Колеги днеска се разговорихме с един приятел и ми се объркаха представите за запалване преди потегляне. Мога ли да помоля някой да напише последователността при първото и евентуално последващо палене на двигателя преди потегляне. Мен са ме учили така ( Брава 1.6 16V, 1995г.):Първо палене независимо от темеператуарата навън при изрправен автомобил 1. Освобождавам от скорост и държа съединителя. 2. Завъртам стартера и изчаквам около 5сек. да изгасне индикатора за инжекцията и завъртам докрай ( всичко става на съединител) Всички последващи паленета следват същата схема. Моят приятел кара Брава 1.4 и пали само от стратера без да държи съединителя , без да изчаква и да минава през междинното положение дето се вика от раз, скоростите са свободни.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как се завърта ключа за запалване на автомобила?
Collapse
X
-
Твоят начин за мен е по правилен, но и този на приятеля ти също не е грешен.Като държиш натиснат съединителя въпреки че си изключил от скорост /на свободна си/, улесняваш въртенето на мотора, защото въртиш само него, но не и първичният вал на скоростите. Особено важно е това зимата, защото скоростите не са работили цяла нощ и маслото в тях на студа е гъсто.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
-
pakumba написа:съединителя се държи, изключва се от скорост /запасяваш се да не забваиш едното и колата да тръгне като чукнеш стартер/ и въртиш, няма нужда да чакаш инжекцията да гасне, то да не е дизел да подгрява...Fiat Brava_EL 1.6 16V 103hp
Коментар
-
В стартера няма кой знае какво, което да гори. Та поне с бензин го полей, за да го запалиш!...................................Оправи си заглавието, да има смисъл......................................Абе, пич, второто заглавие е още по-ташаклийско! Ти в училище писмени работи правил ли си?Как се върти ключа - ако не можеш с ръка, опитай със зъби! :D Май трябва да има дежурен редактор, срещу заплащане...Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
Коментар
-
И аз паля като dreamfool, изчакването да загасне индикатора за дюзата има смъсъл з/о показва, че системата не е открила грешки по електрониката.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
pakumba, е напълно прав това е правилния начин, още повече че натискайки сединителя обликчаваш двигателя /макар и малко/.Аз сядам бам крака на съединителя и паля, дори и на севтофар я държа на скорости с натиснат съединител и спирачка, за мен това е по безопасния начин.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Бау ! Професионален шофьор съм, ама като чета тая тема ми идва да си нарежа и изгоря шофьорската книжка , ба си !Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
S_BANKOV написа:Dido_Lyubenov написа:Бау ! Професионален шофьор съм, ама като чета тая тема ми идва да си нарежа и изгоря шофьорската книжка , ба си !Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov и руснаците в книжката на Самарата препоръчваха при ниски температури да се пали с натиснат съединител. Моята логика до сега е била точно че му е по-леко на стартера да върти мотора. Ако може да обясниш малко по-подробно защо е по-добре да палиш с НЕнатиснат съединител? Също съм си задавал въпроса за демпферният маховик как е по-добре да се пали и гаси колата.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:Dido_Lyubenov и руснаците в книжката на Самарата препоръчваха при ниски температури да се пали с натиснат съединител. Моята логика до сега е била точно че му е по-леко на стартера да върти мотора. Ако може да обясниш малко по-подробно защо е по-добре да палиш с НЕнатиснат съединител? Също съм си задавал въпроса за демпферният маховик как е по-добре да се пали и гаси колата.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
винаги се пали на неутрална с натисната спирачка и натиснат съединител първо от безопасност и второ за да не се товари стартера и акумулатора. чека няма нужда да се чака, нито бензиновата помпа. на светофар - на неутрална с пуснат съединител и натисната спирачка първо пак от безопасност и второ да не се износва съединителя излишно.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар