Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

проблем с чистачките

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    проблем с чистачките

    Проблема се състои в това,че не ми работят бавните степени на чистачките. Изчетох каквото намерих по тая тема тук и в гугъл(добре,че е гугъл,защото тукашната търсачка само името и такова),но точно решения на моя проблем не намерих,само ...ама може да е това,ама опитай това,ама смени онова...попаднах дори на някаква тема,в която един пич пръснал над 200 кинта за тоя проблем,сменяйки моторчета и пак не се е решил.Затова пускам своя тема,в която се надявам ако някой е наясно с тая дреболия(дреболия защото все пак чистачките работят) да сподели. Трябва да уточня също че:1 чистачките си работят2 когато ги спра,НЕ спират където са,а си се връщат нормално3 проблема го засякох след като една вечер странно в купето ми замириса леко на изгоряло(светлини всичко си ми беще както си трябва) и след 2-3 минути се разсея миризмата. Уверен съм,че не е влязла миризма от вън ,защото спирах,излизах,навън нищо не миришеше,само вътре. Случи се следното,бях пуснал на габарити само,с контактния ключ назад. След това върнах ключа,после го врътнах,запали и замириса...след две-три минути се разсея миризмата,светлините си бяха наред,наглед нищо... Но на следващия ден открих това с чистачките и предплагам,че проблема се е получил точно тая вечер. 4 единствено това се случва,че бавните не работят,иначе най-бързата степен си бачка ,както и нормалната.Затова съм се насочил към някое реле...но доколкото схванах ,реле в такъв вид каквото го знаем няма...малко не ми е ясно как се получава без стандартно реле,но може и инфото,което съм чел тук да е грешно. Не съм гледал бушоните,защото си мисля,че няма такъв,който се САМО за ниските обороти.Затова автоматично го отхвърлям това като причина. Въпроса ми е има ли реле,или няма? Ако има къде да го търся? Ако няма,какво мога да опитам елементарно,преди да я пращам на сервиз за едни чистачки.
    ex.Мареа ТД100

    #2
    Като включиш на 1-ва степен,завърташ ли в някакво положение за различна честота на включване?
    Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
    ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

    Коментар


      #3
      ДА,когато е на първата степен,в което и да е от трите и положения да е лоста,чистачките си работят все едно е на втората степен...Да споделя още от съмненията си,не мисля,че е от лоста за превключване.Въпроса ми най-вече е има ли реле за време и ако има къде се намира това реле?
      ex.Мареа ТД100

      Коментар


        #4
        Релетата са 2 и се намират в моторчето на чистачките. Едното е за бързите ,а другото за бавните скорости. Сваляш рамената, пластмасата под тях и моторчето е твое. Разглобяваш го и ще видиш платка с 2 малки релета.
        Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
        Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

        Коментар


          #5
          dudulia написа:
          Релетата са 2 и се намират в моторчето на чистачките. Едното е за бързите ,а другото за бавните скорости. Сваляш рамената, пластмасата под тях и моторчето е твое. Разглобяваш го и ще видиш платка с 2 малки релета.
          Пишеш малко ей така :D "Релето" е електронен модул вграден в редуктора на мотора на чистачките. Това на какви обороти да работи и когато е на интервали, през клко секунди да се включват, се определя посредством подаване на управляващо напрежение по няколко проводмика от лоста на волана към електронния модул в моторчето. Предполагам, че проблема е в превключватела (лоста на волана ), но трябва да се провери като се свали волана и после цялата конзола с двата лоста - фарове, мигачи, чистачки. Имам схема на свързване, но е доста сложна за разбиране, ако искаш ще ти пратя файла. Може да си поиграеш да подаваш сигнали ръчно като укъсяваш пиновете на буксата, но трябва да си на ясно какво правиш. Това за да провериш дали ммотора отговаря адекватно на командите, и ще разбереш дали лоста не го управлява правилно, или проблема е по кабелите или в електронния модул. А може само да откачиш буксата и да пробваш с друга конзола в някоя автоморга, за да разбереш дали е от нея. Както и да включиш друго моторче на мястото на твоето, за да разбереш дали е от него. Като разбереш къде е проблема, купуваш само проблемния модул и не се занимаваш с глупости.
          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

