Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Вентилатора на парното самовключване. Браво.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    До колкото помня вътре имаше съпротивления 0805 или 1206 навързани последователно между степените.Не са много жиците. 3 или 4 да са.
    Bravo JTD 105 '98

    Коментар


      #17
      mr. Nikoi написа:
      До колкото помня вътре имаше съпротивления 0805 или 1206 навързани последователно между степените.Не са много жиците. 3 или 4 да са.
      Значи са три, защото така е по схема. Това копче работи по следния начин : На червения кабел идва напрежение от ЕКУ на климатика, на черния, трябва да има маса, но пак е през ЕКУ, а зеления подава информация към ЕКУ, на каква позиция е поставен ключа - 0, ауто, 1, 2, 3 или 4. Идеята е, че когато промениш позицията, се променя напрежението, което се връща по зеления кабел. То обаче може да се променя и от окислени или хлабави пластини на кумлунзите на превключватела или ЕКУ на климатика. ЕКУ на климатика, за да промени оборотите на вентилатора,управлява един електронен вариатор, който получава инфо от ЕКУ по 3 други кабела. Така че, трябва да измериш с мултицет този превключвател (копчето), дали променя съпротивлението между зеления и черния и между зеления и червния кабел, без да прекъсва и без да се колебае показанието на уреда. Тоест, трябва да измесриш 6 различни стойности при всяка позиция на врътката. Ако там всичко е наред, ще се наложи да провериш кабелите и куплунга на ЕКУ и евентуално да ги обработиш с контактен спрей. В никакъв случай не стържи между пластините в копчето, че ще го повредиш. При застъргване се получават леки бордове около мястото на стъргане, и в последствие ще се смачкат пластините на плъзгача, защото все някога ще задере в остърганото. Провери, какво е съпротивлението при позиция 0 и позиция 4 спрямо червения кабел. Ако при позиция 0 е по-голямо, както предполагам, е възможно да има проблем по черния кабел - губи маса. Ако при позиция 0 е по-малко, значи се губи връзка по червения кабел който отива директно в ЕКУ. Това са вариантите, да се включва вентилатора на позиция 0. Като гледам от снимките, на това копче няма какво да му се скапе, почиства се с контактен спрей и толкова. Провери и ако можеш с поялник да опресниш спойките на резисторите в копчето :D , защото ако има спукана спойка на само един резистор, ще ти прави тези номера. Тези съвети са и към колегата Airfan, В това отношение схемите са еднакви, разликите са в някои датчици и връзките с ЕКУ на инжекциона и арматурното табло при различните модели.
      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

      Коментар


        #18
        като се пооправи времето и ще го боря пак.Поздрави и благодаря за помощта.
        Bravo JTD 105 '98

        Коментар


          #19
          Мога да предложа още едно решение. При мен се наложи 2 пъти да го свалям - първият път се ограничих с чистене и леко огъване на пластинките. След 5-6 месеца се наложи повторно сваляне и този път реших да намеря по трайно решение. В случая сложих една шайба, която се поставя на оста вътре в самото ключе така, че да увеличи натиска на пластините върху платката с контактните петна. Трябва да се подбере шайба с малка големина - не повече от 1мм. До момента върши чудесна работа, не знам колко ще изкара. Моето мнение е, че проблемите възникват поради загуба на еластичността на пластините. Много добре разбирам, че шайбата ще доведе до допълнително огъване и с течение на времето драмата ще се повтори. Надявам се да не е скоро :D
          Fiat Marea 1.8 16V ELX

          Коментар


            #20
            tedynaidenov написа:
            Мога да предложа още едно решение. При мен се наложи 2 пъти да го свалям - първият път се ограничих с чистене и леко огъване на пластинките. След 5-6 месеца се наложи повторно сваляне и този път реших да намеря по трайно решение. В случая сложих една шайба, която се поставя на оста вътре в самото ключе така, че да увеличи натиска на пластините върху платката с контактните петна. Трябва да се подбере шайба с малка големина - не повече от 1мм. До момента върши чудесна работа, не знам колко ще изкара. Моето мнение е, че проблемите възникват поради загуба на еластичността на пластините. Много добре разбирам, че шайбата ще доведе до допълнително огъване и с течение на времето драмата ще се повтори. Надявам се да не е скоро :D
            Идеята е много добра, остава в това да е проблема :D
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар

            Working...
            X