Колеги помагайте колата е фиат брава 1.9 jtd ,значи проблема е следния колата загравя минава средата на температурния датчик на таблото отива към горна чертичка и точно в този момент би трябвало да се включи 1-вата степен на перката (да ама не) .Свалям пластмасата на въздувния колектор който закрива радиатора и какво да видя от температурния датчик ,който се намира горе в дясно на радиатора няма никаква букса закачена за него предполагам ,че от него трябва да излезе букса към реостата на ,но няма а и не намирам въпросния реостат, какво да оравя от къде мога да намеря такава букса и реостат ,Благодаря предварително
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Перката на радиатора не включва ?
Collapse
X
-
sasho_tuzara89
-
Колега, не се мъчи да измисляш иннсталация. Опиши съвсем точно само проблема, а не други неща. Сега питаш къде да търсиш нещо, което тази кола го няма, след малко в темата ще пише някой, който не е виждал такава кола на живо, ще те прати за зелен хайвер и в темата ще стане "мазало".Ако проблемът е в това, че перките не се въртят - вземи едно парче дебел кабел, поне 2.5 квадрата. Отвори кутийката пред акумлатора, свали едно по едно релетата, виж кои са крачетата им с номера 30 и 87, и виж в гнездото за релето кои са съответните им обувки. С кабела ги свържи накъсо. Колата не трябва да е на контакт. На едното реле ще чуеш щракане от компресора на климатика. На друго - няма да чуеш и видиш нищо. То е за подгряването на горивото във филтъра. На трето трябва двата вентилатора да се завъртят бавно. На четвъртото трябва само единия вентилатор да се завърти бързо. Петото реле, ако го има, не го пипай. То е различно от другите и не е свързано с проблема.Преди тази проверка, провери бушоните в кутийката при капачката на левия тампон на амортисьора. Действай и пиши какво си установил с парчето кабел.
Коментар
-
sasho_tuzara89
благодаря колега за информацията свалих въпростана кутийка и започнах да преглеждам релетата едно по едно и се оказа,че две от релетата(черно и червено)бяха с много окислени крачета почистих ги и поставих обратно не съм пробвал с парчето тел защото ме е страх да не направя някаква беля ще я оставя на място да загрее па дано да се включи пустата перка на 1- ва степен ,а ако ли не ще ходя на майстор ,благодаря за бързия отговор колега
Коментар
-
Възможно е окислението да е тръгнало по кабелите. Решавал см такъв проблем, при който беше окислен захранващия кабел на бобината на едното реле. Като дадеш накъсо 30 и 87, перките тръгваха, но липсваше управляващия сигнал заради това окисление. 99.9% проблемът ти е там, където е окисленото. Не се притеснявай, вземай смело парче кабел, прочети внимателно какво съм ти написал и ако го следваш - няма как да направиш беля, особено като колата не е на контакт. Не му се притеснявай толкова - ток е, не е п**ка... Погледни крачетата на релето и ще видиш мънички числа до тях. Гледаш съответстващите на 30 и 87 в леглото на релето и там даваш накъсо с парчето кабел.
Коментар
-
sasho_tuzara89
колега запалих колата и я оставих да работи на място с голям зор стрелката на температурата стигна до това ниво (на смимката по долу) оставих я да поработи 10-тина минути след като стигна до това положение и повече не искаше да се качи нагоре, колата я имам отскоро и незнам на коя стрелка трябва да се включи перката ,на старата ми кола (пежо 306 1.9 дизел) на това положение се включваха и двете перки , но само в лятото не съм имал фиат преди този ми е първия
Коментар
-
Колега, я вземи я изчакай да изстине хубаво, отвори капака и пипни левия маркуч на радиатора. Ако е студен - палиш колата, без да пускаш парното. Като видиш, че стрелката се отлепя от най-долно положение и тръгне нагоре, да речем до първата чертичка - отвори пак капака и пипни същия маркуч. Трябва да е толкова студен, колкото е бил преди малко. Качи се, направи едно кръгче (без да пускаш парно!) и като видиш стрелката да е на тази позиция от снимката - пак пипни маркуча. Трябва все още да е студен. Ако е топъл колкото другия маркуч - ориентирай се към смяна на термостата. Когато вече имаш изряден термостат, колата ще загрява бързо до работна температура и на теория стрелката няма да пада надолу от средата. След това вече - ако тръгне да ходи нагоре, продължаваш да търсиш проблем с перките.Имай предвид, че ако я чакаш на място, при температури около 0 градуса, температурата в този двигател никога не може да стане толкова висока, че да се включат вентилатори. Моята съм я чакал по 45 минути, но не става. Ако включиш и парно в купето - 100% сигурно е, че перките няма да заработят. Това все пак е дизелов мотор, а не бензинов.
