Купуваш си 2 релета и си готов......Едното ще ти подава захранване през контакт на фаровете(реле 30А),а другото ще ти прекъсва захранването докато въртиш на стартер и си готов(реле 10А)......Ключа на фаровете ще ти е винаги включен...
Купуваш си 2 релета и си готов......Едното ще ти подава захранване през контакт на фаровете(реле 30А),а другото ще ти прекъсва захранването докато въртиш на стартер и си готов(реле 10А)......Ключа на фаровете ще ти е винаги включен...
Може и с едно реле 30А. Просто бобината му ще се управлява от възбуждането на генератора. Ключа на фаровете трябва да е винаги включен. При палене фаровете няма да светват докато генератора на колата не се възбуди т.е докато колата не запали фаровете няма да светват. На вектрата съм го реализирал по този начин. Схемата ми има един недостатък - ако поради технически проблем двигателя не може да стартира няма фарове, но при мен релето е сложено на достъпно място и имам възможност да го шунтирам в случай на проблем с двиателя.
Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
Chevrolet Aveo
Аз сложих модул, който пуска късите на 30% мощност, така съм го настроил. Цената беше 40лв, но към него може да се свързва и аларма и допълнително задни габарити.Довечера ще сложа и на колата на бащата, за него поръчах от друг човек, от Опел форума само да може да пуска фаровете на намалена мощност без екстри - цена 29лв. Човека от Пловдив предлага и модул с възможностите на моя, но на цена 36лв.Ако ти се занимава можеш да си направиш схема с три релета, като тази на перките на радиатора - свързва двете лампи последователно /50% мощност/ и съответно успоредно /100% мощност/, но не мисля че ще ти излезе по-евтино.
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
или както аз съм го направил (днес на VW Поло слагах)ползвам само едно реле 12V 30A с 4 крачетаи го свързвам както следва взимам + от лампата на алтернатора (има + само като работи колата)и го връзвам на изход 85 на релето (бобина)взимам - от + на габарита и го възвам на изход 86 на релето (бобина) (така имам - само при изгасени габарити при пускане на габитите вече имаме + и релето се само изключва)взимам + през контакт (от където намериш за добре) и го връзвам на изход 30 на релетоот изход 87 на релето излиза кабелче и го свързах на общия краи на късите (той поне при мен беше преди бушониерата ) и така при запалване ще получим + от алтернатора на бобината и - от габарититес което ще пропуснем +от контакта към фароветепри включване на габрит ще получим два + на бобината и тя ще изключи захранването към фаровете може да монтира и копченце за гасене на фукнцията за предпочитане е да бъде или на изход 86 или 85 за да има по малък ток през ключафукнцията работи безотказно и не влияе на оригиналната инсталация по никакъв начин а пък е и ефтина ПС: хубаво е ако имате реле на фаровете (заводско) да му подавате на него ток и то да си управлява фаровете но аз поне не открих на това поло
Шофирай разумно, на пътя не си сам. Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
Колега, предполагам си съгласен, че да вземеш + след контакт "откъдето намериш за добре" не е никак, никак, ама никак добра идея. Така имаш голям шанс след запалване направо да се запалиш в буквален смисъл Самият ти може би не, но някой, който го направи по описания начин, и избере неправилно място за плюса, в комбинация с кофти китайски предпазител на съответната верига - направо си става като факла, въпрос на време.
Колега, предполагам си съгласен, че да вземеш + след контакт "откъдето намериш за добре" не е никак, никак, ама никак добра идея. Така имаш голям шанс след запалване направо да се запалиш в буквален смисъл Самият ти може би не, но някой, който го направи по описания начин, и избере неправилно място за плюса, в комбинация с кофти китайски предпазител на съответната верига - направо си става като факла, въпрос на време.
съгласен съм с теб но май не се изразих много правилно имах предвит всеки сам да си прецени откаде да вземе за да не налагм чуждо мнение (а и на различните коли има на различни места + през контакт)аз лично съм си взел от копчето на светлините там съм сложил и предпазител 20 А и мисля че и мястото откадето съм взел е добро и предпазителя е добър (не е китайски)
Шофирай разумно, на пътя не си сам. Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
А защо да е плюс след контакт, а не плюс от акумулатора? Мисля, че е по- добре, за да се избегнат загубите и големия ток през контактния ключ.
ами принципно няма лошо и да е постоянен + (директно от АБ) но съм имал ядове с едно-две релета който "залепваха" и за да съм по сигурен че няма да изгася колата и те да останат да си светят бих предпочел да се през контакт да така при изгасен контакт на релето няма да има никакъв + и няма опастност и да е "залепнало" релето да светят фаровете но пак казвам това си е мое лично мнение и който желае може да си го свърже и с постоянен + а иначе тока през ключа (поне на това поло) си е същия понеже от Контакният ключ се подава +са за фаровете(за да може при загасен контакт да не светят фаровете) така все едно са си постоянно включени ПС: ако някой има на идея как да сваля подаваното напрежение след релето от 12волта на по малко (8-9 волта)за да ги накарам да светят да речем на 70% не на 100% или по малко
Шофирай разумно, на пътя не си сам. Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
Момчета, служебни коли, кви схеми, кви 5 лева ?Питам за готови китове, които да поръчам, да ида и да оставя колите и да ги монтират.Схемата и аз я знам, но никой не ми плаща, та защо да си давам зор ?Та колега ми предложи решение на лично, благодарен съм му.
Чудя се има ли смисъл да вкарвам пари за DRl или дневни светлини като карам колята 1 път в седмицата, не ми е необходима ежедневно? Като се замисля 20-40 лв ще инвестирам и какви икономии ще реализирам от избягването на включване на къси? Те нашите коли са направени фабрично без да забравяме фарове и др. глупости, смо дето не се намаля консумацията, та така какъв е смисъла?
FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Изпитано и доказано - SmartDLR.Аз бях много резервиран към тези джаджи обаче откакто от миналата година съм в 99% от случаите с мотор се реших да го пробвам.Ами работи перфектно от 1 година и нямам забележка към него.Нито като функционалност, нито като качество.Дори се свързах с човека, който го произвежда и си поръчах модул с модулатор на светлината.Нямаха такъв серийно произведен и пича ми го програмира както исках.Сега, откакто приеха тази тъпотия за целогодишно каране на фаровете монтирах още 2 модула - на мерцедес и едно Ауди.Та така - не, че им правя реклама с користна цел.Просто ги произвеждат от години и в момента тези модули са наистина невероятно добри изделия.
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Подкрепям Esper. На моята кола монтирах модул от колегата L&R и работи отлично. Късите ми се пускат на 30% автоматично, светят само те, а не цялата кола. На баща ми монтирах пак такъв модул, но от друга фирма и мисля, че това е решението - къси на 100% пречат МНОГО на останалите участници в движението.
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар