Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

DRL на дългите светлини - Фиат Мареа

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    DRL на дългите светлини - Фиат Мареа

    Здравейте,В тази тема публикувам информация за нужните електроматериали и стъпките при изработката на DRL модул, работещ последователно с дългите светлини на Фиат Мареа.С този модул се постигат следните положителни ефекти: - не се натоварва електроинсталацията на автомобила както при къси светлини - тук разходът е колкото на 1 Н1 крушка (общо 55 вата) - не прегарят ненужно рефлекторите и крушките на късите светлини, които така или иначе са нужни за осветяване вечер - употребяват се поне частично дългите светлини, които при обикновени условия почти не се използват - по-добра видимост на изминатите километри, чиято подсветка работи с половин светлина при включени габарити (и къси светлини) - при повреда в релетата, системата се възвръща в оригиналната си конфигурация (паралелни дълги светлини, не последователни)Недостатъци: - при изгаряне на която и да е от крушките на дългите светлини, системата не работи и сме потенциални нарушители пред органите на КАТ - няма индикация за изгоряла крушка на дългите светлини - ако не се използват диодите от схемата, при светлинен клаксон светват само късите светлини, дългите светлини остават с половин мощност.Необходими материали:3 единични релета 12V 10A (реално ще са достатъчни и 5А), с 2 вериги (нормално отворена и нормално затворена) - може и тройно реле - наричани нататък DRL релета1 малко реле за управление на големите релета - 12V 1A, отново с 2 вериги (нормално отворена и нормално затворена)държател за предпазител и предпазител поне 7.5А (може и 10А)прекъсвач, който ще се монтира на таблотокабел 1 мм2 (може и 1.5 мм2 - това вече е преподсигуряване) - около 10 м. максимумкабелни обувки за релетата и бутончето (мин. 30 бр. женски, 10-на бр. мъжки)Токът за последователното свързване на дългите светлини може да се вземе от кутията с бушони пред акумулатора - лично аз предпочетох да е във верига след контактния ключ (все пак да имам още една защита - контактния ключ).Връзва се държател на предпазител с предпазител 7.5 А. Релетата за превключване на дългите фарове от паралелно захранени в последователно захранени могат също да се поберат в тази кутия пред акумулатора.Нужно е да се пробият дупки на капачките на дългите светлини, за да се прокарат допълнителните кабелчета - на единия фар 3 дупки, на другия - 2.Кабелът за последователното свързване на 2-та дълги фара е препоръчително да се прекара зад двигателя, а не напряко през радиатора (за да не се разтопи евентуално от топлината на радиатора, а и да не попадне в перката за охлаждане на двигателя).Бутончето за изключването на DRL-а може да се монтира на декоративната обшивка зад волана (както е на снимката).Малкото реленце, което ще управлява големите DRL релета, може да се монтира над шофьорските колена (там има достатъчно място).Принципът на работа е следният:При подаване на контакт от контактния ключ, както и при включено копче на DRL (което сме монтирали зад волана), токът минава през нормално затворената верига на малкото реле и задейства DRL релетата, които превключват дългите фарове от паралелна на последователна верига.При включване на габаритите се подава ток към управлението на малкото реле, то се задейства и прекъсва веригата за управление на големите DRL релета - те остават без ток и превключват на нормално затворените си вериги, на които са свързани стандартно паралелно дългите светлини (т.е. оригиналното състояние на дългите светлини).
    Прикачени файлове
    Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

    #2
    Това е десета тема една и съща

    Това е десета тема една и съща . Има ефект ако е ГОЛФ тука не чак токова . Има ефект ако колата е с ксенон подобна схема .
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      Re: DRL на дългите светлини - Фиат Мареа

      IvoMarea написа:
      С този модул се постигат следните положителни ефекти: - не се натоварва електроинсталацията на автомобила както при къси светлини - тук разходът е колкото на 1 Н1 крушка (общо 55 вата)
      Малка забележка, за тези, които решат да приложат тази схема: мощността е функция от квадрата на напрежението върху лампата, или P = U*U / R. Ако към един консуматор свържеш последователно още един, същия, то напрежението върху първия пада двойно. Мощността - четворно: P = (U/2 * U/2) / R, или U*U / 4R. Все едно си увеличил съпротивлението 4 пъти. Това води до намаляване на тока 4 пъти. Накратко - тук разходът е колкото на половин H1 крушка (27.5 вата). Сметката е съвсем бакалска, защото съпротивлението на лампата не е константа и при промяна на напрежението не се променя линейно. Бих си поиграл, ако ми остане време утре, да измеря по-точно тока през такава верига.Поздрави за темата, ще я добавя в секцията с важни теми. Има ли възможност снимки 3 и 4 да ги получим в по-голям размер, защото сега се четат трудничко?

      Коментар


        #4
        и един съвет НЕ ползвайте дългите за дневни,почти всички които уж са с намалена мощност ЗАСЛЕПЯВАТ !!!

        Коментар

        Working...
        X