Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Елементарна схема за автоматично управление на светлини -DRL

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Елементарна схема за автоматично управление на светлини -DRL

    "КИФЛА" :D или Компактна Интегрирана Функционална Лампопалеща Автоматика е схема за автоматично пускане и управление на халогенни светлини /къси или дълги/ и използването им като дневни светлини с намален интензитет. Възможна е регулация на интензитета в диапазона 30-50%. Да се използва само за 50 ватови халогенни крушки и в никакъв случай със 100ватови или ксенони и ЛЕД.ЗАБРАНЯВА СЕ РАЗПРОСТРАНЕНИЕТО НА СХЕМАТА НА ДРУГИ МЕСТА ОСВЕН ТОЗИ ФОРУМ БЕЗ МОЕТО ЗНАНИЕ И СЪГЛАСИЕ. ЗАБРАНЯВА СЕ ПРОДАЖБАТА НА СХЕМАТА ИЛИ МОДУЛИ, КИТОВЕ И/ИЛИ ПЛАТКИ ПО НЕЯ БЕЗ МОЕТО ЗНАНИЕ И СЪГЛАСИЕ.Схемата не се нуждае от програмиране, изпълнява се от евтини и достъпни елементи, отличава се със схемна простота и оживява лесно. Има следните предимства, функции и особености:-не се нуждае от програмиране-няма излишни функции -автоматично пали светлините при стартиране на двигателя и изряден и работещ алтернатор-възможност за настройка на интензитета на светене на лампите в диапазона 30-50% -по никакъв начин не пречи на оригиналната инсталация-схемна простота и евтини и достъпни елементи-ниска консумация-6 точки на свързване към инсталацията :-- +kontakt - +12 волта след контакт-- GND -- маса-- +12rele - +12 волта /силово/ преди комутиращия елемент на управляваните фарове (в зависимост реле или лоста на таблото)-- OUT - изход към + на управляваните фарове след комутиращия елемент-- alternator -- връзва се към тънкия /обикновено зелен/ възбудителен кабел на алтернатора - това е сигнала за запален двигател-- gabariti -- връзва се към + след комутиращ елемент на габаритите. Това е сигнал който изключва модула при стартиране на основните светлини на автомобила.ЗАБЕЛЕЖКИ:- мощния транзистор задължително да се монтира върху достатъчно голям радиатор С ИЗОЛАЦИОННА ПОДЛОЖКА И ВТУЛКА.- преди монтиране на мощния транзистор, краката му да се укъсят примерно с крокодилче тъй като може да бъде повреден от статичното електричество или поялника.- компаратора LM393 да се монтира върху цокъл тъй като се случват дефектни бройки.- да се монтира автомобилен предпазител 7,5 или 10 ампера последователно на +12rele- да се монтира малък предпазител 0,200 ампера последователно на +12kontakt /консумацията на самата схема е под 10ма/- модула да се тества преди монтаж в автомобила- всички резистори са 0,250 вата- тримера за регулиране на интензитета R10 е 100 килоома многооборотен. Тъй като тестовете показаха че разликата в интензитета на лампите при 30% и 50% е незначителен, но температурата на транзистора силно се увеличава, бих препоръчал да се замени направо с резистор 100 килоома.- S1 - ключе за изключване на модула.ПРИНЦИП НА РАБОТА :LM393 е двоен компаратор. Едната му част използваме за генериране на правоъгълни импулси управляващи мощния П-канален мосфет (PWM или на български ШИМ). Другата му част изключва генератора /тоест модула/ когато алтернатора не работи или се включат габаритите и/или основните светлини.Схемата е максимално опростена като на места са направени компромиси - тоест може да бъде доработена, но това би било ненужно тъй като няма да се отрази на работата и.
    Прикачени файлове

    #2
    Екстра . Може да добавим темата при важните.
    00' Bravo 105 JTD

    Коментар


      #3
      Както решите. Схемата е повторена 2 пъти, използван е такъв радиатор и цялото устройство се събира в кутийка 71х41х21мм като бушоните са отвън.Цената на елементите + кутия и радиатор излиза 5-10лв.
      Прикачени файлове

      Коментар


        #4
        ППДа добавя, най-лесно е кабелите да се пуснат от таблото-габарити се взима от + на подсветката на таблото- +12 волта след контакт пак от таблото- GND - пак оттам- алтернатор - кабела след лампата за зареждане на таблотоТака остават само 2-та силови. На тях ако им размените местата, фаровете ще светнат моментално на 100% тъй като в транзистора има диод. ВНИМАВАЙТЕ!

        Коментар


          #5
          Има ли забавяне на светлините поне 10-ина секунди,схемата ми харесва тия дни ще мога да я направя и ще пусна клипче :P

          Коментар


            #6
            таймери и забавяне няма както и плавен старт. схемата заработва веднага след като алтернатора почне да зарежда.

            Коментар

            Working...
            X