Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Крушки табло на Браво

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    В по новото табло са по 2 вата и само една на километража мисля е 1.2 вата.Аз сложих диоди, че така и така се наложи да се сменят, но не стана добре. Таблото не свети равномерно и направо си дразни.
    Marea Weekend HLX Jtd 110

    oO(_)____////____(_)Oo

    Коментар


      #17
      Готови фасунги с диоди няма да слагам,че тези дето ги продават нещо не ми вдъхват доверие и според мен ще правят петна,защото излъчват концентрирано само напред.Или ще матирам с фина шкурка такъв за да разпръсва светлината или ще търся такива диоди с разпръскване да светят и настрани.Като приключа "проекта" диодизиране на Фичо обещавам да кача снимки. :D
      Fiat 1.4 12V
      Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
      Да си втори значи да си първи сред загубилите.
      Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

      Коментар


        #18
        Мойте диоди са плоски отпред и ги шкурих (даже им лепих станиолчета отред и пак не стана) точно с тази цел. Купих ги от ибей, подобни на тези http://www.ebay.co.uk/itm/10X-T5-286...item231d3539c3
        Marea Weekend HLX Jtd 110

        oO(_)____////____(_)Oo

        Коментар


          #19
          светодиоди

          Трябвало е да си ги направиш от ярки LED с голям ъгъл на светене. При мен на Пунтото стана добре.
          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

          Коментар


            #20
            Аз съм на път да се предам да диодизирам таблото с показанията.След половин ден експерименти стигнах до извода,че "по-убаво" от крушката няма. Диодите бяха цял набор,какви ли не типове и разновидности и с нито един не става така,както си свети с обикновената крушка от 1.2 W / 12 V. Просто с диодите свети на петна и това си е.Едни места се получават със завидно добър контраст,но на другите едвам мъждука.Пробвах какви ли не положения на диода е не става и не става.Да не говорим,че стрелките никакви не светят с диод.А диодите бяха с голям ъгъл на разпространение - 170 градуса , кажи речи обхващат цялата работна площ.Пробите бяха със зелени,ярко бели и меко бели диоди.Купих си ги от Omega Light - имат магазинче в една пряка на Симеон.Проблема е ,че дават много яки светлосенки от елементите и кабелчетата вътре в кутията на километража.То дори крушката е сметната с прецизност - като пробвам да и сменя положението и да е различно от това във фасунгата и веднага се скапва осветеноста.Почти всичко каквото може съм диодизирал,но тука мисля да се откажа(само още 1-2 дена проби щото и аз съм магаре и спирам).Плафон,трети стоп,крушки на номера,централна конзола,осветление в багажника.Всичкото е с диоди,ама тука не става и не става с километража.
            Fiat 1.4 12V
            Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
            Да си втори значи да си първи сред загубилите.
            Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

            Коментар


              #21
              Dido_Lyubenov написа:
              .....През тази крушка се захранва възбушдащата намотка в ротора при стартиране на ДВГ. След това вече алтернатора си произвежда ток за зарядка и за възбуждащата намотка, за това и крушката угасва. Като сложиш светодиод на нейно място, няма да минава достатъчно ток за да "събуди" алтернатора първоначално и няма да ти зарежда. Това е с две думи набързо обяснено.
              Това не е вярно. Крушката на таблото взема "+" от таблото и "-" от алтернатора. Когато алтернатора заработи пуска на мястото на "-" -са "+" , получават се два "+"-са и лампата изгасва. Съвсем спокойно може да си работи и с диод или без нищо.
              Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
              Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
              Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

              Коментар


                #22
                veselin10 написа:
                Dido_Lyubenov написа:
                .....През тази крушка се захранва възбушдащата намотка в ротора при стартиране на ДВГ. След това вече алтернатора си произвежда ток за зарядка и за възбуждащата намотка, за това и крушката угасва. Като сложиш светодиод на нейно място, няма да минава достатъчно ток за да "събуди" алтернатора първоначално и няма да ти зарежда. Това е с две думи набързо обяснено.
                Това не е вярно. Крушката на таблото взема "+" от таблото и "-" от алтернатора. Когато алтернатора заработи пуска на мястото на "-" -са "+" , получават се два "+"-са и лампата изгасва. Съвсем спокойно може да си работи и с диод или без нищо.
                Да и на мен ми се струва много странно.Това означава,ако ти изгори крушката на таблото алтернатора да не работи :D
                Fiat 1.4 12V
                Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                Коментар


                  #23
                  И така...след стотици проби установих,че с крушки си свети най-добре.Похарчих около десетина лева за различни видове диоди,но никой не показа задоволителни резултати.Най-успешен беше опита с диоди (китайски за 2 лв) които светят не концентрирано напред,а настрани.Едни ярки малки с ъгъл на светене 170 градуса правеха страхотни светлосенки и светеше на концентрирани кръгове.Топло бели,ярко бели-не ставаха.Матирах ги и резултата беше че си загубиха широкичт ъгъл на светене т.е. никакъв,даже стана по-лошо.Купих други с SMD диод отпред на главата с ъгъл на светене 170 градуса.Светеше супер ярко и освети горе долу добре,но светлосенките си останаха.Неизбежни са при диод с насочено напред светене,какъвто и ъгъл да е то.Освен това само лекото мръдване с 1 мм променя тотално осветеноста вътре в кутията.Другото е ,че при крушките интензитета на стрелките преобладава,а циферблата е като фон.При диодите става точно обратното-стрелката едвам свети а циферблата блести.Само при ярки диоди стрелката свети добре,но тогава яркоста на циферблата е прекалено голяма-дразни и пречи.Като им намалявам тока с резистор,за да не блести толкова циферблата стрелката започва да се губи и едвам свети.За да свети задоволително стрелката трябва да са много ярки диодите и циферблата да дразни.Иначе за да е нормално осветен циферблата трябва стрелката едвам да мъждука.Просто явно дължините на вълните имат голямо значение в случая.Ама поне си смених крушките с нови и сега свети два пъти по-добре.Просто старите на подсветката бяха станали тъмни отвътре и едвам мъждукаха от дълга употреба.Така и не разбрах тази червена точка дето няма фасунга какво би трябвало да показва принципно и дали ако сложа за отворена врата и стоп лампи ще ми показват нещо.Освен да пробвам
                  Fiat 1.4 12V
                  Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                  Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                  Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                  Коментар


                    #24
                    veselin10 написа:
                    Dido_Lyubenov написа:
                    .....През тази крушка се захранва възбушдащата намотка в ротора при стартиране на ДВГ. След това вече алтернатора си произвежда ток за зарядка и за възбуждащата намотка, за това и крушката угасва. Като сложиш светодиод на нейно място, няма да минава достатъчно ток за да "събуди" алтернатора първоначално и няма да ти зарежда. Това е с две думи набързо обяснено.
                    Това не е вярно. Крушката на таблото взема "+" от таблото и "-" от алтернатора. Когато алтернатора заработи пуска на мястото на "-" -са "+" , получават се два "+"-са и лампата изгасва. Съвсем спокойно може да си работи и с диод или без нищо.
                    А я обясни тогава, от къде аджеба взема тока алтернатора за да заработи, като към него отива "+" от акумулатор, "+" от контролната лампа и "-" (маса) от корпус на ДВГ ? И защо като не работи ДВГ, алтернатора не скапва акумулатора, ако не се стартира от контрлната лампа ? Схема да ти кача ли ? Как е изпълнен диодният мост ? Кой захранва възбуждащата намотка - ротора ? Това че като работи алтернатора, се получват два плюса на крушката и изгасва е точно така, но не ти е ясно от де иде другия плюс и защо преди това е имало минус там. Пробвай и се увери сам.
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #25
                      Виж сега. Не ми се спори. Махни лампата и замери, че алтернатора си зарежда нормално. Пробвано и установено. Схемите ги знам и съм на "ти" с електрониката.
                      Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
                      Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
                      Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

                      Коментар


                        #26
                        Аз мисля,че ще е много неудачно да работи алтернатора само при светеща крушка.Ами какво става при условие,че крушката изгори?Спира алтернатора...няма зареждане...няма палене...автомобила не работи.Едва ли някой би конструирал автомобил,чиято техническа изправност да зависи от една крушка 1.2W / 12V.Звучи ми доста парадоксално :D
                        Fiat 1.4 12V
                        Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                        Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                        Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                        Коментар


                          #27
                          То даже не е и крушка, а е диод Затова питах на миналата страница:
                          nikolce написа:
                          Дидо сигурен ли си в това което казваш за лампата на алтернатора? Защото при мен (и не само) е диод запоен на платката. На по-старите коли сигурно е така.
                          00' Bravo 105 JTD

                          Коментар


                            #28
                            Пепелника и запалката вече са със ярко зелени диоди светещи на 170 градуса.Ефекта е поразителен.Това стана най добре осветената част от интериора Направо няма как да не го уцелиш в тъмното.Вече задължително ще карам пасажерите да палят цигара
                            Fiat 1.4 12V
                            Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                            Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                            Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                            Коментар


                              #29
                              valentino321 написа:
                              Аз мисля,че ще е много неудачно да работи алтернатора само при светеща крушка.Ами какво става при условие,че крушката изгори?Спира алтернатора...няма зареждане...няма палене...автомобила не работи.Едва ли някой би конструирал автомобил,чиято техническа изправност да зависи от една крушка 1.2W / 12V.Звучи ми доста парадоксално :D
                              Това е контролна лампа. която трябва да светне като подадеш контакт, и ти да я видиш че свети. Щом не светне значи има проблем и го отстраняваш или тичаш при майстор като не ти е ясно. По време на работа на ДВГ, тази лампа не работи, освен ако не се скапе алтернатора.
                              veselin10 написа:
                              Виж сега. Не ми се спори. Махни лампата и замери, че алтернатора си зарежда нормално. Пробвано и установено. Схемите ги знам и съм на "ти" с електрониката.
                              Дали ще махнеш крушката или ще откачиш тънкия кабел от алтернатора е все едно. Въпроса е кога ще го направиш - при вече работещ ДВГ, или преди да го стартираш. Колко си на "ти" с електрониката аз не мога да кажа, но в случая грешиш. Има тема във форума за алтернаторите и контролните лампи, потърси я и виж схемите, че сега не ми се рови. Ще видиш, че без крушка алтернатора няма да започне да генерира ток. Ако веднъж заработи и след това махнеш крушката - да ще генерира ток.п.п. Ето една схема, обясни как ще заработи алтернатора без контролна лампа ?
                              Прикачени файлове
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар


                                #30
                                valentino321 написа:
                                Така и не разбрах тази червена точка дето няма фасунга какво би трябвало да показва принципно и дали ако сложа за отворена врата и стоп лампи ще ми показват нещо.Освен да пробвам
                                Това трябва да иде в ЧЗВ - дали ако сложиш крушка на празните места, ще заработи сигналът за отворена врата и за проблем в стоповете. Веднъж на 2-3 седмици някой се сеща да пита. Няма да светнат никога тези лампи, освен ако не подмениш таблото и не пуснеш липсващите кабели в инсталацията на колата. От Бравотата - само HGT има индикация за отворена врата, а от Бравите - версии HSX и ELX го имат. За стоповете пък мисля, че в Браво изобщо не е предвидена такава "екстра", ама може и да бъркам. В Брава - отново е налично в по-високите нива на оборудване. За HSX не знам, но в ELX го има със сигурност.

                                Коментар

                                Working...
                                X