Здравейте. Става въпрос за перката на радиатора на мареа 1.6Днес реших да се поразходя до седемте рилски езера, и ми направи впечатление, че температурата на водата не минава дори средата. Изкачването е близо 13 км и е нормално поне да мине средата. Чух че перката работи на втора степен и си помислих, че заради това не загрява. Качих се до лифта, оставих колата и перката продължи да работи. Обикновено гасне след 2-3 минути, сега 15 минути перката не спря да работи и то на втора степен. Дадох на контакт, перката изгасна, извадих ключа, заключих колата, отдалечих се на 2 метара от нея и пак се включи на втора степен. Отключих, дадох контакт и перката пак спря., Температурата на охладителната течност беше отново под средата. Извадих ключа и след няма и 10 секунди пак се включи. Пак на контакт - пак загасна. Извадих клемите на акумулатора и окончателно спря да върти На връщане пак се пусна и не спря докато не се прибрах и не извадих отново клемите.Някакви идеи къде да търся проблема?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Мареа 1.6: Перката на радиатора не спира да работи - РЕШЕНО
Collapse
X
-
Схемата е така устроена , че трябва след подаване на сигнал от датчика да се включи перката, но сигнала отива в компютъра, после от компютъра отива сигнал към реле, което включва перката на съответната скорост. Когато не е включен климатроника перката се управлява от 2 релета , те се намират зад левия фар пред акумулатора в черна пластмасова кутийка , релетата са съответно едно червено и едно черно- 20 и 30 А . Когато е включен климатроника управлението става с реле което е 50 А (там сигнал от датчика не е нужен понеже перката се включва принудително дори на студен двигател за да охлади радиатора на климатроника и то само по сигнал на комютъра) това реле се намира на същото място, където и другите 2 по-малки релета. Най-лесно може да разбереш дали е датчика като го откачиш на работеща перка. Ако не спре да върти, то тогава отвори мястото където са релетата и ги прегледай дали не са нагорели и т.н.. Продължаването на работата на перката дори при изключен датчик НЕ ВИНАГИ означава , че той е повреден. Ако няма видими следи за нагар, провери релетата посредством измерване дали не са блокирали в постоянно затворено положение. Това става с измерване с мултицет или просто ако върти постоянно перката и извадиш релето и тя спре, то вероятно проблема е в релето. Най-точно въпреки всичко става с мултицет. Моя съвет е да погледнеш първо релетата , датчиците аз до колкото знам дефектират по-рядко. Релета при подаване на напрежение трябва да ги чуваш как цъкат, ако не цъкат=коша.Дано съм помогнал. Успех !Play Golf ,but not drive golf!!!
Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium
Коментар
-
Първо и най-важно е колегата да каже дали колата има температурен датчик горе вляво на радиатора, или няма, както и датчик на термостата с два или с три кабела. Защото жиците са съвсем различни при единия и при другия тип система. Дълбоко се съмнявам да има трето реле за управление на перката, особено щом колата е с по-новия модел климатик. При него всички датчици информират компютъра, а той включва бавна, или бърза степен чрез двете релета пред акумулатора, без значение дали нуждата е висока температура на антифриза или високо налягане в климатика. Освен това, може да има проблем в клемореда на ключа, но пак е важно да се знае с коя инсталация е колата. Ако е с новата и му давате съвети относно старата, лошо. Обратното - също лошо.
Коментар
-
Здравейте. Благодаря за изчерпателните отговори. Проблемът е решен. Започнах с релетата, и стигнах до температурния датчик. Релетата бяха ОК. Оказа се датчикът. Първо него подозирах, но вчера попаднах на една тема в итауто, където въпросния датчик беше маркиран с цена 75 лв и затова то одтавих за последно (от психологическа гледна точка :D). От споменатата цена, получих лек гърч, но преглътнах информацията :D Видя ми се супер нереалистично, но като зная колко платих за нов термостат, реших че е нормално :D Извадих буксата от датчика, вързах клемите към акумулатора и перката не въртеше - върнах буксата за датчика и перката тръгна отново. В кварталните авточасти си взех нов датчик вернет за 15лв, смених го и нещата се оправиха.
