Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Не свети лампата на акумулатора

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Не свети лампата на акумулатора

    Здравейте на всички, тези дни сменях скоростна кутия и тази вечер най-после закачиш всичко и запалих аз колата, всичко ОК, направи ми впечетление, че не ми свети лампата на акумулатора, и когато дам на контакт и когато запаля, както и да е не обърнах внимание и отидох малко да се повоза, скоростите сега са ми супер влизат cи лесно, обаче след известно време забелязах, че фаровете почнаха много слабо да светят (почти бяха огаснали), таблото почна много слабо да свети, колата започна да привърпва сякаш не и стига горивото, отидох на бензиностанцията и сипах гориво, обаче никаква промяна и не след дълго фиата огасна и до там Стартера изобщо не иска да го завърти. Бутнахме колата да запали на скорост и със адски мъки успях да се добера до нас, направи ми впечетление, че като мина на габарит и колата не гасне, дали е възможно да е генератора, или ако е той трябва да ми свети лампата за акумулатора, а на мен не ми свети ... Някакви идеи
    Теоритиците си лаят, голфа си върви!

    #2
    Провери си добре кабелите-вероятно имаш хлабава връзка някъде или се губи масата. Провери и предпазителите. А може и генератора да е повреден. С волтметър може да го тестваш.
    SEAT Leon Cupra 300
    Triumph Street Triple 765 R

    Коментар


      #3
      VooDoo написа:
      Провери си добре кабелите-вероятно имаш хлабава връзка някъде или се губи масата. Провери и предпазителите. А може и генератора да е повреден. С волтметър може да го тестваш.
      Още вчера зачистих кабелите на акумулатора и масата долу на скоростната кутия, никаква промяна, какво може да се е скапало на генератора, диодния блок ли ? Не трябва ли да свети лампата на акумулатора постоянно ако се е прецакал генератора ?
      Теоритиците си лаят, голфа си върви!

      Коментар


        #4
        Докато не светне лампата, няма да заработи и генератора ! Тя дава пусковия ток за електрониката и възбуждащата намотка при стартиране. Вероятни причини - откачен кабел от алтернатора, изгоряла крушка в таблото или по-малко вероятното - бушон, щом всичко друго си работи.
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          #5
          Dido_Lyubenov написа:
          Докато не светне лампата, няма да заработи и генератора ! Тя дава пусковия ток за електрониката и възбуждащата намотка при стартиране. Вероятни причини - откачен кабел от алтернатора, изгоряла крушка в таблото или по-малко вероятното - бушон, щом всичко друго си работи.
          Значи дори ако изгори лампичката в таблото която е 1,2W няма как да заработи Колега сигурен ли си в това ? Къде трябва да се намира този бушон на генератора, защото аз лично не се сещам типото да има такъв, Отпреде в двигателния отсек има два по 10 ампера, единия беше за бензиновата помпа, другия не го знам за какво е, отдоло под волата единствения бушон който не знам за какво е първият (SERVICE) и е 10 ампера ...
          Теоритиците си лаят, голфа си върви!

          Коментар


            #6
            Valiosport написа:
            Dido_Lyubenov написа:
            Докато не светне лампата, няма да заработи и генератора ! Тя дава пусковия ток за електрониката и възбуждащата намотка при стартиране. Вероятни причини - откачен кабел от алтернатора, изгоряла крушка в таблото или по-малко вероятното - бушон, щом всичко друго си работи.
            Значи дори ако изгори лампичката в таблото която е 1,2W няма как да заработи Колега сигурен ли си в това ? Къде трябва да се намира този бушон на генератора, защото аз лично не се сещам типото да има такъв, Отпреде в двигателния отсек има два по 10 ампера, единия беше за бензиновата помпа, другия не го знам за какво е, отдоло под волата единствения бушон който не знам за какво е първият (SERVICE) и е 10 ампера ...
            Да, сигурен съм в това ! Не знам на Типо -то къде са му бушоните, и едва ли ще има бушон само за алтернатора. Ако е изгорял бушон, би трябвало и още нещо да не работи, поне според мен. На алтернатора трябва да отиват 2 кбела - един силов по кйто излиза тока от алтернатора и отива към инсталацията, и един за сигнализация и първоначлно възбуждане. Как работи : като дадеш на контакт, тръгва захранване през контролната лампа на таблото към възбуждащата намотка. Когато стартираш ДВГ, започва да се върти и ротора на алтернатора. Тока през контролната лампа е достатъчен за да започне генериране на ток от алтернатора. Щом веднъж започне да генерира ток, от статорната намотка тока се използва освен за зареждане през единия диоден мост, и за възбуждащата намотка през втори диоден мост. Щом започне да произвежда ток, се получава напрежение + 12 волта едновременно на двата извода на контролната лампа на таблото и тя изгасва. Когато няма ток от статорната намотка, на този извод на лампата, който отива към алтернатора се получава маса и лампата свети. Има и един диод в таблото, последователно на контролната лампа за да не връща ток на обратно. Той също може да създава проблем. Според мен, като си пипал покрай скоростната кутия, най-вероятно си откачил кабела от таблото към алтернатора без да разбереш. Огледай и двата кбела, почисти контактите и провери дали има добра маса на корпуса на алтернатора. Ако всичко по кабелите е наред, като дадеш на контакт и допреш тънкия кабел който е за възбущата намотка към маса, лампата на таблото трябва да светне На този кабел няма ток когато не си на контакт На силовия има постоянно ток от акумулатора, независимо дали е на контакт колата или не Внимавай да не ги объркаш, че ако замасиш акумулатора, може да стане голяма беля п.п. Ако всичко по инсталацията е наред, провери четките и колектора на алтернатора. Ако и там всичко е наред, остава да е изгорял ротора или електронния модул - релето за зареждане, въпреки че би трябвало да свети лампата ако е скапано релето.
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #7
              ще има голяма искра :D значи колега, както са ти казали на алтернатора има едно тънко кабелче проследи го, според мен проблема е в него
              Брава 1.6

              Коментар


                #8
                И още нещо да кажа - няма бушон за алтернатора. Първоначлно за да заработи, както вече писах, му е достатъчен тока през лампата, а тя се захранва през бушона за таблото. Тоест, ако е бушон, таблото също няма да работи.
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #9
                  Dido_Lyubenov написа:
                  И още нещо да кажа - няма бушон за алтернатора. Първоначлно за да заработи, както вече писах, му е достатъчен тока през лампата, а тя се захранва през бушона за таблото. Тоест, ако е бушон, таблото също няма да работи.
                  Благодаря ти колега за изчерпателните отговори, сега ще ида да си прибера старата кутия и ще прегледам кабелчето и лампичката. А има ли вероятност да е от датчика на километража, защото новата кутия е за датчик с жило а моето табло си е дигитално, всичко по таблото си ми работи, само километража стои на нула ?
                  Теоритиците си лаят, голфа си върви!

                  Коментар


                    #10
                    Километража няма общо с лампата на алтернатора. Няма ли начин да прехвърлиш само датчика от старата кутия на новата ? Само гледай да са еднакви двата червяка, че иначе става голямо мазало.
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #11
                      Dido_Lyubenov написа:
                      Километража няма общо с лампата на алтернатора. Няма ли начин да прехвърлиш само датчика от старата кутия на новата ? Само гледай да са еднакви двата червяка, че иначе става голямо мазало.
                      Ами като отвия моя датчик ще видя дали е същия червяка, дано да е същия, че иначе оставам без километраж Вчера го мъчих с гаечния ключ и никакви признаци да се отвива, пръсках със спрей против ръжда, днес ще пробвам с гедория, дано да може да влезе ...
                      Теоритиците си лаят, голфа си върви!

                      Коментар


                        #12
                        Проблема е решен колеги, кабелчето което отива в генератора (тънкото) се беше разместило, лампата на акумулатора си светна и вече всичко е ок, колата си работи хубаво, датчика също стана вече и километраж си имам. Благодаря на всички които помогнаха
                        Теоритиците си лаят, голфа си върви!

                        Коментар


                          #13
                          Valiosport написа:
                          Проблема е решен колеги, кабелчето което отива в генератора (тънкото) се беше разместило, лампата на акумулатора си светна и вече всичко е ок, колата си работи хубаво, датчика също стана вече и километраж си имам. Благодаря на всички които помогнаха
                          Е-е-е браво че реши проблема Остава само да минеш през бул, България с яка музика градски
                          Fiat palio 1.7td

                          Коментар


                            #14
                            betuk написа:
                            Valiosport написа:
                            Проблема е решен колеги, кабелчето което отива в генератора (тънкото) се беше разместило, лампата на акумулатора си светна и вече всичко е ок, колата си работи хубаво, датчика също стана вече и километраж си имам. Благодаря на всички които помогнаха
                            Е-е-е браво че реши проблема Остава само да минеш през бул, България с яка музика градски
                            Минавам си аз редовно, но предимно вечер Сега с новия усилвател направо не смея да осиля над половината
                            Теоритиците си лаят, голфа си върви!

                            Коментар


                              #15
                              Valiosport написа:
                              betuk написа:
                              Valiosport написа:
                              Проблема е решен колеги, кабелчето което отива в генератора (тънкото) се беше разместило, лампата на акумулатора си светна и вече всичко е ок, колата си работи хубаво, датчика също стана вече и километраж си имам. Благодаря на всички които помогнаха
                              Е-е-е браво че реши проблема Остава само да минеш през бул, България с яка музика градски
                              Минавам си аз редовно, но предимно вечер Сега с новия усилвател направо не смея да осиля над половината
                              До 22,00h можеш да надуваш колкото си искаш, но след тоя час не можеш,вече влиза в сила наредбата на общината, и най-много да си изпросиш някой акт от полицаите! :D
                              Fiat palio 1.7td

                              Коментар

                              Working...
                              X