Здравейте,Имам проблем с охлаждането, работи само втората степен на вентилатора , реостата е здрав. Искам да разбера къде са релетата , които управляват скороститена вентилатора, къде са бушоните и дали има как да разбера че дадено реле е дефектитрало. Искам също да попитам ако проблема не се окаже в тях а е датчик за температурата, моля да каже някой къде е датчика, на термостата ли е , както и как мога да проверя дали е от него, кой с кой кабел се свързва.Благодаря предварително!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Релета и бушон за охлаждането на Брава 1,6 99г
Collapse
X
-
Релетата са в кутийката пред акумулатора. Бушоните са около левия тампон на амортисьора. Дадено реле е дефектирало, ако между крачета 85 и 86 е станало късо, или пък ако е изгоряля бобината. Като включиш тези крачета към акумулатора, релето трябва да цъкне. Ако не цъкне - коша. Ако цъкне - мериш съпротивлението с мултицет между крачета 30 и 87. Трябва да е 0.Датчикът за температура най-вероятно ти е двоен, комбиниран, на термостата, той подава данни към компютъра и компютърът решава кога и кой вентилатор да пусне. Щом пуска поне едната степен, значи проблемът едва ли е в датчика.
-
Благодаря искрено на колегата Оги! Датчикът е двоен.Релетата взаимозаменяеми ли са ? На пунто в схемата са през 2 предпазителя с 30 и 50 Ампера. Ако релета и бушоните са здрави, добра идея ли е да дам сигнал посредством мост като откача куплунга от датчика и един вид да симулирам загряване с цел да се уверя, че датчика е здрав. Гледах такава подобна схема на пунто, там датчика е към компютъра и не знам дали е редно да правя такъв експеримент, има ли опасност ако направя такава проба да изгоря компютъра?Play Golf ,but not drive golf!!!
Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium
Коментар
-
Проверих бушоните до амортисьора, всички са здрави, проверих релетата дали цъкат, цъкаха и двете, но мултицета ми не беше нещо наред и не можех да измеря съпротивление. Реоастата е здрав, водната помпа върти нормално, виждам че водата отива в приливното казанче. Пробвах с разкачане на кабела от датчика не термостата, след като го откачих започна да върти перката на радиатора значително по-бавно, да не кажа незабележимо, предполагам това е първата степен. При това положение ми светна чека на таблото (което не е проблем тъй като колата на бензин така или иначе до 3000 оборота прекъсва и гърми и е за диагностика) . След това направих мост на този куплунг и втора степен не се е включвала. Когато включих кабела към датчика, въртенето на вентилатора спря. Изчаках известно време, пуснах климатроника, вентилатора не се включи веднага , след малко започна да духа силно, предполагам 2-а степен. Оставих колата така и забелязах че темепартурата се повишава и то значително, почти стига до червения сектор. Изключих климатроника и се охлади до средата и с периодични вклювания на вентилатора температурата си остана в този диапазон- ТОВА ПРИ СПРЯН КЛИМАТРОНИК. Вентилатоа обаче духа силно и спира да духа на около средата или малко над нея, перката с по-ниска скорост не се е въртяла.Иначе Климатроника си работи добре, духа си нормално, но колата просто загрява повече. Термостата е сменян преди 2 години, карам с антифриз. Моля помогнете ми какво да правя. При сегашната ситуация почвам да си мисля че проблема идва от компютъра, тъй като той взима сигнал от датчика и сам решава кога да се пусне охлаждането.Надявам се някой да даде някакъв съвет, защото вече незнам какво да правя.Благодаря предварително!Play Golf ,but not drive golf!!!
Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium
Коментар
-
След като всички предпазители и релета работят коректно то трябва да провериш и температурният датчик завит на самият воден радиатор дали работи коректно.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар