Колеги, много интересен проблем има моята кола, ако някой е имал подобен и го е решил - ще бъде добре да сподели. Та карам си един ден и гледам лампата на таблото (чека) светнала. Стигнах докъдето отивах, загасих колата, пробвах веднага пак да запаля и колата запали веднага. Помислих, че отново имам познатата за мен грешка в педала на газта. Обаче по-късно същия ден като си тръгвах, колата не можа да запали. Така стоя няколко дни, всеки ден я пробвах, нито веднъж не запали. Записаната грешка беше:"Cam/crankshaft signal sync" или нещо подобно (ВИЗА както я изписва). Това, което направих е следното: свалих датчика на коляновия вал, измерих го, показваше стойности около 940 ома и при нагряване малко се покачваха. Със светодиод гледах сигнала от датчика на разпределителния вал - изглеждаше наред, мигаше нормално според мен. При въртене на стартер оборотомерът на колата отчиташе около 280 оборота.Сложих датчик от друга кола. Преди да го сложа го измерих и интересното за мен е това, че показваше безкрайно голямо съпротивление. Въпреки това още от първия опит колата запали.На другия ден сутринта колата запали без проблеми, и докато карах - чек-лампата пак светна, а след около километър изгасна. Вечерта на прибиране от работа - нямаше проблеми. Не третия ден отново запалих без проблеми, но докато карах - чек-лампата пак светна и този път не изгасна. Вечерта колата отново не можа да запали. От там я закарах в сервиз, където колата отново си палеше и нямаше проблеми. В сервиза са сменили релето на компютъра, което доста се е нагорещявало. След това колата отново си е палела от всеки път. Отидох да си я взема, качих се, врътнах ключа и не можа да запали. След това техникът от сервиза се качи и колкото пъти опита - толкова пъти запали. Разбрахме се да карам, и ако светне лампата - да я закарам пак при тях да проверят зацепването на ремъка. Лампата светна още същия следобед. Закарах я пак в сервиза. Там са ми сменили целия ангренажен комплект, че и без това беше време за смяна. Почистили са хубаво всички букси и датчици и са затворили всичко. Взех си колата, карах я два дни и на третия - лампата пак светна, пак със същата грешка. А като са сложили новия ангрнажен ремък, са ми върнали моя оригинален датчик на коляновия вал, с който колата изобщо не палеше в началото. Така с този датчик карах два дни и после пак същото - лампата светва, после колата не иска да запали. Днес следобед реших пак да опитам, опитах три пъти - не запали. На четвъртия път запали, като незнайно защо бях натиснал и педала на газта леко.И така - колата пали когато си иска. Някой има ли идея защо се случва така и какво друго би могло да бъде проверено?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Брава 1.9 JTD 105 пали когато реши, но не винаги
Collapse
X
-
Има два датчика на запалването - на коляновия вал и на разпределителния.Този на коляновия го дават да има стойности между 774 и 946 ома между крачета 1 и 2, а за другия се дава да се мери захранващото напрежение - краче 1 и маса - трябва да е в рамките на 11-14 волта.Така като те слушам, датчика на запалването ти е пътник, още повече, че дава гранична стойност.
-
Не е от датчика на коляновия вал, там светва, и двигателя най-малкото ще прекъсва, и/или ще гасне. Два пъти го ядох с този датчик. Твоите симптоми не са такива.Регулатор? И най-добре диагностика в движение, друго не се сещам, не че съм и капацитет де...РЕД:Ако искаш мога да ти дам развален датчик, за който гарантирам на 100% че студен ще запали. Иначе другата седмица (че тази колата не е в мен) може да свалиме моя да пробваш. Ама не е там проблема според мен.
Коментар
-
emzo написа:С два нови(доказано работещи) Cam и crankshaft датчици пробвал ли си ?Да или не ?Airfan написа:Има два датчика на запалването - на коляновия вал и на разпределителния.Този на коляновия го дават да има стойности между 774 и 946 ома между крачета 1 и 2, а за другия се дава да се мери захранващото напрежение - краче 1 и маса - трябва да е в рамките на 11-14 волта.Така като те слушам, датчика на запалването ти е пътник, още повече, че дава гранична стойност.
Коментар
-
Според мен не едатчика на коляновия вал, ако беше от него щеше да угасне двигателя, когато не заработи като хората, а е датчика за който каза Жоро.Още повече че спомена че няколко пъти пали на топъл двигател което не е характерно за тая джажа, а причината е че температурата променя съпротивлението и той просто не работи.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
За съжаление единствения вариант, който ти е останал е смяна на датчика на разпределителния вал.Според мен щом проблема не е в този на коляновия вал, няма друг вариант.Най вероятно понякога губи връзка ( не подава сигнал ), но не винаги... Затова така.Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Airfan написа:Насочи се към датчика на коляновия вал. Изведи си с две карфици от буксите сигнал и прекарай кабел в купето и мери каквоотчита като ти направи проблем. Според мен си за нов датчик на колянов вал - имаш всички симптоми.
Коментар
-
ogi28b написа:Airfan написа:Насочи се към датчика на коляновия вал. Изведи си с две карфици от буксите сигнал и прекарай кабел в купето и мери каквоотчита като ти направи проблем. Според мен си за нов датчик на колянов вал - имаш всички симптоми.
Коментар
-
колега ,скоро дойде едно жтд със подобен проблем.бил е на 1000. места и все същото.над дясната полуоска висеше един кабел????.незнам от къде просто си е там (оригинално) ,та тоя кабел (+) се откачил от мястото му ,полуоската го протрила и като се допре дава на късо и колата гасне.не знам каква грешка е давала,но ако съм ти бил от полза ще се радвам.провери кабелите за датчика !!
Коментар
-
Разбира се, как не можах да се сетя, нали имам излишни пари, та се чудя кой датчик по-напред да сменя? Да метна ли и един нов двигател направо? Като го купя и проблемът остане, ще ми го платиш ли?Ами ако ти кажа, че днес е пробвано с чисто нов датчик и няма промяна, какъв съвет ще ми дадеш? Абе по-добре да не беше писал нищо, честно! Не съм казал, но ще повторя: колата работеше еднакво с моя оригинален датчик и с такъв от друга кола, която е работила безпроблемно с него. Евала на сервиза, в който е колата, че не сменят каквото им падне, без да са 100% сигурни, че там е проблема
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар