Решил съм да направя с диоди и последната "недиодизирана" светлина в колата - осветлението на таблото с километража.Свалих го и видях на какви цокълчета са закрепени крушките.Засега обмислям дали да купя готови , ама са по 1.50 лв едната (15 броя са и нещо не си е оферта ) , та май ще ги преустройвам самоделно Забелязах,че на няколко места изобщо не са поставени цокли с крушка и така трябва да бъде - например за еърбега,подгряването на свещите при дизела,турбо.Дотук добре.Тези не трябва да ги има.Но има място за индикация на отворена врата и там също нямам.Има индикация за "стоп" (нарисувани са две крушки) и там също нямам.Има някаква червена точка дето нищо не пише на нея за какво е дори не знам- там също няма(просто точка).Въпроса ми е ако сложа цокълчета с крушки на местата за индикация на отворена врата дали ще работят?И другият въпрос - каква е тази индикация "стоп" с нарисувани две крушки и каква е тази индикация с червената "точка"
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Крушки табло на Браво
Collapse
X
-
Re: кола
kluchar написа:Сложи само на подсветката по ярки може да си ги направиш има хубави по магазините а на другите може и да не са толкова ярки че ще те дразниFiat 1.4 12V
Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
Да си втори значи да си първи сред загубилите.
Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене
Коментар
-
кола
Точката не е ли при показанията на бензина като е на резерва.Иначе за вратата би трябвало да свети и тя . Може да им сложиш на индикациите светодиоди но да не са много ярки нали знаеш че трябва да има и съпротевление .Тук има кое какво е http://forum.fiat-bg.org/files/1_650_168_169.jpg
Коментар
-
Не тази точка е до индикацията за акумулатор,масло и т.н. от тези червените индикации в долният край.Ама никъде не намирам за какво е .Е те там нямам фасунга ,а и на вратите също,както и на онова с двете стопчета.Ако сложа за вратите примерно ще работи ли или е за други модификации.Fiat 1.4 12V
Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
Да си втори значи да си първи сред загубилите.
Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене
Коментар
-
При различните модификации се използват различни светлинни индикатори на таблото. За да има индикация за всяка врата по отделно, като и за стоповете и габаритите, трябва да имаш контролер който да следи за тези неща - отделно ЕКУ за целта + още няколко функции. Индикациите със стоповете са за изгоряла крушка на ляв и десен стоп и задните габарити - за всяко по отделно. За отворена врата - за всяка една по отделно, също трябва да имаш този модул за да ти дава вярна информация. На тези индикатори, както и на еърбега, ABS, code и още някои важни индикатори, фабрично са поставени светодиоди. Няма да ти светнат повече индикации, ако поставиш крушки и там където не са поставени фабрично. Препоръчвам ти, ако все пак решиш да смениш крушките със светодиоди, да си ги направиш сам, като използваш светодиоди с еднаква светлина ( имат различни отенъци въпреки че са все бели ) и поставиш на всеки светодиод резистор 680 Ом , тъй като тези дето ги продават са с 300 Ом и горят като пуканки. Имай предвид, че със светодиоди няма да може да променяш интензитета на светлината от потенциометъра в дясно от волана.Ще светят с постоянна яркост, заради малкия ток който консумират и потенциометъра няма да им влияе. Възможно е, дори и много вероятно, да нямаш равномерна подсветка на таблото, заради насочената светлина от светодиодите и сруктурата на световодите. Я по-добре си остави крушките, да ти е мирна главата :D п.п. Индикацията за акумулатора/алтернатора задължително трябва да е с крушка В противен случай няма да ти работи алтернатора.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Доста теми разгледах и нещо май и аз взимам да се отказвам от подмяната на крушките с диоди.Тези на индикациите няма да ги пипам,но за подсветката може и да си поиграя малко :D Най-много да взема да ги подменя за всеки случай с нови,поне да знам,че ще са качествени.На Осрам или Филипс примерно,стига да намеря,че и идея си нямам къде да ги търся.Преди като питах за пепелника навсякъде имаше само 1,5 вата.Никой не беше чувал даже за 1.2 вата и ме гледаха като извънземен.А това последното не го разбрах?! :Dido_Lyubenov написа:Индикацията за акумулатора/алтернатора задължително трябва да е с крушка В противен случай няма да ти работи алтернатора.Fiat 1.4 12V
Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
Да си втори значи да си първи сред загубилите.
Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене
Коментар
-
valentino321 написа:Доста теми разгледах и нещо май и аз взимам да се отказвам от подмяната на крушките с диоди.Тези на индикациите няма да ги пипам,но за подсветката може и да си поиграя малко :D Най-много да взема да ги подменя за всеки случай с нови,поне да знам,че ще са качествени.На Осрам или Филипс примерно,стига да намеря,че и идея си нямам къде да ги търся.Преди като питах за пепелника навсякъде имаше само 1,5 вата.Никой не беше чувал даже за 1.2 вата и ме гледаха като извънземен.А това последното не го разбрах?! :Dido_Lyubenov написа:Индикацията за акумулатора/алтернатора задължително трябва да е с крушка В противен случай няма да ти работи алтернатора.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Ето ти една интересна тема за осветление на километража .Дидо сигурен ли си в това което казваш за лампата на алтернатора? Защото при мен (и не само) е диод запоен на платката. На по-старите коли сигурно е така.Всъщност не виждам защо Валентино, въобще трябва да пипа индикаторните крушки/диоди.
Коментар
-
valentino321 написа:Доста теми разгледах и нещо май и аз взимам да се отказвам от подмяната на крушките с диоди.Тези на индикациите няма да ги пипам,но за подсветката може и да си поиграя малко :D Най-много да взема да ги подменя за всеки случай с нови,поне да знам,че ще са качествени.На Осрам или Филипс примерно,стига да намеря,че и идея си нямам къде да ги търся.Преди като питах за пепелника навсякъде имаше само 1,5 вата.Никой не беше чувал даже за 1.2 вата и ме гледаха като извънземен.А това последното не го разбрах?! :Dido_Lyubenov написа:Индикацията за акумулатора/алтернатора задължително трябва да е с крушка В противен случай няма да ти работи алтернатора.FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила
Коментар
-
Пуснал си му 3 пъти по-малък ток. Щом успява да тръгне - добре. Не съм ровил в документациите за алернаторите, но със 6 пъти по-малък ток - ако е с един светодиод, малко съм скептичен относно заработването на алтернатора.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:През тази крушка се захранва възбушдащата намотка в ротора при стартиране на ДВГ. След това вече алтернатора си произвежда ток за зарядка и за възбуждащата намотка, за това и крушката угасва. Като сложиш светодиод на нейно място, няма да минава достатъчно ток за да "събуди" алтернатора първоначално и няма да ти зарежда. Това е с две думи набързо обяснено.Fiat 1.4 12V
Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
Да си втори значи да си първи сред загубилите.
Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене
Коментар
-
Има ги бе, тръгни по магазините за авточасти. Това си е често срещана мощност. В Дианабад ми извадиха една тава преди време да си избирам за подсветката на километража, имаше от 1.2, 1.5, 1.8, 2.0 вата... Има ги със сигурност.Пробвай в магазин Алфа лайт, също в Дианабад, зад Крос 3. Цъкни го в Гугъла за адрес и телефон. Там има всякакви автолампички
Коментар
-
И 1,5 W може да сложиш без никакво притеснение. Само трябва всички да са с еднаква мощност, за да няма по- светли и по-тъмни зони, както и да не свтят с различна яркост индикаторните лампи.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар