Докато се чудех колко кабели ще трябва да прекарвам като си купя модул ДРЛ начертах една елементарна схема на пейнта .Може да се ползва и реле за време -3-4 лева вместо обикновено реле ,в тоя случай фаровете ще се палят след определени секунди.Разбира се схемата има и недостатъци /при превключване на нормални къси за части от секундата първо ще светне единия фар и след това другия./но това е незначително забавяне.А най хубавото е че и двата фара ще светят на 50 процента от мощността си.Може да има и други недостатъци които аз в момента не виждам затова очаквам коментарите Ви.Ето и схемата.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Направи си сам ДРЛ за без пари
Collapse
X
-
Виж в оригиналния чертеж на модела - мисля, че ще захраниш задните светлини за мъгла без да искаш. Също така - мощността е равна на квадрата на напрежението върху съпротивлението, т.е. така увеличаваш съпротивлението два пъти, а напрежението е постоянно 14.4 В, но увеличаваш и консуматорите двойно. Така цялата система от двете последователни лампи ще има обща мощност 27-28 вата, с други думи мощността на всяка лампа ще е не 50%, а 25%. Като вземеш предвид това, че светимостта намалява експоненциално, а не линейно, може да се получи така че лампите да светят като габарити.С две думи: пробвай го на работната маса първо, но резултатите може би няма да ти харесат Ред.: Synthy, карам с един ДРЛ с ШИМ с 30% запълване. Днес смених лампа за 1 път от 4 г. Съмнявам се с тия 30 % да работи като халогенна. Но всичко е относително, може другата седмица пак да я сменя. Само опитът ще покаже.
Коментар
-
Synthy написа:Да де, ама халогенната крушка ако не влезне в "халогенен" режим на работа изгаря в пъти по-бързо, в сравнение с нормална употреба.
Коментар
-
Synthy написа:Да де, ама халогенната крушка ако не влезне в "халогенен" режим на работа изгаря в пъти по-бързо, в сравнение с нормална употреба.FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила
Коментар
-
ogi28b написа:Виж в оригиналния чертеж на модела - мисля, че ще захраниш задните светлини за мъгла без да искаш. Също така - мощността е равна на квадрата на напрежението върху съпротивлението, т.е. така увеличаваш съпротивлението два пъти, а напрежението е постоянно 14.4 В, но увеличаваш и консуматорите двойно. Така цялата система от двете последователни лампи ще има обща мощност 27-28 вата, с други думи мощността на всяка лампа ще е не 50%, а 25%. Като вземеш предвид това, че светимостта намалява експоненциално, а не линейно, може да се получи така че лампите да светят като габарити.С две думи: пробвай го на работната маса първо, но резултатите може би няма да ти харесат Ред.: Synthy, карам с един ДРЛ с ШИМ с 30% запълване. Днес смених лампа за 1 път от 4 г. Съмнявам се с тия 30 % да работи като халогенна. Но всичко е относително, може другата седмица пак да я сменя. Само опитът ще покаже.
Коментар
-
ogi28b написа:Гори при палене, защото тогава минава най-голям ток, това е ясно. Това е голям плюс на ДРЛ модул, който е с плавно палене и гаснене - удължава живота много."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Самоиндукцията се използва в запалителните бобини А относно халогенните лампи то стартовия я им ток може да достигне до 10 пъти работния. Така че съпротивлението нараства с нагряване на жичката и ако се свържат последователно две лампи ще работят на повече от 25 % от мощността им, защото съпротивлението им е по-малко. Но как ще светят вече е добре да се пробва. А иначе и аз съм чел че почернявал балона, ако работи на под 80% от мощността а после се оправял бавно като се усилела лампата. Но и това трябва да се пробва. Иначе както бях писал 12 волтовите лампи са с по-дебела жичка и имат значително по-дълъг живот от тия за 220 V.
Коментар
-
Synthy написа:ogi28b написа:Гори при палене, защото тогава минава най-голям ток, това е ясно. Това е голям плюс на ДРЛ модул, който е с плавно палене и гаснене - удължава живота много.04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
Коментар
-
Аз си монтирах на 124-ката едно реле със закъснение(от 1сек. до 8мин. - сам си го регулираш) + едно 30 амперово обикновенно реленце(че това на платката е малко слабичко и грее) и нямам никакви проблеми.Наложи ми се да прекъсна само плюса на копчето за фаровете и да захраня модулчето с плюс от контактния ключ(само при контакт) и да хвана маса отнякъде.Цялата гъзарийка ми струваще към 15лв с допълнителното реле и кабелните обувки.Най хубавото е че не променяш нищо по ел.системата на автомобила, а само забавяш плюса на фаровете.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар