Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Утечка на ток, моля за съвети за локализирането и !

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    При мен радиото (някакво китайско менте) бях принуден да го вържа през отделен ключ точно по тази причина, щото харчеше 0.8А само за да си пази настройките. Ключето го сложих в жабката да прекъсва тоя + ако не ползвам колата няколко дни. С оригиналното радио с касетофона на Брава няма проблем.
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    Коментар


      #17
      Колего ще съм благодарен на съвети.

      И така колеги, вече като сме разбрали горе-долу, къде е проблема как да го решим адекватно?Днес си поиграх с дъртия да държи мултимера, пък аз да поизмеря тук-там.Отново откачих всички букси свързани към бушониерата и извадих двата 10А предпазитела за къси/дълги и един 15А за осветление в купето, радио и зумер.Сервизен предпазител.Отново се закова на 0,09А.До двигателя има едни по-големи предпазители и се оказа, че през единия си тече ток/0,10А/,а самия голям предпазител е 40А. Без него не вървят нещата, които съм изброил по-горе.Двата фара, радио, осветление, зумер.Но дори и с тяхните предпазители извадени пак греда.До фаровете отиват по три плюса. Не знам как се водят лампите им, май са "Н4" Почвам да се отказвам, че не знам как да процедирам.Не мога да разбера, но 100 процента има утечка от положителен кабел, който е я с протрита или напукана изолация.Ама къде да го търся.Знам ли, дали не укъсява и самото копче за вкл/изкл на фаровете. То е като на фиата- лосчето на волана в края се върти.Май ще се откажа и ще си остане така, пък не знам, ако дръпна самостоятелна маса до радиото директно от АБ да не стане беля? Оригиналната ще я срежа, да не затваря кръга, когато се прекъсва веригата през ключ-масата.
      Прикачени файлове
      Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
      Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

      Коментар


        #18
        Re: Колего ще съм благодарен на съвети.

        pl4 8rp написа:
        До фаровете отиват по три плюса. Не знам как се водят лампите им, май са "Н4"
        Плюса е само един.Като мериш там трябва да се откачат буксите от фаровете.Като си намерил коя е проблемната верига тръгваш по кабела и ще намериш къде е проблема.Според мен не е от протрит кабел ама това е само предположение.Дай точна информация за колата и кой номер е този 40А бушон.
        OVB X18XE1 седан+ГИ

        Коментар


          #19
          Остава най-очевадното решение, по кабелчето полека, полека и намираш вината.
          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

          Коментар


            #20
            Re: Колего ще съм благодарен на съвети.

            ivan_pop написа:
            Като си намерил коя е проблемната верига тръгваш по кабела и ще намериш къде е проблема.Според мен не е от протрит кабел ама това е само предположение.Дай точна информация за колата и кой номер е този 40А бушон.
            NikMar написа:
            Остава най-очевадното решение, по кабелчето полека, полека и намираш вината.
            Първо,Проблема е решен!Благодаря на всички взели участие със съвети, насоки и практически знаниия.Tо е явно, че за хора като Ванката, който може би се занимава по-задълбочено с автомобили не би бил никакъв проблем да локализира проблема, ако колата е пред него Оказа се прав в предположенията си, а съветите му доведоха мисията до успешен карай. Но когато човек се вкара в самозаблуда и си навие нещо на ума, трудно се осъзнава.Затова винаги се почва от последните правени неща по колата.В нашия случай са общо четири:уточнение, че проблема си го имаше със закупуването на автомобила.Имаме го от три години и през това време умря една АБ при нас и бащата се принуди да сложи ключ-маса преди две години някъде.Но напоследък майка кара колата по-често и зе много да мрънка за тва радио и ко да прайм, зачекнахме я. Та допълнителните неща са:-Нов/неоригинален касетофон- предишния собственик * Владо Шанса от П-й; преди около 5-6г./Един майстор го изгори и го замених с абсолютно същия./-централно заключване- предишен собственик * Владо Шанса от П-й;преди около 5-6г./някво китайче ще да е/-инсталация за усилвател и ОТ задна линия, но свалени от ясно кой *Владо Шанса -преди около 5-6г.;кабелите си стояха и в последствие аз само свързах друг усилвател и ОТ и прекъсвам румоут кабела към него чрез копче и у-я върви по желание на шьофьора /Да не думка на майка ми постоянно, когато тя ползва колата/.-Агу, обикновена с ел.клапан и изпарител слагана от мен.Включва се след завъртане на ключа на контакт.И така, на големия предпазител в коша на двигателя има утечка, а при махане на предпазителите в бушониерата се запазва.Както казах и преди, те са основно три заподозрените, или поне така си мислех.Оказа се, че има и четвърти, понеже и стоп-светлините работят без контакт.Вадя бушона, меря последователно няма проблем.Извадих всички бушони, без промяна. Накрая се ядосах и откачих всичко от бушониерата и нея я извадих да я прегледам за нагари и др. проблеми и пак греда.А е на много кофти място, под предното табло над педала за съединителя.По една хава гледам някво кабелче, хванато с едни миши опашки, самотно такова червено свързано към една от буксите влизаща в бушониера, но от към двигателя.Бандажирано с термошлаух, изолирано, но не е оригинално.То ми направи впечетление всъшност допълнително слагания предпазител, но от онези тип капсула на тоя кабел. И тък-тък къде отива?Ми в модула за централното.И оттук идва цялото ми объркване, защото баща ми каза, че го бил спрял ЦЗ и наистина при натискане на отлл./закл. не реагира.А нашия кво напрайл-ми прекъснал кабелите към вратите.Там си има едни специализирани снадки, чак днес ги видях, като поразглобих. Откачил по един кабел и шапка на тояга.Обаче самия модул си е свързан към инсталацията на предпазителя за стоп-светлините,който е 20А и няма как да се претовари.Явно *Владо Шанса си е поиграл да го направи както трябва, защото не се виждаше, и ако не бях разровил там нямаше и да разбера.Вече като закачих уреда последователно между плюс и модул видях, че има 0.08А консумация от него. Другите 10мА са за часовника, вчера ги видях.Сега само махнах предпазителя, че самия модул е "наврян" под корите на волана, но при първа възможност ще го сваля да го проверя самостоятелно.И последно, със сложен панел на радиото в покой ми дава 20мА, което се и търсеше от доста време.Извода:с последователност и търпение и най-кривата утечка може да се намери. Та това е, винаги почвайте от допълнително слаганите неща.И аз на свой ред да го кажа изпитано на собствен гръб. *Малко лирическо отклонение :D Владо с прозвището "Шанса" е отявлен "разбирач" и добре познат на широката общественост в П-й с фразата "има шанс", което и става нарицателен прякор на него самия.Занимава се с ремонт на битова електроника,Тв техник с една дума."Има шанс да стане тоя Тв", или "има шанс да се поправи" и тнт.В този случай явно "ШАНСА" не е бил на наша страна :D Та те така...Поздрави!
            Прикачени файлове
            Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
            Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

            Коментар


              #21
              Предпазителя за радиото ти се намира в двигателния отсег.Не е вътре.И самия предпазител не е само за радиото ами и за нещо друго.Я плафони я часовник ако имаш и т.н.Първо намери предпазителя отпред и виж какво друго е закачено към него.Ако при свален касетофон пак имаш утечка както казваш явно проблема е в светещ плафон няъде или в часовника ако имаш такъв(японците обичат да си слагат часовници по таблата).Или нещо закачано по веригата допълнително.
              FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила

              Коментар

              Working...
              X