Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Брава 1.9 JTD 105 пали когато реши, но не винаги

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Брава 1.9 JTD 105 пали когато реши, но не винаги

    Колеги, много интересен проблем има моята кола, ако някой е имал подобен и го е решил - ще бъде добре да сподели. Та карам си един ден и гледам лампата на таблото (чека) светнала. Стигнах докъдето отивах, загасих колата, пробвах веднага пак да запаля и колата запали веднага. Помислих, че отново имам познатата за мен грешка в педала на газта. Обаче по-късно същия ден като си тръгвах, колата не можа да запали. Така стоя няколко дни, всеки ден я пробвах, нито веднъж не запали. Записаната грешка беше:"Cam/crankshaft signal sync" или нещо подобно (ВИЗА както я изписва). Това, което направих е следното: свалих датчика на коляновия вал, измерих го, показваше стойности около 940 ома и при нагряване малко се покачваха. Със светодиод гледах сигнала от датчика на разпределителния вал - изглеждаше наред, мигаше нормално според мен. При въртене на стартер оборотомерът на колата отчиташе около 280 оборота.Сложих датчик от друга кола. Преди да го сложа го измерих и интересното за мен е това, че показваше безкрайно голямо съпротивление. Въпреки това още от първия опит колата запали.На другия ден сутринта колата запали без проблеми, и докато карах - чек-лампата пак светна, а след около километър изгасна. Вечерта на прибиране от работа - нямаше проблеми. Не третия ден отново запалих без проблеми, но докато карах - чек-лампата пак светна и този път не изгасна. Вечерта колата отново не можа да запали. От там я закарах в сервиз, където колата отново си палеше и нямаше проблеми. В сервиза са сменили релето на компютъра, което доста се е нагорещявало. След това колата отново си е палела от всеки път. Отидох да си я взема, качих се, врътнах ключа и не можа да запали. След това техникът от сервиза се качи и колкото пъти опита - толкова пъти запали. Разбрахме се да карам, и ако светне лампата - да я закарам пак при тях да проверят зацепването на ремъка. Лампата светна още същия следобед. Закарах я пак в сервиза. Там са ми сменили целия ангренажен комплект, че и без това беше време за смяна. Почистили са хубаво всички букси и датчици и са затворили всичко. Взех си колата, карах я два дни и на третия - лампата пак светна, пак със същата грешка. А като са сложили новия ангрнажен ремък, са ми върнали моя оригинален датчик на коляновия вал, с който колата изобщо не палеше в началото. Така с този датчик карах два дни и после пак същото - лампата светва, после колата не иска да запали. Днес следобед реших пак да опитам, опитах три пъти - не запали. На четвъртия път запали, като незнайно защо бях натиснал и педала на газта леко.И така - колата пали когато си иска. Някой има ли идея защо се случва така и какво друго би могло да бъде проверено?

    #2
    Има два датчика на запалването - на коляновия вал и на разпределителния.Този на коляновия го дават да има стойности между 774 и 946 ома между крачета 1 и 2, а за другия се дава да се мери захранващото напрежение - краче 1 и маса - трябва да е в рамките на 11-14 волта.Така като те слушам, датчика на запалването ти е пътник, още повече, че дава гранична стойност.

    Коментар


      #3
      Не е от датчика на коляновия вал, там светва, и двигателя най-малкото ще прекъсва, и/или ще гасне. Два пъти го ядох с този датчик. Твоите симптоми не са такива.Регулатор? И най-добре диагностика в движение, друго не се сещам, не че съм и капацитет де...РЕД:Ако искаш мога да ти дам развален датчик, за който гарантирам на 100% че студен ще запали. Иначе другата седмица (че тази колата не е в мен) може да свалиме моя да пробваш. Ама не е там проблема според мен.
      00' Bravo 105 JTD

      Коментар


        #4
        С два нови(доказано работещи) Cam и crankshaft датчици пробвал ли си ?Да или не ?
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          #5
          колега провери си дюзите да не ти правят те тези номера пробвай да въртиш по-продължително на стартер ако е от тях ще запали успех и дано намериш по-бързо проблема
          Bravo 1.9d 97г

