Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с ЕКУ на Ипсилон

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с ЕКУ на Ипсилон

    Мотора е 1.1 и е същият като на Пунто. Моно инжекция с две бобини.Проблема се състои в това, че бобината за 1-4 цилиндър не дава искра. Изгаря транзистора в ЕКУ-то. Отворих ЕКУ-то и смених транзистора, веднага след опит за палене транзистора прави късо от всякъде. Смених го отново и смених бобината с чисто нова, отново изгоря. Отново го смених, проверих инсталацията, кабели, свещи, размених и бубините и отново гори. В ЕКУ-то до където мога и до колкото знам съм проверил нещата напред преди транзистора и всичко е здраво. На двата транзистора схемите им вървят в паралел и съм ги сравнявал и двете и навсякъде стойностите са еднакви. Изключвам проблем в инсталацията или бобините защото при размяна на кабелите е редно да изгори и транзистора за 2-3 цилиндър. Каква е причината да гори скапаният транзистор BU941ZP.

    #2
    Re: Проблем с ЕКУ на Ипсилон

    chaveto написа:
    Мотора е 1.1 и е същият като на Пунто. Моно инжекция с две бобини.Проблема се състои в това, че бобината за 1-4 цилиндър не дава искра. Изгаря транзистора в ЕКУ-то. Отворих ЕКУ-то и смених транзистора, веднага след опит за палене транзистора прави късо от всякъде. Смених го отново и смених бобината с чисто нова, отново изгоря. Отново го смених, проверих инсталацията, кабели, свещи, размених и бубините и отново гори. В ЕКУ-то до където мога и до колкото знам съм проверил нещата напред преди транзистора и всичко е здраво. На двата транзистора схемите им вървят в паралел и съм ги сравнявал и двете и навсякъде стойностите са еднакви. Изключвам проблем в инсталацията или бобините защото при размяна на кабелите е редно да изгори и транзистора за 2-3 цилиндър. Каква е причината да гори скапаният транзистор BU941ZP.
    а защо не го смениш и да пробваш с откачена бобина.

    Коментар


      #3
      кола

      Провери по схемата къде какво влиза на буксата може някъде да укъсява.
      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

      Коментар


        #4
        Свършиха ми транзисторите а нямам заместител, утре като купя ще опитам и така. Макар, че мен точно това ме съмнява, че куплунга на бобината не контактува и затова гори. Днес имам друга работа и няма да се занимавам да проверя куплунга.Иначе както казах по напред, инсталацията е проверена за късо. На двете бобини + е в паралел, управляват се с - едната е на пин 1 а другата на пин 19 на ЕКУ-то. Вътре в ЕКУ-то пин 1 и 19 вървят в паралел като части и схема, и докъдето може да се провери с мултицет е направено.

        Коментар


          #5
          Откачи бобините и провери какво имаш на базата на изгарящият транзистор докато въртиш за палене и го сравни с това на здравия.Най добре с осцилоскоп.
          AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
          HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
          Kawasaki ER-6n'2012

          Коментар


            #6
            С осцилоскопа ще трябва баща ми да свърши това, проблема е, че не е в БГ. Ще стои на трупчета и тази седмица

            Коментар


              #7
              кола

              Има е схмата от тук изводите на голямата букса и виж по важните къде какво отиваима едно голямо съпротивление и то прави проблемhttp://translate.google.bg/translate...Mk1%2Ffiat.htm
              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

              Коментар


                #8
                Re: Проблем с ЕКУ на Ипсилон

                chaveto написа:
                . Каква е причината да гори скапаният транзистор BU941ZP.
                Минава през активен режим за дълго време, затова и гори. Този транзистор дръпва към маса бобината. Другият край на бобината е на +12V, нали. Т.е. ако откачиш куплунга за първичната страна, не би трябвало нищо да изгори.Ето ти и схемата как е. Дори да не ти е вързана свещ или по някаква причина ти остане несвързана вторичната страна, транзистора пак няма да изгори, защото си имат защитен диод в самия него. Затова си мисля, че проблема ти е в управлението на транзистора. Качващия фронт ти е бавен, транзистора стои дълго време в активен режим и гори по мощност. Освен това това си е калпав транзистор по принцип. Осцилоскоп трябва наистина за да видиш какво и що!
                Прикачени файлове
                Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                Коментар


                  #9
                  Проблема с транзистора е сериозен и си трябва голям ремонт на ЕКУ-то. Човека не иска да дава пари за ремонт или за ново ЕКУ...... Затова минахме на вариант В. Сложихме делко и всичко е на 6. Работи си на газ и на бензин перфектно, на бензин обаче ще видим до кога ще работи. Макар, че собственика каза, че не го интересува.

                  Коментар

                  Working...
                  X