Коментар
-
Ново питане
Да попитам и в тази темаФиат 1,6 16,97г метален колектор с два датчика на термостата и един на радиатора.При кратко каране и загасяне на автомобила перката продължава да върти известно време, без колата да е достигнала нужната температура за включване. При нас перката си изключва и явно нещо я бърка и я включва като си мисли, че водата е по-топла. Явно датчика, но кой точно я управлява перката?Колата се кара на къси разстояние и след поредното пускане на перката без нужда АБ е паднал под прага 9.6 волта.Към какво да се насоча?-датчик на радиатора- ако някой знае какви стойности/съпротивления трябва да показва?-датчик за ЕКУ на термостата, също ако някой може да помогне със стойностите му?-релета? Сега отивам да ги проверя, но преди време като оправях първа степен ги смазвах и почиствах.Ще се радвам на съвети и насоки.ПоздравиFiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
След загасяне на автомобила.
От 13.05.2016Веднага след загасяне на автомобила се чува, че се запуска. При даване на контакт мисля, че веднъж-два пъти е спирала.Но като знам, че си спира не му обръщах внимание.Колата е кара жена и не мога да бъда по-конкретен. Сега се заех да проверявам по-обстойно.И аз мислих, че след загасяне на автомобила температурата се покачва малко или много, но и при не отворил термостат напълно и хладен радиатор, почнах да се замислям за проблем и неточни данни към управлението на перката.Сега проверих релетата в черната кутийка до АБ.Има общо три1.Малко правоъгълно, 20А -си сработва нормално2. квадратно черно мисля е 30А -си сработва нормално 3.И едно бяло.Вътре не е с намотки, ми има няква схема с транзистор и кондензатори и докато го тествах не знам, дали не го прецаках нещо.Не се чуваше цъкане при докосване на изводите, а по едно време изпуши отвътре. Като го отворих, единия керамичен кондензатор беше пробил, смених го и дано да няма друго повредено в него. Не го знам за какво е това реле, ако някой подскаже...Как ги мразя тея електрически проблеми. Сега ще видя датчиците какви съпротивления дават на околна температура около 20 градуса. Този на термостата с двете жички и тоя на радиатора с трите извода.ПоздравиРедакция 21:00 същия денТака,купих нов "син" датчик за радиатора-Vernet, 19лв от "Е%^%07".Смяната му нагледно лесна ми разказа играта, че всичко правя на улицата. Изполвзвах ключ "30" да развия и навия датчика, но препоръчвам дълбок "камък" от гедоре, който има. Или по-къс гаечен ключ.Източих антифриза първо в един лиген, като откачих долния дебел маркуч на радиатора.Отвива се капачката на разширителния съд и почти всичко си изтича или малко повече от половината.Използвах момента да отпуша и малкия маркуч за обезвъздушаването от термостата към разширителя. Все си мислех, че е запушен щуцера от термостата, та разглобих около него и го развих. От единия край е около 4мм, а натам става 2мм. Пуснах му една бургия и си стана еднакво. Но като духнах през маркучлето му към разширителя-запушено. Оказа се, че в корпуса на дросела, нали има снадка и като прокарах отверка със същия диаметър през нея, излезна една "луканка" четири санта дълга полепи оттам.Сега водата си циркулира нормано и не помня, откога водата в разширителя е вряла и виждам да излиза антифриз от малкия маркуч.След смяната на датчика и профилактиката на маруча си събрах нещата, свалих АБ от зарядното и запалих. На място колата си вървя към 20 мин до вклчването на перката, малко след средата според уреда на таблото. Мисля, че е първа степен, понеже не е много шумно, а и спря в рамките на 10 секунди.Изчаках да се пусне още един-два пъти. Процедурата я правих на отвита капачка, за да мога да долея вода при нужда, като отвори термостата, но утре ще видя има ли всъщност нужда.-Имаше, от "MIN до "MAX, малко,, което се е разляло по земята от оттичането по маркучите.За сега това, утре сутрин с майка ми ще ходим сутринта по работа из града и като се приберем ще видим колата пак ли се е държала както до сега.Към момента, макар и да беше добре загряла, като извадих ключа преката не завъртя да доохлади.Ако всичко е нормално, ще се окаже същият проблем като на колегата- прецакан син датчик на радиатора.Последна редакция: 14/05/2016Проблема и при нас е решенЯвно термопластините в датчика са се прецакали с времето. След смяната му вчера, обезвъдсушаване и отпушване на тръбичката към разш. съд, днес врътнахме 20км градско с поредица спирания и перката не се пускаше след гасене на двигателя. Стрелката на таблото преминаваше средата и след достигане на 2-3 мм над нея се пуска първа степен, най-често докато чакаш на стопа или паркиране.За мен проблема е решен.Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар