Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

отпление на седалки за брава

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    отпление на седалки за брава

    Здравейте, имам една идея, съпътствана с няколко въпроса след това. Намерих си в един сайт подложки за отопление на седалките, но са го направили хорицата със захранване от запалката и ако искам да затопля предните седалки едновременно, шансът не е на моя страна. Аз искам да си ги вържа на постоянна инсталация(иначе подгревите си имат свой собствени копчета за вкл/изкл). Та на въпроса - как да си пусна инсталацията точно, трябва ли тези работки да минават през някакво реле или става с директно връзване от акумулатора, като задължително се сложи някакъв бушон от около 10-15А(защото по непотвърдено инфо, консумацията на всеки един от подгревите била около 5-6А) и ако си трябва реле - какво точно да е то. Ако някой си има на идея как точно да го скалъпя, без да си запаля колата - да споделя. Благодаря Ви предварително
    vasilaki87
    FIAT BRAVA - 1.6 16V - 103HP - 11.1995 г.

    #2
    За бушона ДА трябва да го има, но релето обикновено се слага да разтовариш ключа, та зависи какъв ключ ще използваш, ако отговаря на ампеража не ти трябва реле.
    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

    Коментар


      #3
      ами става въпрос за това http://www.redline-tuning.com/magazi...a-sedalka.html и ще му използвам неговите копчета, просто искам да си има изградена инсталация, а не постоянно да го боцкам в запалката
      vasilaki87
      FIAT BRAVA - 1.6 16V - 103HP - 11.1995 г.

      Коментар


        #4
        Изведи си инсталация от захранването на запалката през тунела на скоростния лост и ръчната и си сложи изводи някъде в страни на тунела, можеи бутоните да си монтираш
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          #5
          Ами бушона на запалката ще издържи ли това напрежение или да взема да си турна един бушон след запалката от 10А за всеки случай?
          vasilaki87
          FIAT BRAVA - 1.6 16V - 103HP - 11.1995 г.

          Коментар


            #6
            Ето какво сътворих миналата зима: Калъфа е същият като този който си дал на сайта, на FK Automotive. С два степена на отопление е, което е хубаво.Относно изработката, взех ток от запалката, като за всяка седалка той минава през 5А бушон. До колкото си спомням на втора степен му даваха 40W мощност на нагревателя, така че се обезмисли и слагането на релета за копчетата. Също си взех двуцветни диоди, и малко резистори. Също термосвиваем шлаух, кабелни обувки, малко кабели, и около 3-4 часа работа свързване, запояване и т.н. Тъпото е, че не го довърших. Просто изведох двата кабела от двете страни на подлакътника, като следващото което исках да направя е да съблека седалките, да разпоря калъфите и да монтирам нагревателите вътре, като тази процедура е описана в този PDF.Вместо това монтирах по една женска/мъжка букса с три извода, и слагам и свалям калъфа когато си искам, и на коя страна си искам . И честно да кажа, в момента не ми се занимава. Единственото хубаво е, че запалката ми е свободна, и не ми се мотаят кабели около скоростният лост. Дойде ли студа, слагам калъфа, бодвам го в "контакта", и си свиркам.
            00' Bravo 105 JTD

            Коментар


              #7
              Е за това говорех ппреди малко
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар


                #8
                ееее човек, станало е мозък. И аз моята така ще направя, само трябва да си намеря такива копчета - иначе замисъла ми е подобен. Мерси много за инфото
                vasilaki87
                FIAT BRAVA - 1.6 16V - 103HP - 11.1995 г.

                Коментар


                  #9
                  nikolce, по същият начин си го направих, но за разлика от теб ползвам 4 диода. Имам само един проблем - като пробвам копчетата без нагревателите, диодите си светят според позицията на ключа, но когато свържа и нагревателите, както и да го вкл., все светват диодите и за двете позиции - за слабо и за силно затопляне. На какво може да се дължи това
                  vasilaki87
                  FIAT BRAVA - 1.6 16V - 103HP - 11.1995 г.

                  Коментар


                    #10
                    Ха, нямам си на идея защо така. Сигурно нещо от свързването. Можеш ли да пуснеш примерна схема как си ги вързал. В "Paint" можеш да я нарисуваш.
                    00' Bravo 105 JTD

                    Коментар


                      #11
                      В средата влиза +, на двата края излиза + за първа и за втора степен. От клемата на + резистора с диода и се свързва с минуса. Предполага се, че ключът като се цъкне за първата или втората степен, си подава ток само към съответната страна, но не би трябвало да светват и 2-та диода, от което следва, че не мога да разбера на едно ли работи, на две ли, като го свържа към акумулатора и да е без нагревателите, диодите си светят както си трябва. Да не би вътре нещо да не е като хората
                      vasilaki87
                      FIAT BRAVA - 1.6 16V - 103HP - 11.1995 г.

                      Коментар


                        #12
                        Само дето нещо нещеше да се качи схемата
                        Прикачени файлове
                        vasilaki87
                        FIAT BRAVA - 1.6 16V - 103HP - 11.1995 г.

                        Коментар


                          #13
                          Да, и аз така съм ги вързал, само че резисторите ги сложих на масата, че много маймуни на клона. Хъмм, сигурно върща ток по другата верига, щом до ключа всичко е наред. А как си ги вързал към нагревателя? В смисъл махна ли оригиналното копче? Аз го отстраних напълно.Ето я и мойта "схема":
                          00' Bravo 105 JTD

                          Коментар


                            #14
                            абсолютно по твоят начин, само дето съм с едноцветни диоди, че не можах да намеря за момента двуцветни, иначе оригиналните копчета са клъцнати. А защо светят и двата диода - нямам логично обяснение, иначе седалките си се затоплят бомба
                            vasilaki87
                            FIAT BRAVA - 1.6 16V - 103HP - 11.1995 г.

                            Коментар


                              #15
                              Единственото логично обяснение е, че китаеца се е изхитрил, и след двойното копче всъщност кабела вътре е един. Два степена държки .Поне усещаш ли на едната степен да топли по-силно/по-слабо. При мен на 2-ра степен след известно време не се седи, особено пък ако съм с по-тънки дрехи.
                              00' Bravo 105 JTD

                              Коментар

                              Working...
                              X