          Коментар


            #6
            emzo написа:
            С два нови(доказано работещи) Cam и crankshaft датчици пробвал ли си ?Да или не ?
            Не. Засега е доста скъп вариант, нямам откъде да ги взема Интересното за мен е, че другият датчик на кол. вал, свален от работеща кола, даваше стойности напълно извън всякакви норми (R -> безкр.), а колата все пак работеше нормално, когато успееше да запали с него. ---------------По време на движение светва лампата, с единствена записана грешка "Cam/crankshaft signal sync". При въртене на стартер - записва се същата грешка, без значение дали въртя 3 или 30 секунди. Аз лично не мога да свържа по никакъв начин регулатора или дюзите с тази грешка. Ако някой може - моля да се обоснове. Ако колата запали, когато светне лампата - колата продължава да работи напълно нормално, без осезаеми изменения в работата на двигателя. Между другото - при палене - когато точно трябва да запали, все едно се запалват 1-2-3 цилиндъра, но само за по един работен такт, след което спират и продължава празното въртене на стартер.---------------
            Airfan написа:
            Има два датчика на запалването - на коляновия вал и на разпределителния.Този на коляновия го дават да има стойности между 774 и 946 ома между крачета 1 и 2, а за другия се дава да се мери захранващото напрежение - краче 1 и маса - трябва да е в рамките на 11-14 волта.Така като те слушам, датчика на запалването ти е пътник, още повече, че дава гранична стойност.
            Освен 11-14 волта между захранване и маса, трябва да се мери и сигналния кабел, който се мери с осцилоскоп, или при липса на такъв - светодиод със съпротивление 300-500 ома, свързан с плюса към сигналния кабел на датчика, а с минуса към масата на датчика. На осцилоскопа импулсите по време на въртене стартер трябва да изглеждат като нещо подобно на това:-----|_|-----|_|-----|_|------|_|----- ...Ако се прави по примитивния начин - със светодиод - трябва на контакт да светне, а по време на въртене на стартер светодиодът трябва да гасне (примигване) с честота около 2 - 2.5 херца. Моят реагираше точно по този начин.

            Коментар


              #7
              Насочи се към датчика на коляновия вал. Изведи си с две карфици от буксите сигнал и прекарай кабел в купето и мери каквоотчита като ти направи проблем. Според мен си за нов датчик на колянов вал - имаш всички симптоми.

              Коментар


                #8
                Според мен не едатчика на коляновия вал, ако беше от него щеше да угасне двигателя, когато не заработи като хората, а е датчика за който каза Жоро.Още повече че спомена че няколко пъти пали на топъл двигател което не е характерно за тая джажа, а причината е че температурата променя съпротивлението и той просто не работи.
                Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                Коментар


                  #9
                  За съжаление единствения вариант, който ти е останал е смяна на датчика на разпределителния вал.Според мен щом проблема не е в този на коляновия вал, няма друг вариант.Най вероятно понякога губи връзка ( не подава сигнал ), но не винаги... Затова така.
                  Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                  Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                  ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                  Коментар


                    #10
                    Airfan написа:
                    Насочи се към датчика на коляновия вал. Изведи си с две карфици от буксите сигнал и прекарай кабел в купето и мери каквоотчита като ти направи проблем. Според мен си за нов датчик на колянов вал - имаш всички симптоми.
                    Не съм пробвал, но доколкото мога да го осмисля - ако спре да работи той, колата ще изгасне. Обратно - ако горният (той е ’хол’) спре да работи, колата продължава да си работи нормално. Така че нямам всички симптоми, колата не гасне никога. Само че и не пали винаги.

                    Коментар


                      #11
                      ogi28b написа:
                      Airfan написа:
                      Насочи се към датчика на коляновия вал. Изведи си с две карфици от буксите сигнал и прекарай кабел в купето и мери каквоотчита като ти направи проблем. Според мен си за нов датчик на колянов вал - имаш всички симптоми.
                      Не съм пробвал, но доколкото мога да го осмисля - ако спре да работи той, колата ще изгасне. Обратно - ако горният (той е ’хол’) спре да работи, колата продължава да си работи нормално. Така че нямам всички симптоми, колата не гасне никога. Само че и не пали винаги.
                      И аз бях така, ама както решиш. Да споделиш после какво е било.

                      Коментар


                        #12
                        колега ,скоро дойде едно жтд със подобен проблем.бил е на 1000. места и все същото.над дясната полуоска висеше един кабел????.незнам от къде просто си е там (оригинално) ,та тоя кабел (+) се откачил от мястото му ,полуоската го протрила и като се допре дава на късо и колата гасне.не знам каква грешка е давала,но ако съм ти бил от полза ще се радвам.провери кабелите за датчика !!

                        Коментар


                          #13
                          Досега ако беше купил нов датчик на КВ може да решиш проблема по бързо.
                          Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                          Коментар


                            #14
                            Разбира се, как не можах да се сетя, нали имам излишни пари, та се чудя кой датчик по-напред да сменя? Да метна ли и един нов двигател направо? Като го купя и проблемът остане, ще ми го платиш ли?Ами ако ти кажа, че днес е пробвано с чисто нов датчик и няма промяна, какъв съвет ще ми дадеш? Абе по-добре да не беше писал нищо, честно! Не съм казал, но ще повторя: колата работеше еднакво с моя оригинален датчик и с такъв от друга кола, която е работила безпроблемно с него. Евала на сервиза, в който е колата, че не сменят каквото им падне, без да са 100% сигурни, че там е проблема

                            Коментар


                              #15
                              Аз бих намерил от колега двата датчика и щях да следя за грешката, за да я записва, значи е един от двата или и двата датчика.А в крайна сметка щях да купя 2 нови датчика, какво са за вас софиянци 100лв. ...
                              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                              Коментар

                              Working...
                              X