Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с ел стъкла на Punto mk1

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с ел стъкла на Punto mk1

    Здравейте,колеги.Купих колата със работещи ел стъкла,но с проблем-лявото не се затваряше докрай и отворих машинката-зъбното колело си беше отишло.И така,махнах аз машинката и сложих жилото опънато,за да не пада стъклото и така карах цяла зима.Но ме учуди,че като върнах старата машинка,за да отворя лявото стъкло-то не работеше ...А преди си работеше...И днес си взех машинка за стъклото,но слагам я и не работи нищо-нито лявото,нито дясното стъкло.Може ли да съм изгърмял някак си релето като свалям тея машинки?Проверявах навсякъде бушоните,но никъде не открих изгорял.В жабката има 2 релета-едно малко черно и едно по-голямо жълто.Кое е за стъклата?И имат ли връзка (по кабели) двете стъкла,че като не работи едното,да не работи другото?Или да търся проблем в релето...Има ли някакви други контролери за тея пусти стъкла,освен релето? Само то ли ги управлява?Помагайте,че не се живее в тая жега в колата...

    #2
    Провери копчетата от към шофьорското място. От там нали се контролират и двата прозореца, може от патина да изолира ( или окасява) някаде. Пробвай да махнеш прекъсвача (блокчето) с копчетата и да вържеш съответните кабелчета директно към моторчетата или с мултицет виж дали до прекъсвача стига ток. Тогава мисли за релетата.

    Коментар


      #3
      Имам напредък-дясното стъкло проработи и от мойта и от другата врата,но лявото не ще...А машинката си бачка,пуснах и 12в и си се дига и слиза.Имам общо 6 копчета,но с нито едно не работи левия прозорец...А цялата работа се оправи след разместване на буксата на вратата,която свързва кабелите във вратата със купето...Дали може там да е проблема...

      Коментар


        #4
        Идеята ми е първо да изключиш копчето като причина, като евентуална причина (пластините вътре в него и т.н.). Ако си сигорен, че не той е проблемът тогава опитай да размърдаш кабелите , дето се намират в гумения маншнон (меката връзка) свързваща врата с купето (на шофьоркста врата). Не се изразих правилно, от към шофьоркото място нали имаш общо 4 копчета явно че двете за десния джам бачкат, идеята ми е да видиш да не са клемичките на двата бутона които са за левия. Ако изключиш двете неща като причина, измъкни кабелчетата които идват от купето и ги провери за наличие на ток. За сега си проверил краиния консуматор (моторчето) и то бачка сега провери , колкото се може по-близо до токоиточника в случая кабелите от купето преди да се вържат към вериагата на моторчето и копчетата.

        Коментар


          #5
          Утре ще се заема с това,ако някъде под таблото се губят тоците,тоест да има прекъснат проводник какво да правя ? Има ли начин да пусна нови кабели без да се налага да свалям таблото и т.н. ? Между другото,централното на голата е гаражно изпълнение,някой го е правил май за домашно :D и то е точно в краката в ляво,където е маншона и там едни жици запоявани,едни бушони правени висят...Мисля си там да не е прекъснато нещо

          Коментар


            #6
            На теория би могло да се направи без да се маха таблото ( но на практика може да нямаш досег до всички кабели, зависи какво е преправяно. Ще ги прекараш там където са ти ръчките за волана и капака и със свински опашки ще ги прикрепиш към останалите снопове кабели, но си е битова работа. За целта трябва да проследиш кабелите от маншона каде точно влизат под таблото. Може да не се налага да махаш цялото табло а само блока на уредите, за да промушиш ръка ако трябва (но сам едва ли ще успееш)Ако ще правиш тая процедура земи помощник. Ама внимавай с тоя варянт, че да не останеш без някои уред. ОСОБЕНО ВНИМАВАЙ АКО ИМАШ УРЕД ЗА НИВОТО НА МАСЛОТО!!!!! Че там има един маркуч и с него се внимава. Другото което е... я виж при тая преправяна инсталация дали няма леко прекъснато място.Може да е савсем леко цепнато а не направо откъснато. Огледай добре всяка клема, букса, обувка за разместване и нагар (дори и лек).

            Коментар


              #7
              кола

              Копирай си схемите на Пунто и по ще се ориетнираш повечеhttp://translate.google.com/translat...Легенда за всички диаграмиhttp://translate.google.com/translat...Mk1%2Ffiat.htm
              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

              Коментар

              Working...
              X