Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проверка на акумулатор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проверка на акумулатор

    http://postimage.org/gallery/tr49l2k/За коша ли е ?
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    #2
    Провери гъстотата на електролита, и го зареди ударно, може и да се оправи. Ако точиш от електролита, прави го с пипети, иначе може да замажеш клетките.
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #3
      1/28почва да ври на 10тата минута, дали не и по-рано.Притеснява ме снимката с 2ра клетка.
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #4
        Емо, абе с тая сонда дето бъркаш в клетката, да не укъсяваш между пластините ? Ако имаш "паднала" клетка, напрежението между двете клеми +/- ще е с 2,2 В за клетка по-малко, колкото и да го зареждаш. Също така при зарядка, като има дефектна клетка, тя не "завира" Като гледам, ти получававаш 12,66 В между клемите, значи си имаш по 2 В на клетка, т.е. всички клетки работят. Няма ли къде да го провериш с товарна вилка ?
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          #5
          Ми ще намеря утре вилка.Това е интересното, че завират всички и да, между + и - има цялото напрежение.
          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

          Коментар


            #6
            Измери с мултицета между 1-2клетка и 2-3клетка. Ако си измерил до тук коректно, то 2-ра клетка е закъсена а друга презаредена.Бързата проверка показва че имаш две презаредени клетки - 3,32V и 4.2VЗавирането не е признак за изправна клетка - няма да споря с никого по въпроса. Доказано е.
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              #7
              кола

              Така с уреда не може да се вярва на 100 процента трябва вилка и да се пробва на колата.
              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

              Коментар


                #8
                На колата един път меря заряд 14.2в.Един път меря 13.2в.С друг акумулатор е ок заряда, ще го следя и утре.
                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                Коментар


                  #9
                  emzo написа:
                  На колата един път меря заряд 14.2в.Един път меря 13.2в.С друг акумулатор е ок заряда, ще го следя и утре.
                  Това потвърждава измерването на клетка по клетка. Закъсява ти се клетка. Този режим с 13.2 е опасен. Алтернатора работи в претоварен режим. Не карай дълго така. Общо взето май си е за коша!
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    #10
                    Свалих го, с друг карам.Заранта , като го мерих бяха 2 клетки, а като снимах , само 1.
                    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                    Коментар


                      #11
                      Danchojn написа:
                      emzo написа:
                      На колата един път меря заряд 14.2в.Един път меря 13.2в.С друг акумулатор е ок заряда, ще го следя и утре.
                      Това потвърждава измерването на клетка по клетка. Закъсява ти се клетка. Този режим с 13.2 е опасен. Алтернатора работи в претоварен режим. Не карай дълго така. Общо взето май си е за коша!
                      Данчо, тук грешиш ! Напрежнието което ще измериш на анумулатора, при работещ ДВГ на празен ход зависи от няколко фактора. Единият от тях е степента на разряд и тока който може да даде алтернатора при тези обороти. Електронния регулатор в алтернатора следи ток и напржение. Ако акумулатора е разреден, той ще иска голям ток за да достигне напрежението от 14,2 В. В този случай регулатора ограничава тока и напрежението на акумулатора пада. Това е продиктувано от максималния ток който може да се подаде на възбуждащата намотка, без тя да прегрее и алтернатора да изгори. Според мен акумулатора на Емо е изживял живота си и не може да осигури номиналния капацитет за който е проектиран. От там идват и проблемите му. Постепенно плочите в клетките се калцират и това води до намаляване на тяхната производителност. Аз имам същия проблем, но за сега в топлото време акумулатора ми успява да произвежда дотатъчно ток, за да не ми създава проблеми. Електролита ми е в норми, но в студените дни не успява да даде достатъчно ток за да запаля. Носих го на проверка и се оказа че стартовият му ток е паднал с колло 50 %, а за информация ще кажа, че при падане на стартовия ток с повече от 10 % , акумулатора се счита за негоден. За това посъветвах Емо да го замери с товарна вилка. По-сигурна и реална диагностика от това няма. А при укъсяване на клетка, напрежението на акумулатора без товар пада както вече писах, с 2 волта на клетка. Тоест, ако има една клетка дала на късо, ако ще и цяла седмица да го държи на зарядното, като го изключи, ще измери напрежение от порядъка на 10 до 10,5 волта. В неговия случай по-скоро е вероятно да има утайка в клетките, която води до утечка в клетките и ги разрежда без да има включен консуматор на ток, а по време на зарядка тока през утайката е достатъчно малък, за да не може да създаде проблеми и акумулатора си черпи нормален заряден ток.
                      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                      Коментар


                        #12
                        Регулатора на алтернатора не следи никакъв ток. Единствено се следи праг на напрежение. Този който диктува напрежението в автомобила е единствено акумулатора. Ако не си стигнал прага на задействане на регулатора, алтернатора зарежда с пълна сила, - колко зависи от акумулатора. Регулатора не ограничава ток. Той се ограничава само и единствено от вътрешното съпротивление на алтернатора. Ток подаван към възбудителната намотка - никой не го ограничава. След стар алтернатора се самовъзбужда през отделна верига.Системата която описваш съм я виждал реализирана, във военни джипки на наши поделения. Имаме договори с военните и правим някои неща за тях. Повече не мога да кажа. Системата работеше трагично. Всичко бе преработено от нашата фирма, с мое участие и на мои колеги. Но при автомобилите не е така.
                        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                        Коментар


                          #13
                          Колега иди в някой сервиз в града където имат FSA. Замерването става за секунди и прибора ти дава вътрешното съпротивление, Моментния стартов ток и средния и ти прави оценка за състоянието на акумолатора, оценка за студен старт и т.н.т. Едновременно с това можеш да си провериш и съсътоянието на генератора, стартера и компресиата на мотора, и всичко това за 5мин време.
                          0884980422

                          Коментар


                            #14
                            тествах с такъв тестер (вилка), изкара акумулатора - здрав.Алтернатор с товар - 13.32вбез товар - 13.6вВчера гадината даде 13.98в.Явно ще иска сваляне и на алтернатора.Питам аз обаче, ако имам окъсила клетка, както се вижда на снимките, защо между двете крайни клеми имам необходимото напрежение ?
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #15
                              Вече ти казах. Бърза сметка по дадените от теб данни посочват къде са презаредените клетки. Бързата проверка показва че имаш две презаредени клетки - 3,32V и 4.2V
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар

                              Working...
                              X