Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Крушки табло на Браво

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Крушки табло на Браво

    Решил съм да направя с диоди и последната "недиодизирана" светлина в колата - осветлението на таблото с километража.Свалих го и видях на какви цокълчета са закрепени крушките.Засега обмислям дали да купя готови , ама са по 1.50 лв едната (15 броя са и нещо не си е оферта ) , та май ще ги преустройвам самоделно Забелязах,че на няколко места изобщо не са поставени цокли с крушка и така трябва да бъде - например за еърбега,подгряването на свещите при дизела,турбо.Дотук добре.Тези не трябва да ги има.Но има място за индикация на отворена врата и там също нямам.Има индикация за "стоп" (нарисувани са две крушки) и там също нямам.Има някаква червена точка дето нищо не пише на нея за какво е дори не знам- там също няма(просто точка).Въпроса ми е ако сложа цокълчета с крушки на местата за индикация на отворена врата дали ще работят?И другият въпрос - каква е тази индикация "стоп" с нарисувани две крушки и каква е тази индикация с червената "точка"
    Fiat 1.4 12V
    Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
    Да си втори значи да си първи сред загубилите.
    Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

    #2
    кола

    Сложи само на подсветката по ярки може да си ги направиш има хубави по магазините а на другите може и да не са толкова ярки че ще те дразни
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      Re: кола

      kluchar написа:
      Сложи само на подсветката по ярки може да си ги направиш има хубави по магазините а на другите може и да не са толкова ярки че ще те дразни
      АМи и аз така мисля да направя,защото от останалите съм доволен как светят.Според мен не им е нужно повече от това ,което са сега.От гледна точка на надеждност и по-дълъг живот исках да е с диоди......ама не знам струва ли си ....още се колебая.Щото като се замисля например да изгори крушчицата за маслото и само заради нея да отварям наново..... например.А относно другите датчици ? Да слагам ли крушки там(врати,стоп,някаквата червена точка за какво е :D )
      Fiat 1.4 12V
      Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
      Да си втори значи да си първи сред загубилите.
      Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

      Коментар


        #4
        кола

        Точката не е ли при показанията на бензина като е на резерва.Иначе за вратата би трябвало да свети и тя . Може да им сложиш на индикациите светодиоди но да не са много ярки нали знаеш че трябва да има и съпротевление .Тук има кое какво е http://forum.fiat-bg.org/files/1_650_168_169.jpg
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #5
          Не тази точка е до индикацията за акумулатор,масло и т.н. от тези червените индикации в долният край.Ама никъде не намирам за какво е .Е те там нямам фасунга ,а и на вратите също,както и на онова с двете стопчета.Ако сложа за вратите примерно ще работи ли или е за други модификации.
          Fiat 1.4 12V
          Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
          Да си втори значи да си първи сред загубилите.
          Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

          Коментар


            #6
            При различните модификации се използват различни светлинни индикатори на таблото. За да има индикация за всяка врата по отделно, като и за стоповете и габаритите, трябва да имаш контролер който да следи за тези неща - отделно ЕКУ за целта + още няколко функции. Индикациите със стоповете са за изгоряла крушка на ляв и десен стоп и задните габарити - за всяко по отделно. За отворена врата - за всяка една по отделно, също трябва да имаш този модул за да ти дава вярна информация. На тези индикатори, както и на еърбега, ABS, code и още някои важни индикатори, фабрично са поставени светодиоди. Няма да ти светнат повече индикации, ако поставиш крушки и там където не са поставени фабрично. Препоръчвам ти, ако все пак решиш да смениш крушките със светодиоди, да си ги направиш сам, като използваш светодиоди с еднаква светлина ( имат различни отенъци въпреки че са все бели ) и поставиш на всеки светодиод резистор 680 Ом , тъй като тези дето ги продават са с 300 Ом и горят като пуканки. Имай предвид, че със светодиоди няма да може да променяш интензитета на светлината от потенциометъра в дясно от волана.Ще светят с постоянна яркост, заради малкия ток който консумират и потенциометъра няма да им влияе. Възможно е, дори и много вероятно, да нямаш равномерна подсветка на таблото, заради насочената светлина от светодиодите и сруктурата на световодите. Я по-добре си остави крушките, да ти е мирна главата :D п.п. Индикацията за акумулатора/алтернатора задължително трябва да е с крушка В противен случай няма да ти работи алтернатора.
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #7
              Доста теми разгледах и нещо май и аз взимам да се отказвам от подмяната на крушките с диоди.Тези на индикациите няма да ги пипам,но за подсветката може и да си поиграя малко :D Най-много да взема да ги подменя за всеки случай с нови,поне да знам,че ще са качествени.На Осрам или Филипс примерно,стига да намеря,че и идея си нямам къде да ги търся.Преди като питах за пепелника навсякъде имаше само 1,5 вата.Никой не беше чувал даже за 1.2 вата и ме гледаха като извънземен.А това последното не го разбрах?! :
              Dido_Lyubenov написа:
              Индикацията за акумулатора/алтернатора задължително трябва да е с крушка В противен случай няма да ти работи алтернатора.
              Fiat 1.4 12V
              Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
              Да си втори значи да си първи сред загубилите.
              Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

              Коментар


                #8
                valentino321 написа:
                Доста теми разгледах и нещо май и аз взимам да се отказвам от подмяната на крушките с диоди.Тези на индикациите няма да ги пипам,но за подсветката може и да си поиграя малко :D Най-много да взема да ги подменя за всеки случай с нови,поне да знам,че ще са качествени.На Осрам или Филипс примерно,стига да намеря,че и идея си нямам къде да ги търся.Преди като питах за пепелника навсякъде имаше само 1,5 вата.Никой не беше чувал даже за 1.2 вата и ме гледаха като извънземен.А това последното не го разбрах?! :
                Dido_Lyubenov написа:
                Индикацията за акумулатора/алтернатора задължително трябва да е с крушка В противен случай няма да ти работи алтернатора.
                През тази крушка се захранва възбушдащата намотка в ротора при стартиране на ДВГ. След това вече алтернатора си произвежда ток за зарядка и за възбуждащата намотка, за това и крушката угасва. Като сложиш светодиод на нейно място, няма да минава достатъчно ток за да "събуди" алтернатора първоначално и няма да ти зарежда. Това е с две думи набързо обяснено.
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #9
                  Ето ти една интересна тема за осветление на километража .Дидо сигурен ли си в това което казваш за лампата на алтернатора? Защото при мен (и не само) е диод запоен на платката. На по-старите коли сигурно е така.Всъщност не виждам защо Валентино, въобще трябва да пипа индикаторните крушки/диоди.
                  00' Bravo 105 JTD

                  Коментар


                    #10
                    кола

                    Много хубаво ама сигурно човека няма да се справи да стане хубаво особена с махането на стрелките и почистването на циферблата нали иначе свети в зелено или в жълто
                    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                    Коментар


                      #11
                      valentino321 написа:
                      Доста теми разгледах и нещо май и аз взимам да се отказвам от подмяната на крушките с диоди.Тези на индикациите няма да ги пипам,но за подсветката може и да си поиграя малко :D Най-много да взема да ги подменя за всеки случай с нови,поне да знам,че ще са качествени.На Осрам или Филипс примерно,стига да намеря,че и идея си нямам къде да ги търся.Преди като питах за пепелника навсякъде имаше само 1,5 вата.Никой не беше чувал даже за 1.2 вата и ме гледаха като извънземен.А това последното не го разбрах?! :
                      Dido_Lyubenov написа:
                      Индикацията за акумулатора/алтернатора задължително трябва да е с крушка В противен случай няма да ти работи алтернатора.
                      Всичко по таблото ми е със светодиоди.Включително и лампата за динамото.Подсветката съм я направил с по 2 светодиода(с повишено излъчване бяло) на цокъл през 650 оМ...Индикациите са през 1коМ...Нямам ядове със зареждането.Всичко си работи перфектно на 100% вече година и кусур.....
                      FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила

                      Коментар


                        #12
                        Пуснал си му 3 пъти по-малък ток. Щом успява да тръгне - добре. Не съм ровил в документациите за алернаторите, но със 6 пъти по-малък ток - ако е с един светодиод, малко съм скептичен относно заработването на алтернатора.
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #13
                          Dido_Lyubenov написа:
                          През тази крушка се захранва възбушдащата намотка в ротора при стартиране на ДВГ. След това вече алтернатора си произвежда ток за зарядка и за възбуждащата намотка, за това и крушката угасва. Като сложиш светодиод на нейно място, няма да минава достатъчно ток за да "събуди" алтернатора първоначално и няма да ти зарежда. Това е с две думи набързо обяснено.
                          Това тотално ме отказва да сменям индикаторните ламБички :D Ще експериментирам само с тези от подсветката и ако постигна добър ефект ще ги направя диодни.Те поне са само 4 броя.Не искам да се заигравам в експерименти толкова много,а и файдата не е голяма.Няма да трия зелената подсветка,защото така или иначе цялата кола вътре свети в зелено - централната конзола(вече с диоди),стереото,копчетата за ел.стъклата.Няма смисъл километража да е друг цвят,а и зеленото ми харесва.Ама остана въпроса откъде да си купя крушки по 1.2 вата без в магазина да ме гледат като индианец компютър и да ми казват,че такива няма,имало само по 1,5 вата.На баба им фърчилото няма,ама има и аз даже си бях купил преди за пепелника(преди да го направя и него с диод),обаче..........забравих откъде Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 Yellow_Flash_Colorz_PDT_32 Някой може ли да даде жокер,ако може да са маркови(тунгсрам,осрам,филипс).Даже съм си купил Осрам като гледам,ама пуста деменция Yellow_Flash_Colorz_PDT_33 ,сигурно е от много и сега имам само една такава,която не си спомням откъде съм взел.
                          Fiat 1.4 12V
                          Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                          Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                          Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                          Коментар


                            #14
                            Има ги бе, тръгни по магазините за авточасти. Това си е често срещана мощност. В Дианабад ми извадиха една тава преди време да си избирам за подсветката на километража, имаше от 1.2, 1.5, 1.8, 2.0 вата... Има ги със сигурност.Пробвай в магазин Алфа лайт, също в Дианабад, зад Крос 3. Цъкни го в Гугъла за адрес и телефон. Там има всякакви автолампички

                            Коментар


                              #15
                              И 1,5 W може да сложиш без никакво притеснение. Само трябва всички да са с еднаква мощност, за да няма по- светли и по-тъмни зони, както и да не свтят с различна яркост индикаторните лампи.
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар

                              Working...
                              X