Коментар
-
Оги, извинявам се, че се намесвам, на само уточнение:Левия маркуч по посоката на движение, нали?Ако застанеш срещу колата фронтално се пада десен - този маркуч, който излиза от термостата и влиза горе в радиатора.Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
Коментар
-
Здравейте колеги по марка автомобил.Имам фиат мареа уикенд 1,8. Преди ден ми се случи нещо много неприятно. Като се качих в колата запалих си я и потегли.Беше жега и си пуснах климатика. Когато стигнах до крайната цел го изключох,но перката на радиатора не пожела да спре и се наложи да и изключа буксата за да не ми изхаби акумулатора. Колата не беше загряла до степен при която да се включи перка за охлаждане. На другата сутрин при напълно изстинал двигател закачих захранващата букса на перката и тя отново зафуча с пълна сила. Въпроса ми към знаещите и сблъсква ли се с подобен проблем да ме насочат къде да погледна и какво да направя за да оправя сполетелия ме проблем. Благодаря предварително.
Коментар
-
Коя година е колата? Може да е залепнало релето за съответната степен или датчикът да дава постоянно контакт. И в двата случая перката върти постоянно. Отвори кутийката пред акумулатора и започни да вадиш релетата едно по едно. От това реле, от което спре - него го измерваш с уреда дали е наред. Мериш за съпротивление между крачета 30 и 87. Не трябва да е 0, трябва да е безкрайно голямо.
Коментар
-
Нещата при мен протекоха много бързо и безболезнено. Отворих черната кутийка с релетата пред акумулатора. Там имаше 3 броя релета. Двете бяха едно до друго жълто и сиво и третото беше по голямо самотно в ъгъла на кутийката към двигателя извадих първо жълтото нямаше ефект.След това извадих сивото никакъв ефект и от там. Когато започнах да вадя черното голямото реле направо го усетих как ми щракна вътре и се отлепи. Извадих го и него за да почистя с контактен спрей въпреки ,че нямаше някаква нужда от тая работа понеже всичко беше чисто нямаше нито нагар нито зеленясало (окислено). Върнах релетата по местата им и всичко си заспа. Запалих си колата пуснах климатика и след малко перката се включи поработи малко и си изключи. Изчаках я да си загрее за да се уверя ,че всичко работи и по охлаждането на антифриза и там си включваше и изключваше както си му е реда. Разминах се със сервиз и засега с купуване на нови релета. @ogi28bБлагодаря още веднъж за напътствията.Бяха ни много полезни. Не е нищо сложно като погледне човек стига да знае точното място където да пипне. Това форумите са прекрасно нещо.Жив и здрав бъди.
Коментар
-
Отсега да ти кажа - едно реле започне ли да залепва - няма спасение! При всяко включване на това реле, между контактите на пластините протича ток, който прилича на мини-заварка. Това води до залепването на релето - все едно се е заварило. Тук, където живея, така залепва релето за стълбищното осветление, като имаш предвид, че през него протича ток около 1.5 - 2 А. В колата при перката този ток е много по-голям, може би около 10-15 пъти! А релето за стълбите - бия му един шамар, оправя се, работи 3-4 дни и така до следващия път. Понякога си свети по цяла нощ и няма кой да го плесне за да отлепи. И при теб така - сега се е оправило, но това не значи, че вече нямаш проблем. Все още го имаш и той ще се задълбочи. Затова като минеш покрай някоя морга - спри, виж за такова реле от подобен автомобил, ама гледай да си намериш със същия номер, защото то вътре има едно контролно съпротивление и чрез него се следи дали релето е ОК или е повредено. Та ако намериш реле, което пасва по форма и размери, но е с различен номер - може вътре да е без това съпротивление и съответно може да ти светне лампата за грешка в охладителната система и проблем с това реле.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар