Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За смяна ли е ламбда-сондата на Браво 1.2?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За смяна ли е ламбда-сондата на Браво 1.2?

    Привет,Колата е Браво 1.2 16V - 2000г. - 82 коня, с една сонда - проверено е.От известно време се чудя защо колата не е толкова пъргава както преди и се заех да установя причината. Когато я купувах (07/2009) при диагностика в сервиз казаха че е тръгнала ламбдата. Днес пуснах един FiatEcuScan и се чудя дали вече наистина е за смяна. При загряла кола, на място, без да пипам нищо волтажа варира от 0.1 до 0.8V - това нормално ли е? В опцията където се отчита какво е състоянието на ламбда сондата - там е цирк - минава през всички състояния - бедна смес, нормална, богата.... Като подам газ на място волтажа отива в горната граница - 0.9 V. Понеже нямам идея, а само подозрения, някой може ли да ми каже дали тоя чудещ се вървеж е от ламбдата...просто не набира както преди, а някво повече бучи и мисли...не очаквам да стане самолет, ама разлика си има

    #2
    При изправна ламбда сонда напрежението и трябва да варира от 0,2В-0,8в, а не да е "заспала".

    Коментар


      #3
      misho_ написа:
      При изправна ламбда сонда напрежението и трябва да варира от 0,2В-0,8в, а не да е "заспала".
      Да де то варира ама трябва ли да варира от 0.2 до 0.8 и то на място, без да се променят оборотите на колата. Когато подам повече газ отива към 0.9 и се върти около тази стойност. Та въпроса ми това нормално ли е?

      Коментар


        #4
        Като нива сондата ти е добре. Щом има нивата, най-вероятно и фронтовете ще са наред. Сондата ти е добре според мен.
        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

        Коментар


          #5
          http://www.kosser.net/Polezno/LambdaSonda.phpЯ прочети внимателно тук за да знаеш какво проверяваш.
          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

          Коментар


            #6
            Re: За смяна ли е ламбда-сондата на Браво 1.2?

            Firo написа:
            ...просто не набира както преди, а някво повече бучи и мисли...
            Ей това изказване и стойностите,които са замерени ме навежда на мисълта,че ламбдата си работи нормално,а проблема е в прескочил ремък.Усещаш ли да пали по-трудно от преди.Това бучене и мислене преди да тръгне да набира са симптоми за прескочил ремък.
            Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

            Коментар


              #7
              Re: За смяна ли е ламбда-сондата на Браво 1.2?

              ivailo rachev написа:
              Firo написа:
              ...просто не набира както преди, а някво повече бучи и мисли...
              Ей това изказване и стойностите,които са замерени ме навежда на мисълта,че ламбдата си работи нормално,а проблема е в прескочил ремък.Усещаш ли да пали по-трудно от преди.Това бучене и мислене преди да тръгне да набира са симптоми за прескочил ремък.
              Доста лесно пали колата. Предполагам трябва да се сваля капака на ангренажа и да се види Довечера ще запиша една диаграма на работата на сондата и ще я постна да я погледнете.

              Коментар


                #8
                Относно тестовете за сондата, трябва да се провери и дали не е станала "мързелива". А това с FiatEcuScan не може да се провери.
                Grande Punto 1.9 JTD Sport '06
                Punto GT 1.4 Turbo '99
                Punto Sporting 1.2 16v '01 - ex

                Коментар


                  #9
                  Направо я откачи и карай без нея да видиш има ли разлика.
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    #10
                    .

                    Благодаря на всички, ще пробвам без сонда да видим има ли разлика

                    Коментар


                      #11
                      Re: .

                      Firo написа:
                      Благодаря на всички, ще пробвам без сонда да видим има ли разлика
                      я преди да разкачиш сондата и да натрупаш грешки, си почисти дросела и си смени въздушния филтър, огледай си генерацията за пробиви щом бучи и не върви.Иначе да клати си в стойностите на ако искаш да я правериш като хората ще ти трябва осцилоскоп.
                      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                      Коментар


                        #12
                        Той няма от какво да трупа грешки. Ще запише че няма сонда, много важно. Ако обаче сондата наистина работи кофти, много повече се скапва колата, отколкото при работа по таблица. Другите неща с въздушни филтри и т.н. ги е направил човека.Ако това не попромени нещата, няма да е категорично от сондата.
                        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                        Коментар


                          #13
                          Danchojn написа:
                          . Другите неща с въздушни филтри и т.н. ги е направил човека.Ако това не попромени нещата, няма да е категорично от сондата.
                          Ами нищо не е написано по въпроса за дросела и филтъра, още нещо се сещам което може да даде влияние на сондата, ако колегата има катализатор на него има един колигиращ винт, нека да го поразвие и да види дали ще се оправи, ако е от него то значи е време да се замисли за резонатор
                          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                          Коментар


                            #14
                            Побъбрихме си на лични Възд. филтър е сменен. Катализатора също е заменен с резонатор и т.н. Свещите са също нови. Като се изключи сондата като проблем ще го мислим. Отсега ви казвам, че не са и дюзи. Момчето е ползвал цяла зима Политрон GDFC, абсурд там да има проблем.
                            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                            Коментар


                              #15
                              Проблем с дюзите може да има, те не страдат само от нагар, а и от механично износване, което Политрона няма как да компенсира. Аз на моето Пунто ги смених и придърпването изчезна.

                              Коментар

                              Working...
                              X