Здравейте,В повечето случаи L-line не се използва и затова на куплунга има само 2 извода - маса (средният), и K-line.Към K-line се сварзват K-line out i K-line in (заедно).
Здравейте,Само за информация:Ако използвате кракнатата версия и се свързвате с модул който използва само K-line би трябвало да стане и с 1 com порт. Просто 2-рия конектор (който е за L-line) не се свързва.
тука нещо може да стане интересно Виза с един КОМ или лаптоп с 2 КОМА ако има такова нещо изкам да си купа
Лаптопа е служебен, доста дърт, поръчван специално да е с два ком-а заради спецификата на предназначението си. Всъщност са няколко. Досега не съм виждал други такива.
Днес, най-после пробвах и моя тестер. Използвах лаптоп с един COM и кракнатата версията VISA_183C, като от цоклите на платката махнах микроконтролера 90S2313 и паметта 24С32. Просто в тази версия може и без тях :D . Операционната система зареждах от Startup Disk на Windows 98, като програмата беше на твърдия диск. Алфата ми е с ECU Bosch и в куплунга за диагностика се използват само изводи 2 (маса) и 3 (K-Line), като към последния вързах накъсо K-Line in и K-Line out на тестера, а L-Line in и L-Line out оставих свободни."Преслушахме" и Мареата на Rokambol, която е с ECU Hitachi. Какво показаха тестовете. Преди ден, срещу 15 лв, направих диагностика в едни сервиз. Професионалния екзаминер показа "стойността на интегратора на ламбда-сондата е над допустимите граници" и това води до "лошо механично състояние на двигателя" ??? VISA-та също показа една скала, на която параметърът на ламбда-сондата е над допустимата граница. Това се помни като грешка в паметта на ECU-то и чрез VISA-та успях да я изчистя.ECU-то на фиата даде като параметри повече информация и също имаше грешка, даже и от колко време е: Starting Prevented System, която е в паметта от 129 часа.Следва да се с Rokambol, че лаптопа е негов, собствен.
Коментар