Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как се завърта ключа за запалване на автомобила?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    Аз пък си мисля, че ако ти е в ред всичко - стартер, динамо и акумулатор, по-добре е и зимата да се пали с пуснат съединител. логиката ми е, че ако е толкова гъсто маслото ще се прецака скоростната кутия, затова е добре да се разхвърля маслото при ниски обороти (от стартера), а не да пусна педала при 1500-2000 оборота и да усуча цялата железария вътре.По въпроса за тръгването на баир - тоя номер с крачната спирачка някои инструктори го възприеха горе-долу по мое време - началото на деветдесетте и маса "стари шофьори" ми разправяха, че "така не се правело". да, ама мен така са ме учили и така си правя. жена ми пък през 2006 я бяха научили с ръчната, ама на реното ръчната се дърпаше със ставане за да хване, и жената бързо свикна по моя начин.
    браво 1,6/90 - 09 г.

    Коментар


      #62
      По мое мнение - връщането на кола назад, като тръгваш на баир, дори и един сантиметър означава само едно: неумение. То е вярно, че бензиновите двигатели са доста по-трудни за това нещо, спрямо дизеловите, но с малко тренировка - може да се свикне и да се тръгва без почти никакво връщане на колата, и без ръчна спирачка. Като спра някъде на баир - например баирчето пред Армена Ареец, или на кръстовището на Васил Левски и Дондуков в София, сигурно 90 % от шофьорите правят така: държат спирачката с всичка сила, натискат съединител, включват предавката, пускат спирачката, подават газ и тогава отпускат съединителя. Някои така го правят, че минава доста време и колата осезаемо се засилва назад. В стремежа да тръгнат по-бързо - отпускат съединителя повече, а колата е още по-тежка заради баира и за двигателя е невъзможно да компенсира. Колата гасне. При последващо запалване, следва някакво безбожно изфорсиране, за да не изгасне, и обикновено има и малко "пилеж". Аз с нафтовата кола правя така: натискам спирачка или дърпам ръчната колкото трябва. Като тръгвам - включвам предавката, отпускам съединителя, така че двигателят осезаемо да се затормози, след това отпускам ръчната или спирачния педал. В най-лошия случай - колата е в равновесие - нито тръгва, нито се връща. Ако наклонът е малък - колата тръгва без да подавам газ. Ако е по-голям - подавам леко до около 1000 оборота и отпускам малко по-плавно от обикновено, заради това, че колата допълнително "тежи" назад.

      Коментар


        #63
        [quote="slonikon"]Аз пък си мисля, че ако ти е в ред всичко - стартер, динамо и акумулатор, по-добре е и зимата да се пали с пуснат съединителколега много грешна логика-натисни си педала на съединителя запали колата и пусни съединителя,защото иначе тормозиш стартера
        Bravo 1.9d 97г

        Коментар


          #64
          С натиснат педал за съединителя паля само около 0 и под нула по целзии.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #65
            Създал съм си навика да паля с натиснат съединител по 2 причини: 1. за облекчаване на стартера; 2. доста бели стават с палене без съединител и забравена включена предавка, един комшия така щеше да премаже един монтьор в сервиза, но само си размаза Скорпиото в стената и пак си остана в сервиза.
            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

            Коментар


              #66
              попринцип винаги паля на натиснат съединител, дори да съм изключил от скорост, пак си паля със съединител. Чек-а никога почти не го чакам, до преди да взема бравото не чаках дори и помпата да спре, обаче отначалото ми правеше проблеми ако не я изчакам, но понеже се оправи вече и нея не я чакам. Карам предимно бензинки, имал съм 2 дизела като алфата нямаше нито една работеща свещ, зимата ако не седи в гаража и не се пали един ден си беше приключение да я запалиш, при под -6-7градуса, скудото и него рядко го чаках да подгрее, и пак си палеше.Попринцип като малък (на 12) когато още бащами ме учеше да карам ми каза така: Оставяй колата на тази скорост на която ще тръгнеш при следващото палене(първа или задна), и до днес това си ми остана навик и почти винаги така правя с малки изключения. Ръчната рядко я ползвам по предназначение :D :D :D , само ако съм спрял на много голям наклон я дърпам на 1 зъб, а зимата се стремя и това да избягвам, че с алфата така ми замръзнаха жилата една зима, че не беше истина, въпреки че не ми беше проблем и си тръгнах със скудото.

              Коментар


                #67
                кола

                Като се замисля и аз повечето случай паля на съединител А в началото като не бях свикнал Паля гася и си прибирам ключа в джоба макар че съм тръгнал някъде / така по навик все едно само да пробвам дали работи ключа /
                КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                Коментар


                  #68
                  misho_ написа:
                  попринцип винаги паля на натиснат съединител, дори да съм изключил от скорост, пак си паля със съединител. Чек-а никога почти не го чакам, до преди да взема бравото не чаках дори и помпата да спре, обаче отначалото ми правеше проблеми ако не я изчакам, но понеже се оправи вече и нея не я чакам. Карам предимно бензинки, имал съм 2 дизела като алфата нямаше нито една работеща свещ, зимата ако не седи в гаража и не се пали един ден си беше приключение да я запалиш, при под -6-7градуса, скудото и него рядко го чаках да подгрее, и пак си палеше.Попринцип като малък (на 12) когато още бащами ме учеше да карам ми каза така: Оставяй колата на тази скорост на която ще тръгнеш при следващото палене(първа или задна), и до днес това си ми остана навик и почти винаги така правя с малки изключения. Ръчната рядко я ползвам по предназначение :D :D :D , само ако съм спрял на много голям наклон я дърпам на 1 зъб, а зимата се стремя и това да избягвам, че с алфата така ми замръзнаха жилата една зима, че не беше истина, въпреки че не ми беше проблем и си тръгнах със скудото.
                  По този начин не ли по-вредно това за скоростната кутия, вместо да се дръпне ръчна?

                  Коментар


                    #69
                    не ти разбирам въпроса? Като палиш със натиснат съединител на скоростната и е все тая дали си на неутрална/1ва/задна или която и да е.

                    Коментар


                      #70
                      misho_ написа:
                      не ти разбирам въпроса? Като палиш със натиснат съединител на скоростната и е все тая дали си на неутрална/1ва/задна или която и да е.
                      То е ясно, че и е "все тая" въпроса е, че наистина не разбра въпроса ми. Имах предвид, че да стои една кола определено време - да речем ден или два на "бутната" скорост - не е ли по-вредно, отколкото да стои на неутрална и само на ръчна? Правя аналогия с натиснатия съединител където не трябва - тоест както на едно кръстовище не е препоръчително да се държи съединителя натиснат - така и когато колата е спряна за по-дълго време и е оставена на скорост, вместо на ръчна.Извинявам се, че не разбрахте въпроса ми.Поздрави!

                      Коментар


                        #71
                        Viiipeer написа:
                        misho_ написа:
                        не ти разбирам въпроса? Като палиш със натиснат съединител на скоростната и е все тая дали си на неутрална/1ва/задна или която и да е.
                        То е ясно, че и е "все тая" въпроса е, че наистина не разбра въпроса ми. Имах предвид, че да стои една кола определено време - да речем ден или два на "бутната" скорост - не е ли по-вредно, отколкото да стои на неутрална и само на ръчна? Правя аналогия с натиснатия съединител където не трябва - тоест както на едно кръстовище не е препоръчително да се държи съединителя натиснат - така и когато колата е спряна за по-дълго време и е оставена на скорост, вместо на ръчна.Извинявам се, че не разбрахте въпроса ми.Поздрави!
                        Колата като е спряла (двигателя изключен) и е все тая на скоростната и съединителя, имали компресия мотора, няма да тръгне, е освен да е на зверски баир, ако съм на баир зимата спирам на първа, въртя волана към бордюра и гася, така или иначе няма къде да иде Иначе, винаги паля с натиснат съединител, имайте предвид, че има нови коли (Тойота примерно), които ако не натиснеш съединителя все едно не си дал на контакт - голям цирк е такава като я видя на автомивка и собственика и го няма, на новобранците миячи бая им отнема докато ги запалят

                        Коментар


                          #72
                          Аз пък винаги като спра някъде на светофар било на байр или не, винаги си натискам крачната спирачка, съединителя и вкарвам на първа, светва светофара, отпускам съединителя докато смени оборотите и местя крака от спирачката на газта, така нито ще ми угасне колата нито ще ми тръгне назад. Ръчна ползвам само на паркинга и то по навик. Сигурно сега ще обвините че си тормозя съединителя и аксиалния лагер ама какво да се прави. Много се дразня на шофьори дето са назубрили правилника и на светофара, спират, освобождават от скорост, дърпат ръчната и се концентрират над светофара, че чакат да светне зелено и тогава да почват да вклучват предавки па ръчни па крачни па ала та балата.
                          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                          Коментар


                            #73
                            S_BANKOV написа:
                            Сигурно сега ще обвините че си тормозя съединителя и аксиалния лагер
                            Ти знаеш ли колко много тормозиш съединителя и аксиалния лагер така, а?! Yellow_Flash_Colorz_PDT_30 Минусът на това е, че самият лагер не е проектиран за дълговременно натоварване. Някъде из форумите съм срещал тема по въпроса, ама сега и да пукна - няма да я намеря. Идеята беше, че ако ако натиснеш съединителя 100 пъти за 2 секунди - износването ще е неимоверно по-малко, отколкото ако го държиш натиснат в продължение на 200 секунди. А колко е вярно това - съвсем отделна тема.

                            Коментар


                              #74
                              ogi28b написа:
                              Ти знаеш ли колко много тормозиш съединителя и аксиалния лагер така, а?! Yellow_Flash_Colorz_PDT_30 .
                              Ето нали ви казах, Веднага ме обвиниха в тормоз Оги така са ме научили, така карам дори на изпита три пъти ме качваха на естакадата докато се разберем какво искат от мен че да тръгна с ръчна, а след като го направих ги запитах "Е що трябваше да го правим тоя цирк".
                              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                              Коментар


                                #75
                                Тая тема заприлича на урок по кормуване за начинаещи
                                Fiat 1.4 12V
                                Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                                Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                                Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                                Коментар

                                Working...
                                X