Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Преправяне на запалването - от 2 бобини към 4

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Преправяне на запалването - от 2 бобини към 4

    Възможно ли е? По-конкретно ме интересува дали може да се преправи запалването на 1.6 16V да стане като на 1.8 16V. Какво точно трябва да се случи, за да стане каквото ми се върти в главата? Доколкото съм запознат, трябва да се смени комутатора, и всичко след него. Комутатор от 1.8 имам, по-интересното е, къде се намира тая играчка на 1.6, и дали е външна или е вътре в ЕКУ-то? Става въпрос за Marelli IAW 1AF. Може ли да стане, как мислите?
    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

    #2
    Никой ли не е правил подобна дивотия, та няма нито едно мнеие по темата? Хъм...
    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

    Коментар


      #3
      защо искаш да си го набиваш ? хората правят обратното по принцип

      Коментар


        #4
        Идеята е да избегнеш излишната искра в такт издухване, така ли? Тя е един от факторите за гърмежите на газ.
        Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

        Коментар


          #5
          Ами то си има 1.6 с четири бобини .Аз свалих скоростна кутия от такава,беше брава 2000-2001 г
          FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

          Коментар


            #6
            Към muns61: не само това е идеята, като цяло не уважавам метода една бобина за повече от една свещ. Верно, че тук са 2 и работят последователно, но бих искал да са 4. Бобината така се претоварва, не може да се направи хубава искра защото няма време (идва следващият цилиндър) и куп други главоболия. А и като цяло искам да модифицирам запалването, а за целта имам нужда от 4 независими бобини.Към янко: там двигателят е съвсем друг, с изцяло различно управление. Не става за моята тъпа кочина.
            "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
            Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
            Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

            Коментар


              #7
              Двигателя си е съвсем същия 1.6 16в ,но явно управлението е различно
              FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

              Коментар


                #8
                Хъм... явно съм се заблудил, че слагат от двигателя на Стило в брава/мареа след 2000г, който наистина е съвсем друг Кой номер двигател си видял с 4 бобини на брава, помниш ли?
                "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                Коментар


                  #9
                  Да приемем ,че сложиш комутатор и бобини от 1,8.Чудя се защо компа на 1,6 трябва да подава 4 импулса когато бобината има само 2 входа ,а ако подава само 2 импулса тогава какво, на входа на комутатора ще ги вържеш 2по2 а крайните стъпала на компа ще удържат ли /вграден ли е комутатора в компа/,ако е ще стане .Ще стане да, ама пак ще имаш по 2 искри и едната ненужна,само дето ще са по-качествени.

                  Коментар


                    #10
                    Не знам кой номер ,но беше същия 16в като на мареята ,единствена разлика че беше с 4 бобини.Имаше една ламбда сонда а на стилото авто дата дава 2.И аз бях замислил 4 бобини но компа има две линии и пак ще работят 2 по 2
                    FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                    Коментар


                      #11
                      Ясно. Значи засега е безсмислено. 10х
                      "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                      Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                      Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                      Коментар

                      Working...
                      X