Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мареа 1.6: Перката на радиатора не спира да работи - РЕШЕНО

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Мареа 1.6: Перката на радиатора не спира да работи - РЕШЕНО

    Здравейте. Става въпрос за перката на радиатора на мареа 1.6Днес реших да се поразходя до седемте рилски езера, и ми направи впечатление, че температурата на водата не минава дори средата. Изкачването е близо 13 км и е нормално поне да мине средата. Чух че перката работи на втора степен и си помислих, че заради това не загрява. Качих се до лифта, оставих колата и перката продължи да работи. Обикновено гасне след 2-3 минути, сега 15 минути перката не спря да работи и то на втора степен. Дадох на контакт, перката изгасна, извадих ключа, заключих колата, отдалечих се на 2 метара от нея и пак се включи на втора степен. Отключих, дадох контакт и перката пак спря., Температурата на охладителната течност беше отново под средата. Извадих ключа и след няма и 10 секунди пак се включи. Пак на контакт - пак загасна. Извадих клемите на акумулатора и окончателно спря да върти На връщане пак се пусна и не спря докато не се прибрах и не извадих отново клемите.Някакви идеи къде да търся проблема?

    #2
    датчика командващ перките или залепнало реле-намера се в горния ляв край на радиатора от към двигателя
    Bravo 1.9d 97г

    Коментар


      #3
      датчика командващ перката не е ли един реостат с 30 омово съпротивление? А това релел в модула с реостата ли се намира или е някъде другаде?

      Коментар


        #4
        Здравей, колега. И на мен ми го правеше тоя номер. Оказа се датчика на радиатора, не реостата а този от другата страна, той дава верига при определени гадуси, но понякога явно залепва и перката си работиУспех
        FIAT Marea ex
        FIAT Cinquecento 0.9i.e.S ex
        Alfa Romeo 147 1.9 JTDm

        Коментар


          #5
          Много ти благодаря! Утре ще го погледна и ще го напръскам с контактен спрей

          Коментар


            #6
            Не винаги проблема е в датчика.... управлението на вентилатора се управлява от компютъра.Ако Марийката има и климатик/климатрoнiк става съвсем друго. Послущай колегата nsn.
            Play Golf ,but not drive golf!!!
            Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
            C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

            Коментар


              #7
              Да, колата е с "полуавтоматичен климатик". Къде да търся този датчик, който командва перката? В модула, в който стои реостата за скоростите на перката или на друго място ?

              Коментар


                #8
                Схемата е така устроена , че трябва след подаване на сигнал от датчика да се включи перката, но сигнала отива в компютъра, после от компютъра отива сигнал към реле, което включва перката на съответната скорост. Когато не е включен климатроника перката се управлява от 2 релета , те се намират зад левия фар пред акумулатора в черна пластмасова кутийка , релетата са съответно едно червено и едно черно- 20 и 30 А . Когато е включен климатроника управлението става с реле което е 50 А (там сигнал от датчика не е нужен понеже перката се включва принудително дори на студен двигател за да охлади радиатора на климатроника и то само по сигнал на комютъра) това реле се намира на същото място, където и другите 2 по-малки релета. Най-лесно може да разбереш дали е датчика като го откачиш на работеща перка. Ако не спре да върти, то тогава отвори мястото където са релетата и ги прегледай дали не са нагорели и т.н.. Продължаването на работата на перката дори при изключен датчик НЕ ВИНАГИ означава , че той е повреден. Ако няма видими следи за нагар, провери релетата посредством измерване дали не са блокирали в постоянно затворено положение. Това става с измерване с мултицет или просто ако върти постоянно перката и извадиш релето и тя спре, то вероятно проблема е в релето. Най-точно въпреки всичко става с мултицет. Моя съвет е да погледнеш първо релетата , датчиците аз до колкото знам дефектират по-рядко. Релета при подаване на напрежение трябва да ги чуваш как цъкат, ако не цъкат=коша.Дано съм помогнал. Успех !
                Play Golf ,but not drive golf!!!
                Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
                C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

                Коментар


                  #9
                  Първо и най-важно е колегата да каже дали колата има температурен датчик горе вляво на радиатора, или няма, както и датчик на термостата с два или с три кабела. Защото жиците са съвсем различни при единия и при другия тип система. Дълбоко се съмнявам да има трето реле за управление на перката, особено щом колата е с по-новия модел климатик. При него всички датчици информират компютъра, а той включва бавна, или бърза степен чрез двете релета пред акумулатора, без значение дали нуждата е висока температура на антифриза или високо налягане в климатика. Освен това, може да има проблем в клемореда на ключа, но пак е важно да се знае с коя инсталация е колата. Ако е с новата и му давате съвети относно старата, лошо. Обратното - също лошо.

                  Коментар


                    #10
                    Здравейте. Благодаря за изчерпателните отговори. Проблемът е решен. Започнах с релетата, и стигнах до температурния датчик. Релетата бяха ОК. Оказа се датчикът. Първо него подозирах, но вчера попаднах на една тема в итауто, където въпросния датчик беше маркиран с цена 75 лв и затова то одтавих за последно (от психологическа гледна точка :D). От споменатата цена, получих лек гърч, но преглътнах информацията :D Видя ми се супер нереалистично, но като зная колко платих за нов термостат, реших че е нормално :D Извадих буксата от датчика, вързах клемите към акумулатора и перката не въртеше - върнах буксата за датчика и перката тръгна отново. В кварталните авточасти си взех нов датчик вернет за 15лв, смених го и нещата се оправиха.

                    Коментар


                      #11
                      Ново питане

                      Да попитам и в тази темаФиат 1,6 16,97г метален колектор с два датчика на термостата и един на радиатора.При кратко каране и загасяне на автомобила перката продължава да върти известно време, без колата да е достигнала нужната температура за включване. При нас перката си изключва и явно нещо я бърка и я включва като си мисли, че водата е по-топла. Явно датчика, но кой точно я управлява перката?Колата се кара на къси разстояние и след поредното пускане на перката без нужда АБ е паднал под прага 9.6 волта.Към какво да се насоча?-датчик на радиатора- ако някой знае какви стойности/съпротивления трябва да показва?-датчик за ЕКУ на термостата, също ако някой може да помогне със стойностите му?-релета? Сега отивам да ги проверя, но преди време като оправях първа степен ги смазвах и почиствах.Ще се радвам на съвети и насоки.Поздрави
                      Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                      Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                      Коментар


                        #12
                        При кратко каране и загасяне на автомобила перката продължава да върти известно време
                        Не се разбира кога се пуска обаче?
                        FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                        FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                        FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                        FIAT UNO 1.5

                        Коментар


                          #13
                          След загасяне на автомобила.

                          От 13.05.2016Веднага след загасяне на автомобила се чува, че се запуска. При даване на контакт мисля, че веднъж-два пъти е спирала.Но като знам, че си спира не му обръщах внимание.Колата е кара жена и не мога да бъда по-конкретен. Сега се заех да проверявам по-обстойно.И аз мислих, че след загасяне на автомобила температурата се покачва малко или много, но и при не отворил термостат напълно и хладен радиатор, почнах да се замислям за проблем и неточни данни към управлението на перката.Сега проверих релетата в черната кутийка до АБ.Има общо три1.Малко правоъгълно, 20А -си сработва нормално2. квадратно черно мисля е 30А -си сработва нормално 3.И едно бяло.Вътре не е с намотки, ми има няква схема с транзистор и кондензатори и докато го тествах не знам, дали не го прецаках нещо.Не се чуваше цъкане при докосване на изводите, а по едно време изпуши отвътре. Като го отворих, единия керамичен кондензатор беше пробил, смених го и дано да няма друго повредено в него. Не го знам за какво е това реле, ако някой подскаже...Как ги мразя тея електрически проблеми. Сега ще видя датчиците какви съпротивления дават на околна температура около 20 градуса. Този на термостата с двете жички и тоя на радиатора с трите извода.ПоздравиРедакция 21:00 същия денТака,купих нов "син" датчик за радиатора-Vernet, 19лв от "Е%^%07".Смяната му нагледно лесна ми разказа играта, че всичко правя на улицата. Изполвзвах ключ "30" да развия и навия датчика, но препоръчвам дълбок "камък" от гедоре, който има. Или по-къс гаечен ключ.Източих антифриза първо в един лиген, като откачих долния дебел маркуч на радиатора.Отвива се капачката на разширителния съд и почти всичко си изтича или малко повече от половината.Използвах момента да отпуша и малкия маркуч за обезвъздушаването от термостата към разширителя. Все си мислех, че е запушен щуцера от термостата, та разглобих около него и го развих. От единия край е около 4мм, а натам става 2мм. Пуснах му една бургия и си стана еднакво. Но като духнах през маркучлето му към разширителя-запушено. Оказа се, че в корпуса на дросела, нали има снадка и като прокарах отверка със същия диаметър през нея, излезна една "луканка" четири санта дълга полепи оттам.Сега водата си циркулира нормано и не помня, откога водата в разширителя е вряла и виждам да излиза антифриз от малкия маркуч.След смяната на датчика и профилактиката на маруча си събрах нещата, свалих АБ от зарядното и запалих. На място колата си вървя към 20 мин до вклчването на перката, малко след средата според уреда на таблото. Мисля, че е първа степен, понеже не е много шумно, а и спря в рамките на 10 секунди.Изчаках да се пусне още един-два пъти. Процедурата я правих на отвита капачка, за да мога да долея вода при нужда, като отвори термостата, но утре ще видя има ли всъщност нужда.-Имаше, от "MIN до "MAX, малко,, което се е разляло по земята от оттичането по маркучите.За сега това, утре сутрин с майка ми ще ходим сутринта по работа из града и като се приберем ще видим колата пак ли се е държала както до сега.Към момента, макар и да беше добре загряла, като извадих ключа преката не завъртя да доохлади.Ако всичко е нормално, ще се окаже същият проблем като на колегата- прецакан син датчик на радиатора.Последна редакция: 14/05/2016Проблема и при нас е решенЯвно термопластините в датчика са се прецакали с времето. След смяната му вчера, обезвъдсушаване и отпушване на тръбичката към разш. съд, днес врътнахме 20км градско с поредица спирания и перката не се пускаше след гасене на двигателя. Стрелката на таблото преминаваше средата и след достигане на 2-3 мм над нея се пуска първа степен, най-често докато чакаш на стопа или паркиране.За мен проблема е решен.
                          Прикачени файлове
                          Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                          Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                          Коментар

                          Working...
                          X