки по въпроса? И ако е реле, някой ако може да ми каже евентуално колко пари да си приготвя за ремонт. Благодаря предварително!
    Fiat Brava ELX 1.6 16V 1998 г.

    #2
    Като за начало може да почнеш от датчика на перката предполагам е залепнал, като цени са от 15 до 30 лв зависи от марката.
    FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

    Коментар


      #3
      Аз имах абсолютно същият проблем, само че на друг двигател. В крайна сметка излезе релето. Сега къде се намира на твоят автомобил не знам. Иначе вътре нагаря и залепва. При мен даже контактните пъпки се бяха "вкопали" една в друга.

      Коментар


        #4
        Може и релето да провериш ако не се лъжа се намира в една кутийка до акумулатора върху нея има означения.
        FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

        Коментар


          #5
          И аз си помислих за релето, да не е залепнало, но утре ще я закарам в сервиза, че съм доста зле откъм ремонтни дейности по колата. Благодаря за помощта!
          Fiat Brava ELX 1.6 16V 1998 г.

          Коментар


            #6
            Аз имах същия проблем с предишната ми кола (Браво със същия мотор).Оказа се релето,то се намира точно както каза колегата в кутийката до акумулатора,обаче не помня точно кое реле.
            Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

            Коментар


              #7
              Точно, защото не знам кое е релето и т.н. не смятам да бърникам аз, по-добре в сервиза. Предполагам се сменя за минути и не е толкова скъпо (надявам се).
              Fiat Brava ELX 1.6 16V 1998 г.

              Коментар


                #8
                Релето е от около 10лв. евтините до 30-тина по-скъпичките и се сменя за 30 секунди.
                Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

                Коментар


                  #9
                  ivailo rachev написа:
                  Релето е от около 10лв. евтините до 30-тина по-скъпичките и се сменя за 30 секунди.
                  Колега, в тази кутия не са ли 3 релета - 122. Engine cooling fan low speed relay 123A. Engine cooling fan high speed relay 124. Air conditioning compressor relay? (Това е от едно сервизно ръководство) Кое от тези трябва да се смени, ако въобще е някое от тези.
                  Fiat Brava ELX 1.6 16V 1998 г.

                  Коментар


                    #10
                    vasil.georgiev написа:
                    ivailo rachev написа:
                    Релето е от около 10лв. евтините до 30-тина по-скъпичките и се сменя за 30 секунди.
                    Колега, в тази кутия не са ли 3 релета - 122. Engine cooling fan low speed relay 123A. Engine cooling fan high speed relay 124. Air conditioning compressor relay? (Това е от едно сервизно ръководство) Кое от тези трябва да се смени, ако въобще е някое от тези.
                    Ами, много просто!Като извадиш "виновното" реле перката ще спре да върти.
                    LANCIA DELTA '98 1.6i, 16V LANCIA Y '97 1.2 Mono
                    LANCIA KAPPA SW Pinifarina 2.4 TDS '98г.
                    LANCIA LYBRA 1.9 JTD 2000г.
                    FIAT BRAVA 1.6 16V 2000г.
                    FIAT STILO 1.6 16V 2002г.

                    Коментар


                      #11
                      Не! Като извадиш ’виновното’ реле перката ще спре да върти, защото просто прекъсваш веригата. Но ако проблемът е в датчика, слагаш ново реле, и изненада.... той пак подава сигнал и релето пак включва. Релето се сваля и проверява с уреда, чак тогава знаеш дали е проблемно или не.Местя темата! Имам чувството, че напоследък нарочно се пускат теми в грешни раздели. Това е в разрез с правилата на форума, не ги ли четете поне веднъж? Тея заглавия на раздели нищо ли не значат Yellow_Flash_Colorz_PDT_37

                      Коментар


                        #12
                        има и по-лесен начин. ако е виновно релето и са му залепнали пластините, джаскаш го отгоре с дръжката на отверката и те ще се отлепят.

                        Коментар


                          #13
                          Извинявам се за сгрешения раздел на темата, ще внимавам повече другия път! Сега по темата - току що ми се обадиха от сервиза и казаха, че датчика на перката е проблема и един вид поддава сигнал, че колата е загряла и перката се пуска да върти. Датчикът струвал около 25 лв, за работа ще видя после. Благодаря на всички, които се отзоваха.
                          Fiat Brava ELX 1.6 16V 1998 г.

                          Коментар


                            #14
                            Хубаво е,че са намерили проблема и 25лв. е що годе нормална цена за датчик.
                            Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

                            Коментар

                            Working...
                            X