Здравейте,В тази тема публикувам информация за нужните електроматериали и стъпките при изработката на DRL модул, работещ последователно с дългите светлини на Фиат Мареа.С този модул се постигат следните положителни ефекти: - не се натоварва електроинсталацията на автомобила както при къси светлини - тук разходът е колкото на 1 Н1 крушка (общо 55 вата) - не прегарят ненужно рефлекторите и крушките на късите светлини, които така или иначе са нужни за осветяване вечер - употребяват се поне частично дългите светлини, които при обикновени условия почти не се използват - по-добра видимост на изминатите километри, чиято подсветка работи с половин светлина при включени габарити (и къси светлини) - при повреда в релетата, системата се възвръща в оригиналната си конфигурация (паралелни дълги светлини, не последователни)Недостатъци: - при изгаряне на която и да е от крушките на дългите светлини, системата не работи и сме потенциални нарушители пред органите на КАТ - няма индикация за изгоряла крушка на дългите светлини - ако не се използват диодите от схемата, при светлинен клаксон светват само късите светлини, дългите светлини остават с половин мощност.Необходими материали:3 единични релета 12V 10A (реално ще са достатъчни и 5А), с 2 вериги (нормално отворена и нормално затворена) - може и тройно реле - наричани нататък DRL релета1 малко реле за управление на големите релета - 12V 1A, отново с 2 вериги (нормално отворена и нормално затворена)държател за предпазител и предпазител поне 7.5А (може и 10А)прекъсвач, който ще се монтира на таблотокабел 1 мм2 (може и 1.5 мм2 - това вече е преподсигуряване) - около 10 м. максимумкабелни обувки за релетата и бутончето (мин. 30 бр. женски, 10-на бр. мъжки)Токът за последователното свързване на дългите светлини може да се вземе от кутията с бушони пред акумулатора - лично аз предпочетох да е във верига след контактния ключ (все пак да имам още една защита - контактния ключ).Връзва се държател на предпазител с предпазител 7.5 А. Релетата за превключване на дългите фарове от паралелно захранени в последователно захранени могат също да се поберат в тази кутия пред акумулатора.Нужно е да се пробият дупки на капачките на дългите светлини, за да се прокарат допълнителните кабелчета - на единия фар 3 дупки, на другия - 2.Кабелът за последователното свързване на 2-та дълги фара е препоръчително да се прекара зад двигателя, а не напряко през радиатора (за да не се разтопи евентуално от топлината на радиатора, а и да не попадне в перката за охлаждане на двигателя).Бутончето за изключването на DRL-а може да се монтира на декоративната обшивка зад волана (както е на снимката).Малкото реленце, което ще управлява големите DRL релета, може да се монтира над шофьорските колена (там има достатъчно място).Принципът на работа е следният:При подаване на контакт от контактния ключ, както и при включено копче на DRL (което сме монтирали зад волана), токът минава през нормално затворената верига на малкото реле и задейства DRL релетата, които превключват дългите фарове от паралелна на последователна верига.При включване на габаритите се подава ток към управлението на малкото реле, то се задейства и прекъсва веригата за управление на големите DRL релета - те остават без ток и превключват на нормално затворените си вериги, на които са свързани стандартно паралелно дългите светлини (т.е. оригиналното състояние на дългите светлини).
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
DRL на дългите светлини - Фиат Мареа
Collapse
X
-
Re: DRL на дългите светлини - Фиат Мареа
IvoMarea написа:С този модул се постигат следните положителни ефекти: - не се натоварва електроинсталацията на автомобила както при къси светлини - тук разходът е колкото на 1 Н1 крушка (общо 55 вата)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар