Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Данни от ФЕС за Timing Sensor. Моля за съвет!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Данни от ФЕС за Timing Sensor. Моля за съвет!

    Здравейте колеги.Резетвах си адаптацията заради газовата и докато прехвърлях ФЕСа, е така профилактично, и ме огря нещо което ме тормози от както съм купил колата. Писал съм и друг път, но да не навлизам в подробности. С две думи, когато колата загрее достатъчно, че оборотите да паднат възможно най-ниско и се появява едно постоянно притрисане в купето (не винаги е едно и също). Сравнително леко е но е винаги докато колата е на най-ниско обороти (на празен ход) при подаване на газ или преди да загрее няма никакви грижи. Лятото като пусна климатика става доста зле. Не са тампоните на двигателя или маховика, съмнява ме съединителя за счупена пружина, но е малко вероятно (там са ми други симптомите). Та може ли проблема да е от този сензор. При всякакви обороти данните са ми 0.0 deg както е показано на снимката, а desired са други и се променят.Препоръчайте друг начин да го тествам, че не ми се дават 140 кинта без да съм сигурен ... а да не говорим, че нямам и идея къде стои само знам, че трябва да е някъде по разпределителните валове Мерси много предварително!
    Прикачени файлове
    Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
    182A4.000 IAW49F
    LPG - Lovato EasyFast
    ----------------------------
    "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

    #2
    Според мен най-лесно е да вземеш от друга кола донор въпросния сензор и да пробваш. Помоли някой колега да удари едно рамо и да се срещнете и да пробваш. При самата диагностика откриваш ли грешки, адаптацията правилно ли я правиш- с форсирания до 4500 оборота? Виж ламбда сондата как е, постави и отметка при следващата диагностика, мисля че трябва нейните стойности да са от от 0,98 до 1,02 ( но не съм на 100% сигурен за тези стойности- това е по спомен). Обикновено ламбда сондата не работи докато не загрее (1-2 минути) и не му влияе на работа докато е студена, в случая не изключвам вариант , в който тя да дава грешни показания понеже е повредена и от там да идва проблема. Нека и другите колеги да кажат какво мислят по въпроса.
    Play Golf ,but not drive golf!!!
    Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
    C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

    Коментар


      #3
      Здравей, не знам колко е лесно демонтирането на тоя датчик за да пробваме е така на сляпо иначе ламбдата мисля е ОК не помня показанието, но като работа си седи в границите 0.2 - 0.9Наистина не помня колко време работеше колата като правих скрийншота но определено беше загряла. Разбирай карал съм я доста време скоро преди да диагностицирам. Иначе да правя го това с форсираниците и всеки път ме боли сърцето така да форсирам ама го правя макар, че ме гложди мисълта че това не се отнася за IAW49 а за ЕКУ нещо с 5 в името.Като грешки нищо не дава. Е ако дълго време я карам без резетване ми показва стандартната грешка с проблема смес, но друго нищо. Този път имаше и грешка с втори инжектор но предполагам е от това, че преди 1-2 седмици си играх с настройките на газовата и включвах и изключвах различни инжектори и от там да е дошло за това не го споменавам.иначе ако някой знае къде се намира точно тая джаджа да свирка пък ако наистина лесно се сваля мозе да пробвам и с друг датчик ако някой се навие.
      Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
      182A4.000 IAW49F
      LPG - Lovato EasyFast
      ----------------------------
      "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

      Коментар


        #4
        Този датчик на разпределителния вал не дава тази стойност. Той излиза като първи цилиндър OK най-отдолу на живите данни. Претрисането може да се окаже както при мен неправилно зацепен агренажен ремък(един зъб) ,тогава постоянно ми даваше грешката със сместа. От както е презцепен колата работи перфектно и няма тресене. А иначе този комп 49ф се оказа че след ресетване не се форсира до 4500 оборота , това е за друг комп който има обучение на датчика на коляновия вал. А иначе Timing value с гугъл преводач"-Този показател показва стойността на момента на впръскване която ECU използва за сегашните условия на работа". Taka че това ме навежда на мисълта че нещо еку то ти не знае кога впръсква. Ти с газов инжекцион ли си или обикновенна газова? И дали нямаш емулатор на дюзи ако си с обикновенна газова?

        Коментар


          #5
          Един съвет, отвори аутодата и провери съпротивлението на датчика, свали твоя и го премери, според мен притрисането го има само на газ и причината е в газовата уредба, най вероятно от прекомерно охлаждане на изпарителя на моменти. Изместването на един зъб напред не би трябвало да дава проблем на газ, напротив трябва да подобри реално работата на двигателя.
          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

          Коментар


            #6
            S_BANKOV написа:
            Един съвет, отвори аутодата и провери съпротивлението на датчика, свали твоя и го премери, според мен притрисането го има само на газ и причината е в газовата уредба, най вероятно от прекомерно охлаждане на изпарителя на моменти. Изместването на един зъб напред не би трябвало да дава проблем на газ, напротив трябва да подобри реално работата на двигателя.
            Така е ,само че този комп има самоадаптация и се плучава натрупване на грешка при бензина която променя работата на газ и една грешка Fuel trim malfuntion Която означва не мога да се оправя със сместа Това е личен опит след 1,5 г настройки диагностики и т.н. , докато не ми презацепиха ремъка, не смених бобина кабели свещи и термостат. Сега колата работи перфектно и се реже като за 103 коня.

            Коментар


              #7
              Колата е с газов инжекцион половин година след кято я купих. Притриса леко непрекъснато. И преди и след монтажа.Независимо дали е на газ или бензин. След резетване на адаптациятата е еднакво по сила, но след време на газ почва малко по-силно но е поносимо. Eдинствено лятото на клима е стресиращо и то само нa празен ход. В обороти няма проблем.Като я купих едно от първите неща естествено беше да сменя ремъка и ролките (което междудругото трябва пак да направя скоро) и преди това също притрисаше леко. Сменян е ремъка в Екстрима в Орландовци и жестоко се съмнявам точно там да не го зацепят като хората Иначе ми стои това ОК отдолу на диагностиката но понякога съм виждал и Phase incorrect. Не знам по каква причина.А колкото до аутодатата не мога да се оправя с нея и това сие. Даже не го намерих и тоя датчик да го има в списъка с останалите компоненти по електрониката на двигятеля.Ще я поразгледам пак но ми е адски омешана, явно аз съм тъп доста kiriluz1: аз свещи и термостат съм сменял, а при една от диагностиките преди време ми тестваха и кабелите и бяха 100% ефективно само един бил на 98% но било в границите на нормата за газ. Сега ще ида пролетта да сложа новия ремък като мина километрите и да видим дали ще е същото. Иначе и при мен няма настройване. Върви колата пали си но не е безпроблемно като на бензинец признавам си.п.с.поредактирах си малко поста че като видях колко грешки има и ме досрамя
              Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
              182A4.000 IAW49F
              LPG - Lovato EasyFast
              ----------------------------
              "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

              Коментар


                #8
                Пращам ти малко писано за този датчик.Иначе има настройване на газ и бензин , ама е голяма мъка,аз съм с блутроник Ги и в общи линии съм се справил сега върви еднакво на газ и бензин , но беше приключение горе съм ти обяснил накратко. По подробно се оказа че имам грешно зацепен агр. ремък -един зъб предварение на двата вала ,пробила бобина 2 и 4 цилиндър имаха прекъсвания при натоварен двигател(иначе колата си палеше и вървеше идеално в града, усещаше се на магистрала) и смених термостат с ужким оригинален бер който сега отваря на 70 гр. , сега се сещам че сложих и нови дюзи Раил защото бях с турски НЛП .Другото което имах като проблем е че всички маркучи на газта( от дюзите до колектора, от редуктора до рейката и мап датчика ) се оказаха напукани за 1,5 г. работа. И сега имам кола която се реже доста добре.П.П Забравих да спомена че Мареата ми е автоматик, не че има някакво значение
                Прикачени файлове

                Коментар


                  #9
                  От снимката се вижда, че не мога да си играя със сваляне и пробване с друг датчик. Ще потръся по-нова версия на Аутодатата от моята и ако има данни за него ще го премеря. Иначе моят ГИ е Ловато. При теб може да са по-наред нещата точно заради автоматикът ти. До колкото знам всяка кола кято я пуснеш по инерция и е на скорост изключва дюзите за да пести гориво. А при автоматиците това го няма. Там си изключва от скорост или не гаси дюзите. А имам подозрения, че точно тогава най-много се ошашква ЕКУто ако има газ. Правил съм експерименти като я пискам по инерция не оставям на двигателна спирачка по какъвто и да е повод и изкарва доста по-дълго време без да се налага резетване. Сега включвам на двигателна само при голями наклони но пак си иска резет от време на време.Като сменя ремъка ще ги накарам пичовете да проверят няколко пъти зацепването преди да го монтират новия. А не както правят повечето да застопорят настоящото състояние на колелата и просто да махат единия и да слагат новия ремък без да гледат маркерите.Предполагам че там си го правят по книга, но едно подсещане за мое спокойствие нямада е лошо
                  Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                  182A4.000 IAW49F
                  LPG - Lovato EasyFast
                  ----------------------------
                  "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                  Коментар


                    #10
                    Не влизай в излишни филми.Този двигател няма белези, а се застопорява с пети от задната страна на валовете. Съответно ако сменяш ремъка в подходящ сервиз, ще си почти сигурен, че всичко е точно.Иначе този параметър, който си дал не те вълнува. Виж има един параметър дали двигателя е синхронизиран. Ако там показва, че е синхронизиран, то карай и не го мисли.И като за последно - предполагам си с пластмасовите колектори. Това, което става с газ-та да ти бяга адаптацията е почти невъзможно да го отстраниш. Винаги някой ден на този модел ЕКУ ще стават аномалии. Почти не може да ги избегнеш освен ако ти лично не си правиш настройките на газ-та след прекарани стотици километри в тестове. И накрая пак някой ден ще се ошашка.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #11
                      BO написа:
                      . Това, което става с газ-та да ти бяга адаптацията е почти невъзможно да го отстраниш. Винаги някой ден на този модел ЕКУ ще стават аномалии. Почти не може да ги избегнеш освен ако ти лично не си правиш настройките на газ-та след прекарани стотици километри в тестове. И накрая пак някой ден ще се ошашка.
                      Ти и на мен ми казваше така за Хитачито, но още не е дошъл тоз ден, иначе стотиците километри в настройки вече ги имам Ама за въпросното марели съм съгласен.
                      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                      Коментар


                        #12
                        emzo написа:
                        BO написа:
                        . Това, което става с газ-та да ти бяга адаптацията е почти невъзможно да го отстраниш. Винаги някой ден на този модел ЕКУ ще стават аномалии. Почти не може да ги избегнеш освен ако ти лично не си правиш настройките на газ-та след прекарани стотици километри в тестове. И накрая пак някой ден ще се ошашка.
                        Ти и на мен ми казваше така за Хитачито, но още не е дошъл тоз ден, иначе стотиците километри в настройки вече ги имам Ама за въпросното марели съм съгласен.
                        Хитачито е съвсем друга бира. Това Марели е мисия почти невъзможна. Ако ти го настройваш ще ти трябва да отделиш време на Хитачито Х 10. Накрая може и да имаш успех. Именно за това съм написал и "почти" невъзможна
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          #13
                          То аз се бях примирил с това, че няма да е съвсем наред работата с газта, но се си ме глождеше нещо с тези вибрации и е така ми светна дали няма да е от това.Колкото до смяната аз за такива сериозни неща си ходя в Екстрийм в Орландовци. Да не звучи като реклама ама колкото пъти съм ходел и за тази и за предишната кола никога не съм имал опалквания нито от работата нито от качеството. Смятам и да продължавам там да ходя, ако не са го махнали че не съм стъпвал от много време което вече е реклама за колата де п.с.иначе ще го погледна тоя параметър който пише Synchronized че така на примависта не се сещам дали съм го мяркал и ако си е ОК сипвам още газ и това е пък вибрациите по-натам ако нещо изникне ще ги разселдаме а забравих да кажа, че съм с пласмасовите колектори то май тоя IAW49F на други мареи не го слагат.
                          Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                          182A4.000 IAW49F
                          LPG - Lovato EasyFast
                          ----------------------------
                          "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                          Коментар


                            #14
                            Относно автоматика и компа на колата няма разлика в начина на работа на твоята и моята кола просто при мен излиза от моторна спирачка малко по рано 1700 оборота ако не се лъжа. Иначе при достатъчно добра настройка на ГИ то карам доста дълго. Аз я гласая така че на газ и бензин да ми показва еднакво параметъра Lamda sensor integrator 0,98 - 1,02 , като най добре се получава в движение. .По този начин ми дава най-добро вървене и най-малко ресетване.Параметъра който търсиш вече си го проверил той е 1 цилиндър ок Този двигател позволява работа с изместен агренажен ремък няколко зъба, и чрез компютърна диагностика не можеш да разбереш дали е разместен ремъка. Разбира се кагато ти сложат петите и премерят(личен опит) Аз също го правих (презацепването) в орландовци във вентура. А колата я взех от сервиза на 4 километър , който е за италианки, и там ми бяха зацепили ремъка грешно. Така че най добрият вариант е проверкатаП.П Всички параметри на фес ми бяха в норма с изместения ремък, само дето ресетвах всяка седмица и колата беше доста слаба междо 2000 и 3000 оборота.

                            Коментар


                              #15
                              Да ОК показва на 1ви цилиндър. Само не намерих това което БО каза за синхронизирането. Явно друг софтуер ще трябва да се гледа. Има едно друго "phase recognize test" което ми стои InProgress сумати време. А съм го виждал и "Performed". вчера докато пробвах загря, форсирах чаках и все си стоеше на прогрес.Иначе за за Орландовци имах предвид Екстрийм сервиза.а мен иначе ми се налаха резетване на около 3-4 месеца лятото и повече. Определено не е всяка седмица. иначе като я резетна и покарам на бензин 1-2 дена няма никакви проблеми във вървежа мезгу които и да е обороти. Препдолагам си е зацепен правилно ремъка Та че смятам да си карам за сега така. Май ще се окаже че съм за четки за алтернатор или за кумулатор та там ще отидат финансите Мерси на всички за включилите се!!! Благодарности!
                              Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                              182A4.000 IAW49F
                              LPG - Lovato EasyFast
                              ----------------------------
                              "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                              Коментар

                              Working...
                              X