          Коментар


            #6
            Dido_Lyubenov написа:
            dudulia написа:
            Релетата са 2 и се намират в моторчето на чистачките. Едното е за бързите ,а другото за бавните скорости. Сваляш рамената, пластмасата под тях и моторчето е твое. Разглобяваш го и ще видиш платка с 2 малки релета.
            Пишеш малко ей така :D "Релето" е електронен модул вграден в редуктора на мотора на чистачките. Това на какви обороти да работи и когато е на интервали, през клко секунди да се включват, се определя посредством подаване на управляващо напрежение по няколко проводмика от лоста на волана към електронния модул в моторчето. Предполагам, че проблема е в превключватела (лоста на волана ), но трябва да се провери като се свали волана и после цялата конзола с двата лоста - фарове, мигачи, чистачки. Имам схема на свързване, но е доста сложна за разбиране, ако искаш ще ти пратя файла. Може да си поиграеш да подаваш сигнали ръчно като укъсяваш пиновете на буксата, но трябва да си на ясно какво правиш. Това за да провериш дали ммотора отговаря адекватно на командите, и ще разбереш дали лоста не го управлява правилно, или проблема е по кабелите или в електронния модул. А може само да откачиш буксата и да пробваш с друга конзола в някоя автоморга, за да разбереш дали е от нея. Както и да включиш друго моторче на мястото на твоето, за да разбереш дали е от него. Като разбереш къде е проблема, купуваш само проблемния модул и не се занимаваш с глупости.
            Може да пиша ей така, но пиша от опит. Конкретно за написаното от мен ще доуточня,че важи за мареата от подписа ми. Колата има различни скорости (времетраене) на прекъсването. На тази кола релетата са 2 (две). Бравата ми няма различни скорости (интервали) на прекъсване и там може да е едно релето. Не знам.
            Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
            Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

            Коментар


              #7
              Колегата Радослав със Стилото имаше подобен проблем. По спомени- разглабяне на моторчето на чистачките и пренареждане на чарковете.Намери в темата"Да опознаем Фиат Стило"- колегата Радослав имаше същия проблем. http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=668596 или http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...--------------
              Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

              Коментар


                #8
                Виж тази моя тема. Ако намериш нещо общо с написаното от мен, моят съвет е да действащ по моят път.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...F2%E0%F7%EA%E8 С оглед на това,че не ти е замирисало отвън, може би проблемът е в контактният ключ или някой кабел е окъсил.
                Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                Коментар


                  #9
                  не е от контактния ключ...Поне миризмата не идваше от там,поне доколкото като куче душих в купето Но изчетох всичко в посочените теми и се убедих ,че сам няма да се оправя. Ще се кара на майстор,поне моите майстори са точни и не ми отказват дори такива интервенции,които хем са пипкави и им губи времето,хем не могат да вземат повече пари от това. Редица сервизи биха отказали да се занимават,защото за тия няколко часа,които ще се ровят по моите чистачки,ще изкарат 200-300лв от някой друг.
                  ex.Мареа ТД100

                  Коментар


                    #10
                    С мултицет можеш ли да работиш?Местя темата!

                    Коментар


                      #11
                      това за мултицета как да го приемам,опит за гавра или какво? Едно е да можеш да мериш с мултицет,друго е да трябва да разглобя нещо,което нито знам къде да меря,нито какви показания да търся. Съвсем отделен въпрос е,че ще потроша една камара време,нерви(както свои,така и на тези,които ще ми обясняват тук какво да правя) и вероятността нещата да не се получат клони към цифра,близка до 100 в проценти! В крайна сметка всеки си преценя с какво може да се справи и с какво му се занимава или не.
                      ex.Мареа ТД100

                      Коментар


                        #12
                        Моля??? Какво неясно има във въпроса? Ако беше написал просто "Да", щях да ти кажа какво да провериш и щеше за около 3 минути да разбереш къде ти е проблема. А ти си мисли, че някой който иска да ти помогне - се гаври с тебе. За това заслужаваш, от моя страна, да ти кажа само: оправяй се както знаеш. Изгубил си толкова време да търсиш, да четеш, да мислиш за проблема, аз задавам съвсем елементарен въпрос който щe МИ помогне да те инструктирам бързо и точно, ама щом казваш - гавря се...

                        Коментар


                          #13
                          ами за мен е смешно един нормален мъж да не умее да си служи с мултицет,затова попитах бъзикаш ли се(май това трябваше да кажа,а не "гавра") За да меря,трябва да разглобя моторчето доколкото разбирам и се опасявам,че може в опита да оправя едно,да повредя още нещо. Нищо не ми пречи да прочета какво да меря и къде. Ако съм те подразнил,не е било с цел. Все пак ако не пишеш какво да измеря,здраве да е
                          ex.Мареа ТД100

                          Коментар


                            #14
                            paralesa написа:
                            ами за мен е смешно един нормален мъж да не умее да си служи с мултицет,затова попитах бъзикаш ли се(май това трябваше да кажа,а не "гавра")
                            Не се учудвай на това, има хора които наистина не знаят и не ги интересува. От друга страна нали знаеш приказката: като знам какъв съм инженер ме е страх да отида на доктор. Аз лично познавам инженери само по диплома, бушон не може да ти смени.
                            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                            Коментар

                            Working...
                            X