Аз пък си мисля, че ако ти е в ред всичко - стартер, динамо и акумулатор, по-добре е и зимата да се пали с пуснат съединител. логиката ми е, че ако е толкова гъсто маслото ще се прецака скоростната кутия, затова е добре да се разхвърля маслото при ниски обороти (от стартера), а не да пусна педала при 1500-2000 оборота и да усуча цялата железария вътре.По въпроса за тръгването на баир - тоя номер с крачната спирачка някои инструктори го възприеха горе-долу по мое време - началото на деветдесетте и маса "стари шофьори" ми разправяха, че "така не се правело". да, ама мен така са ме учили и така си правя. жена ми пък през 2006 я бяха научили с ръчната, ама на реното ръчната се дърпаше със ставане за да хване, и жената бързо свикна по моя начин.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как се завърта ключа за запалване на автомобила?
Collapse
X
-
По мое мнение - връщането на кола назад, като тръгваш на баир, дори и един сантиметър означава само едно: неумение. То е вярно, че бензиновите двигатели са доста по-трудни за това нещо, спрямо дизеловите, но с малко тренировка - може да се свикне и да се тръгва без почти никакво връщане на колата, и без ръчна спирачка. Като спра някъде на баир - например баирчето пред Армена Ареец, или на кръстовището на Васил Левски и Дондуков в София, сигурно 90 % от шофьорите правят така: държат спирачката с всичка сила, натискат съединител, включват предавката, пускат спирачката, подават газ и тогава отпускат съединителя. Някои така го правят, че минава доста време и колата осезаемо се засилва назад. В стремежа да тръгнат по-бързо - отпускат съединителя повече, а колата е още по-тежка заради баира и за двигателя е невъзможно да компенсира. Колата гасне. При последващо запалване, следва някакво безбожно изфорсиране, за да не изгасне, и обикновено има и малко "пилеж". Аз с нафтовата кола правя така: натискам спирачка или дърпам ръчната колкото трябва. Като тръгвам - включвам предавката, отпускам съединителя, така че двигателят осезаемо да се затормози, след това отпускам ръчната или спирачния педал. В най-лошия случай - колата е в равновесие - нито тръгва, нито се връща. Ако наклонът е малък - колата тръгва без да подавам газ. Ако е по-голям - подавам леко до около 1000 оборота и отпускам малко по-плавно от обикновено, заради това, че колата допълнително "тежи" назад.
Коментар
-
Създал съм си навика да паля с натиснат съединител по 2 причини: 1. за облекчаване на стартера; 2. доста бели стават с палене без съединител и забравена включена предавка, един комшия така щеше да премаже един монтьор в сервиза, но само си размаза Скорпиото в стената и пак си остана в сервиза.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
попринцип винаги паля на натиснат съединител, дори да съм изключил от скорост, пак си паля със съединител. Чек-а никога почти не го чакам, до преди да взема бравото не чаках дори и помпата да спре, обаче отначалото ми правеше проблеми ако не я изчакам, но понеже се оправи вече и нея не я чакам. Карам предимно бензинки, имал съм 2 дизела като алфата нямаше нито една работеща свещ, зимата ако не седи в гаража и не се пали един ден си беше приключение да я запалиш, при под -6-7градуса, скудото и него рядко го чаках да подгрее, и пак си палеше.Попринцип като малък (на 12) когато още бащами ме учеше да карам ми каза така: Оставяй колата на тази скорост на която ще тръгнеш при следващото палене(първа или задна), и до днес това си ми остана навик и почти винаги така правя с малки изключения. Ръчната рядко я ползвам по предназначение :D :D :D , само ако съм спрял на много голям наклон я дърпам на 1 зъб, а зимата се стремя и това да избягвам, че с алфата така ми замръзнаха жилата една зима, че не беше истина, въпреки че не ми беше проблем и си тръгнах със скудото.
Коментар
-
misho_ написа:попринцип винаги паля на натиснат съединител, дори да съм изключил от скорост, пак си паля със съединител. Чек-а никога почти не го чакам, до преди да взема бравото не чаках дори и помпата да спре, обаче отначалото ми правеше проблеми ако не я изчакам, но понеже се оправи вече и нея не я чакам. Карам предимно бензинки, имал съм 2 дизела като алфата нямаше нито една работеща свещ, зимата ако не седи в гаража и не се пали един ден си беше приключение да я запалиш, при под -6-7градуса, скудото и него рядко го чаках да подгрее, и пак си палеше.Попринцип като малък (на 12) когато още бащами ме учеше да карам ми каза така: Оставяй колата на тази скорост на която ще тръгнеш при следващото палене(първа или задна), и до днес това си ми остана навик и почти винаги така правя с малки изключения. Ръчната рядко я ползвам по предназначение :D :D :D , само ако съм спрял на много голям наклон я дърпам на 1 зъб, а зимата се стремя и това да избягвам, че с алфата така ми замръзнаха жилата една зима, че не беше истина, въпреки че не ми беше проблем и си тръгнах със скудото.
Коментар
-
misho_ написа:не ти разбирам въпроса? Като палиш със натиснат съединител на скоростната и е все тая дали си на неутрална/1ва/задна или която и да е.
Коментар
-
Viiipeer написа:misho_ написа:не ти разбирам въпроса? Като палиш със натиснат съединител на скоростната и е все тая дали си на неутрална/1ва/задна или която и да е.
Коментар
-
Аз пък винаги като спра някъде на светофар било на байр или не, винаги си натискам крачната спирачка, съединителя и вкарвам на първа, светва светофара, отпускам съединителя докато смени оборотите и местя крака от спирачката на газта, така нито ще ми угасне колата нито ще ми тръгне назад. Ръчна ползвам само на паркинга и то по навик. Сигурно сега ще обвините че си тормозя съединителя и аксиалния лагер ама какво да се прави. Много се дразня на шофьори дето са назубрили правилника и на светофара, спират, освобождават от скорост, дърпат ръчната и се концентрират над светофара, че чакат да светне зелено и тогава да почват да вклучват предавки па ръчни па крачни па ала та балата.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
S_BANKOV написа:Сигурно сега ще обвините че си тормозя съединителя и аксиалния лагер
Коментар
-
ogi28b написа:Ти знаеш ли колко много тормозиш съединителя и аксиалния лагер така, а?! Yellow_Flash_Colorz_PDT_30 .Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар