Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Направи си сам ДРЛ за без пари

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Направи си сам ДРЛ за без пари

    Докато се чудех колко кабели ще трябва да прекарвам като си купя модул ДРЛ начертах една елементарна схема на пейнта .Може да се ползва и реле за време -3-4 лева вместо обикновено реле ,в тоя случай фаровете ще се палят след определени секунди.Разбира се схемата има и недостатъци /при превключване на нормални къси за части от секундата първо ще светне единия фар и след това другия./но това е незначително забавяне.А най хубавото е че и двата фара ще светят на 50 процента от мощността си.Може да има и други недостатъци които аз в момента не виждам затова очаквам коментарите Ви.Ето и схемата.
    Прикачени файлове

    #2
    Да де, ама халогенната крушка ако не влезне в "халогенен" режим на работа изгаря в пъти по-бързо, в сравнение с нормална употреба.
    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

    Коментар


      #3
      Виж в оригиналния чертеж на модела - мисля, че ще захраниш задните светлини за мъгла без да искаш. Също така - мощността е равна на квадрата на напрежението върху съпротивлението, т.е. така увеличаваш съпротивлението два пъти, а напрежението е постоянно 14.4 В, но увеличаваш и консуматорите двойно. Така цялата система от двете последователни лампи ще има обща мощност 27-28 вата, с други думи мощността на всяка лампа ще е не 50%, а 25%. Като вземеш предвид това, че светимостта намалява експоненциално, а не линейно, може да се получи така че лампите да светят като габарити.С две думи: пробвай го на работната маса първо, но резултатите може би няма да ти харесат Ред.: Synthy, карам с един ДРЛ с ШИМ с 30% запълване. Днес смених лампа за 1 път от 4 г. Съмнявам се с тия 30 % да работи като халогенна. Но всичко е относително, може другата седмица пак да я сменя. Само опитът ще покаже.

      Коментар


        #4
        Synthy написа:
        Да де, ама халогенната крушка ако не влезне в "халогенен" режим на работа изгаря в пъти по-бързо, в сравнение с нормална употреба.
        Ти явно си мислиш че с оригиналните модули влизат лампите в халогенен режим.Това няма как да стане независимо от управлението на лампите/импулсно или не/ .Изисква се температура която не може да бъде достигната без лампата да свети на 100 процента мощност.

        Коментар


          #5
          Synthy написа:
          Да де, ама халогенната крушка ако не влезне в "халогенен" режим на работа изгаря в пъти по-бързо, в сравнение с нормална употреба.
          Халогенна крушка изгаря двойно по бързо от самото палене на крушката,а не от това че не е в "халогенен решим"....Не съм запознат с подробности защо е така.Заключението ми е на база практически опит.Преди много години работих за фирма която поддържаше дискотеките в Бургас(озвучение,светлинни ефекти и т.н.).Разработихме една проста схема за светлинните ефекти,при която халогенната лампа палеше на 120волта и след 3 сек. преминаваше на 220волта.Така лампите им държаха по 3-4 месеца.Инак се скапваха всеки месец.... Струва ми се че една халогенна лампа ако свети на 50%,ще носи по дълго време...
          FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила

          Коментар


            #6
            Гори при палене, защото тогава минава най-голям ток, това е ясно. Това е голям плюс на ДРЛ модул, който е с плавно палене и гаснене - удължава живота много.

            Коментар


              #7
              ogi28b написа:
              Виж в оригиналния чертеж на модела - мисля, че ще захраниш задните светлини за мъгла без да искаш. Също така - мощността е равна на квадрата на напрежението върху съпротивлението, т.е. така увеличаваш съпротивлението два пъти, а напрежението е постоянно 14.4 В, но увеличаваш и консуматорите двойно. Така цялата система от двете последователни лампи ще има обща мощност 27-28 вата, с други думи мощността на всяка лампа ще е не 50%, а 25%. Като вземеш предвид това, че светимостта намалява експоненциално, а не линейно, може да се получи така че лампите да светят като габарити.С две думи: пробвай го на работната маса първо, но резултатите може би няма да ти харесат Ред.: Synthy, карам с един ДРЛ с ШИМ с 30% запълване. Днес смених лампа за 1 път от 4 г. Съмнявам се с тия 30 % да работи като халогенна. Но всичко е относително, може другата седмица пак да я сменя. Само опитът ще покаже.
              Да ,прав си ,ще светят на 25 процента . Колкото до това дали няма да светне и нещо друго,няма да светне ,модулите ДРЛ подават напрежение на същото място /между релето и фаровете/. Аз разбира се ще осъществя схемата но все пак да попитам. Някой кара ли на 25 процента ДРЛ-ла и как е .Свети ли добре .

              Коментар


                #8
                ogi28b написа:
                Гори при палене, защото тогава минава най-голям ток, това е ясно. Това е голям плюс на ДРЛ модул, който е с плавно палене и гаснене - удължава живота много.
                Самоиндукция се нарича явлението, от което всъщност горят крушките. Един вид "самосветват" за момент Претоварват се, щото за спираловидни проводници и се получава този ефект, тъй неприятен за всички нас.
                "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                Коментар


                  #9
                  Самоиндукцията се използва в запалителните бобини А относно халогенните лампи то стартовия я им ток може да достигне до 10 пъти работния. Така че съпротивлението нараства с нагряване на жичката и ако се свържат последователно две лампи ще работят на повече от 25 % от мощността им, защото съпротивлението им е по-малко. Но как ще светят вече е добре да се пробва. А иначе и аз съм чел че почернявал балона, ако работи на под 80% от мощността а после се оправял бавно като се усилела лампата. Но и това трябва да се пробва. Иначе както бях писал 12 волтовите лампи са с по-дебела жичка и имат значително по-дълъг живот от тия за 220 V.
                  FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
                  FIAT Punto sx 75 '94

                  Коментар


                    #10
                    Е тя самоиндукцията възниква във всеки един проводник
                    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                    Коментар


                      #11
                      Synthy написа:
                      ogi28b написа:
                      Гори при палене, защото тогава минава най-голям ток, това е ясно. Това е голям плюс на ДРЛ модул, който е с плавно палене и гаснене - удължава живота много.
                      Самоиндукция се нарича явлението, от което всъщност горят крушките. Един вид "самосветват" за момент Претоварват се, щото за спираловидни проводници и се получава този ефект, тъй неприятен за всички нас.
                      Можем да поспорим.
                      04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                      Коментар


                        #12
                        Аз си монтирах на 124-ката едно реле със закъснение(от 1сек. до 8мин. - сам си го регулираш) + едно 30 амперово обикновенно реленце(че това на платката е малко слабичко и грее) и нямам никакви проблеми.Наложи ми се да прекъсна само плюса на копчето за фаровете и да захраня модулчето с плюс от контактния ключ(само при контакт) и да хвана маса отнякъде.Цялата гъзарийка ми струваще към 15лв с допълнителното реле и кабелните обувки.Най хубавото е че не променяш нищо по ел.системата на автомобила, а само забавяш плюса на фаровете.

                        Коментар

                        Working...
                        X